Gå til innhold

Fødsel i forhold til termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er satt tilbake 3 uker i forhold til mensterminen. Menstermin er 4. september, mens ul-termin er 25. september. Er det noen av dere som er blitt satt såpass mye tilbake, og som faktisk har født rundt ul-termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

motsatt for meg dog...mens termin 4 aug. ul-termin 19juli. fødte på ul termin

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Med snulla var mensterminen 1. eller 2. oktober, og UL-terminen 22. oktober...hun kom 14. oktober.

Men jeg har uregelmessig mens, og hadde 2 UL-er som stemte helt perfekt overens, så stolte på UL.

Skrevet

Jeg hadde 3 ukers forskjell på menstermin og UL termin og jeg trodde hele tiden at mensterminen var rett.

Var sikker på når jeg hadde EL den måneden jeg ble gravid.

Og hvis UL terminen stemte så testet jeg positivt VELDIG tidlig.

Og det viste seg faktisk at UL terminen var rett! Gutten kom 6 dager etter Ul terminen...Så neste gang skal jeg ikke väre så skeptisk til UL terminen...

Skrevet

har blitt flytta 5 uker jeg... men visste om at jeg kom til å bli flytta ett stykke, pga veldig uregelmessig mens

Skrevet

Jeg har faktisk mens og ULtermin på samme dag!! 12.sept:)

Skrevet

mens termin min er 12 oktober.. og UL termin er 1 november.. må si jeg er litt skeptisk, for jeg får ikke ting til å klaffe når det gjelder UL termin.. Jeg og sambo tror at bebisen kommer i slutten av oktober.. Blir spennende å se hva som stemmer:)

Skrevet

Jeg ble flyttet 3 uker bakover sist og fødte på UL termindato, denne gangen ble jeg flyttet 2 uker bakover, har termin i dag og er fortsatt gravid, så UL folket kan nok tingene sine:-)

Skrevet

Sist svangerskap ble jeg også flyttet tre uker tilbake, men gutten kom 5 dager før min menstermin. Jeg har helt siden jeg fikk mensen hatt helt regelmessig mens, og jeg vet når unnfangelsen må ha funnet sted, så for meg så høres det ganske utrolig ut at ul-termin skal stemme.

Har den siste uken kjent igjen mye av tegnene fra sist gang når det var like før jeg fødte. Visste ikke det da, at det var tegn, men nå vet jeg. Det som er ganske irriterende er at det er ingen leger/jordmødre som vil sjekke om det er modent og hvor lang livmorhalsen er osv. Det hadde jo vært veldig enkelt å bare gjøre det, så hadde enten jeg fått rett i mine antagelser, eller måttet smøre meg med veldig mye mer tålmodighet.

Men siden jeg er 35+3 i forhold til ul-termin nekter de å sjekke modning. Hadde jeg vært 38+3, som jeg mener, hadde de sjekket.

Skrevet

hehe...jeg har blitt flyttet samme som deg. Mens termin 7 sept, ordinær UL 28 september. Men jeg var med JM i dag og på 3 dager har livmorhalsen gått fra å være 2 cm til å være helt utflatet, moden med 1 cm åpning. Håper virkelig min termin stemmer. For jeg orker ikke gå som jeg gjør nå i 5 uker til. Har kynnere hele tiden, noen vonde andre bare ubehaglige!!! Men JM mente min termin stemte ganske bra og mente ungen var rundt 3 kg nå.

Skrevet

Åhh... nå blir jeg bare enda mer irritert. Hvorfor skal de ha så forskjellig prosedyrer. Min lege vil som sagt ikke sjekke, selv om jeg sier at jeg føler jeg er lenger enn de mener. Jeg var til ul for en uke siden, og da var jente 11% over snittet. Jordmora ble også overrasket over at hodet lå så langt ned i bekkenet.

Det hadde jo tatt dem bare max 15 min å sjekke dette. Arrg....

Skrevet

Jeg sa bare att jeg hadde mye vonde kynnere, nedpress og stikkinger og lurte på om de ikke kunne sjekke om det hadde skjedd noe. Så jeg har blitt sjekket 3 ganger på 1 mnd. Og det har da vært 3,6 cm, 2cm og nå helt avflatet og 1 cm åpning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...