Gå til innhold

Nå sitter jeg her skuffet

Anbefalte innlegg

Skrevet

og litt lei meg.Snakket med legen min på torsdag om å ta ut spiralen i dag.Jo,da det skulle gå det,men jeg måtte ta noen jernsprøyter,for jeg hadde lav blodprosent og nesten ikke jernlager i det hele tatt.Hun tok noen blodprøver av meg før jeg gikk,bare for å se om jeg hadde gått opp noe i de siste måndene.

Jeg glad og fornøyd,hentet ampullene til jernsprøytene på apoteket i går og gledet meg til i dag.Da jeg kom til legen,anbefalte hun meg på det sterkeste om å vente i alle fall en måned til med å ta ut spiralen,da blodprosent min var gått ned de to siste månedene.Hun ville gi meg jernet først og se måle meg igjen,for å se at jeg hadde gått opp,men hun kunne ikke nekte meg å ta den ut,men synes det ikke var forsvarlig på det nåværende tidspunkt.Jeg hadde også blitt gravid fort sist,så da var hun redd for at jeg kom til å bli det denne gangen også.

Hva annet kunne jeg si enn, "ok jeg venter i en måned da" Jeg som nesten følte meg som en prøver nå.Uff,jeg er litt lei meg nå jeg.Vil så gjerne ha en liten spire igjen jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En måned er jo ikke mye da, du får trene imens, ikke dumt det heller :-)

Lykke til neste måned da

Skrevet

Nei,en månder er ikke lenge,men når en har ventet frem til nå,fordi en vil ha opp blodprosenten,den var kommet så noen lunde opp og så gått ned igjen og da vente en månde til,når en forventer at en skal begynne nå,det synes jeg er litt trist.

Takk for lykkeønskningen.Håper også at det går bedre om en måned

Skrevet

Huff, det var jo kjedelig. Skjønner at du er lei deg, men tenk på hvor kort tid 1 mnd egentlig er. Bare 4 små uker! 1 fullmåne! Kos deg masse med lillegutten din denne måneden, finn på masse gøy, så flyr sikkert dagene av gårde.

Trøsteklem

Skrevet

Uff, det var leit å høre! Håper det hjelper med litt påfyll av jern nå, da!:-)

Kan jeg spørre hva Hb og Ferritin er på? Sliter selv med lave verdier, men har aldri blitt frarådet å bli gravid..

trøsteklem til deg:o)

Skrevet

♥tuskepus&Henrik♥ Blodprosent min er 10.3(noe som jo er bra til å være meg,i alle fall) og jernlageret mitt er på 3.

Kan jeg spørre om hva slags verdier du har?

Da jeg ble gravid sist hadde jeg blodprosent på 12.6(noe som er kjempebra,men hadde da ikke hatt mensblødniger på 5 år pga hormonspiralen) og et jernlager på 6.

Fikk så lav blodprosent at jeg måtte på sykehuset og få jern intravenøst og det vil vi helst unngå denne gangen.Siden jeg har så mye lavere nå,så er hun redd at jeg ikke bare må inn en gang,men flere ganger.

Skrevet

ja,jeg prøver å tenke slik,men da går det enda en månde lengre før jeg får en spire da.

Koser meg masse med gullgutten jeg,men han skulle så gjerne ha fått en lillebror eller lillesøster.

Skrevet

Jern intravenøst er ikke noe særlig! Uff, føler med deg. Jeg har for tiden en veldig bra Hb, sist jeg målte var den på 11,3! Kryss i taket.. hehe.. Men ferritin, derimot, var på 5. Så jeg fryser konstant.. Under graviditeten var den på 4 så det går jo sakte men sikkert oppover:-) Jeg tåler jern veldig dårlig, og kroppen min klarer rett og slett ikke å nyttiggjøre seg av det jernet jeg tar.. I tillegg har jeg lavt blodtrykk ( normaltrykk hos meg er 90/55 mot 120/80 som er vanlig) så jeg sliter en del med svimmelhet. Hvordan er det med deg? Plages du veldig av de lave verdiene?

Skrevet

Jeg har også lavt blodtrykk,har som normalt trykk 105/60,så jeg kjenner til den svimmelheten du snakker om.

Jeg kan ikke ta vanlige jerntabletter,det kan jeg ikke,da blir jeg dårlig,men å få det i sprøyte eller intravernøst,det går greit,heldigvis,men som deg,så har kroppen vanskelig for å nyttegjøre seg dette og da må jeg ha en del,får jeg kommer opp.Så går det en periode og så er jeg nede igjen,fordi jeg rett og slett har brukt det opp.

Legen sier at hun forstår ikke hvordan jeg klarer å gå dagene rundt,men ta jeg nok går på viljen og at jeg etterhver begynner å bli vant til det og det synes hun er skummelt.

Nå må jo sies at jeg har en flott samboer,som lar meg hvile meg litt i løpet av dagen om jeg skulle ha behov for dette.Han går jo på jobb nå,så det må jo bli når han er hjemme selvfølgelig.

Frysingen kjenner jeg også veldig godt til.

Det er jo bra at den er på vei opp,da virker det jo som om du klarer å ta opp en del jern og nyttegjøre deg den.

Jeg har vist små blodlegemer,som gjør at jeg har vanskeligheter med å nyttegjøre meg jernet.Har du hørt noe om det??

Skrevet

Hei igjen!

Mine blodlegemer er også små, så vi "lider" visst av det samme..

Er utrolig hvordan kroppen klarer å kompensere for det som ikke er helt som det skal.. jeg har også blitt så vant til å være slik, at jeg ikke tenker så mye på det. jeg tar automatisk de forhåndsregler som er nødvendig.. som å f.eks reise meg veeeldig sakte opp for ikke å besvime..hehe. Og så har jeg alltid med meg litt ekstra klær:o)

Såf int at samboeren din stiller opp, det er viktig å få hentet seg litt inn i løpet av dagen.

lykke, lykke til med å få bedre verdier, og med prøvingen om en liten måned!!! :-)

Skrevet

Ja,det kan jo virke som om vi lider av det samme.

Tusen takk for lykkeønskningene dine

Skrevet

Huff, hørtes kjedelig ut:( Når man først har bestemt seg for og prøve og få en ny liten baby så erd et så trist og måtte vente (selv bare for en mnd)

Håper ting ordner seg til neste mnd og at du får spiren din snart!!

Skrevet

Ja,det er kjedelig,men ikke så mye å gjøre med det,må bare følge legens råd.

Takk skal du ha,håper også at spiren sitter fort når jeg først får tatt ut spiralen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...