Gå til innhold

Dere som venter / har høstbarn ( ang barnehage )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter vår andre sønn i begynnelsen av nov, så da går jo jeg ut i permisjon i oktober og den kommer til å vare til september / oktober 2008.

Men hvordan gjør dere det med barnehageplass da ?

Visst jeg søker om plass til minsten og får det så gjelder jo den fra august av.

Er jo dumt å sitte å betale for en barnehageplass jeg ikke skal bruke før to mnd senere, eller er det noe jeg ikke har fått med meg ?

Litt rotete dette, men håper dere skjønner hva jeg mener :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må begynne på skolen igjen i august-08, så min lille er ikke mer enn ca 9 mnd når h*n må begynne i barnehagen... Hvis ikke ville jeg også måtte betale for barnehagen i noen mnd uten å han barnet der - vet om mange som har måttet gjøre det -ellers mister de plassen...

Skrevet

jenta vår begynte i bhg i november. vi hadde kanskje flaks for vi søkte for sent, men fikk likevel plass fra november, så vi betalte fra den dagen ho begynnte. men detter er ikke akkurat noe å satse på!

denne gangen må vi ha plass fra august da bhg-året begynner og kommer til å søke så snart barnet har kommet til verden!

Skrevet

Vel, i Oslo er det så enkelt at barn som er født etter 31. august ikke får være med i trekningen om barnehageplasser det året de fyller 1 år. Sjansen for å få barnehageplass er derfor mikroskopisk. Skulle gjerne betalt et par mnd. ekstra for å være sikret en barnehageplass.

Skrevet

Vet du om dette også gjelder om man har prioriteringskode?

Skrevet

Jeg kjenner folk som har betalt for plassen uten at barnet blir levert, men har også hørt om folk som vil vente med å la minstebarnet begynne så de har "lånt" bort plassen sin til noen andre imens. Om det er lov vet jeg ikke...

Uansett må en nok ta i mot plassen en får selv om en vil vente litt med at barnet begynner. Skikkelig urettferdig, men sånn er det om man vil ha/beholde den plassen man har fått tildelt.

Skrevet

Betale fra august må du nok uansett..barnehageåret starter jo da og du har fått tildelt plass fra da.

Men dette må jo være en ypperlig muølighet?? Hvis barnet begynner forsiktig i august...du er fortsatt hjemme,og barnet kan ha korte dager hver dag... får på en måte lenger tilvenning da før nhverdagen setter inn og du begynner å jobbe igjen.

Jeg er veldig glad mitt barn slipper å være i barnehagen fra 7/8-16/17 hver dag etter de 3 tilvenningsdagene. Netttopp fordi jeg er litt lenger hjemme,og har denne muligheten til å la det begynne med mange korte dager :o)

Skrevet

Det er jo som regel et opptak i januar også, da. Kan dere strekke permisjonen ved hjelp av ferie, tidskonto osv til nyttår, kan det være en løsning.

Skrevet

Hei. Jeg var veldig usikker på dette selv så jeg tok kontakt med barnehagekonsulenten i kommunen. Hun sa at så lenge jeg søker innen fristen så stiller vi likt med andre uannsett når barnet skal starte i barnehagen.Spurte også om jeg måtte betale fra august , det måtte vi ikkje.må betale fra den dagen vi ønsker plass,for oss er dettte en gang i november til neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...