phantomet Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Det er ingen tvil om at forrige lørdag går inn i historien som en stor og sterk opplevelse. Phantom-mannen og jeg var nemlig så heldige å bli invitert til å dele Dritgrei-parets store dag. Og den opplevelsen, følelsene, gleden og kjærligheten, som lyste så sterkt denne lørdagen i august kommer vi aldri til å glemme. Allerede ved ankomst på hotellet i Lillehammer fikk vi en pekepinn om hvor fint dette skulle bli. Vi ble møtt av blidheten selv forkledd som Restaurantsjef. Hun var en nær venn av bruden, og gjorde sitt ytterste for at alle gjestene i bryllupet fant seg fort til rett og kom i riktig stemning. Vi fikk avlevert kakene som Dailis hadde kreert for anledningen, før vi i hui og hast installerte oss på hotellrommet og fikk på oss finstasen. Deretter kjørte vi til kirken. Idet vi parkerte bilen kom det et par gående mot oss. Og med et stort smil kunne damen fortelle at hun var den mye omtalte ”planleggeren” av bryllupet. Hun ønsket velkommen, håpet vi hadde hatt en fin tur til Lillehammer, fortalte at hun gledet seg veldig til dagens hendelser, samt kunne fortelle at det var en fattet men spent brud som var hos frisøren sist hun sjekket….Vi stod og pratet litt da enda en bil svingte inn på parkeringsplassen. Ut av bilen kom Dritgreibrudgommen… Han var tydelig nervøs, stille og spent, men blid som en sol like fullt. Vi fikk ønsket ham lykke til før vi fant plassene våre inne i kirken. Allerede inne i kirken kom flere ukjente fjes bort for å hilse. Alle virket forventningsfulle, glade og spente på hvordan forløpet ville arte seg. Phantom-mannen fant fort ut at vi måtte finne oss en ”krem-plass” slik at han fikk foreviget hendelsene med kameraet sitt. Og med det kom han selvfølgelig i prat med flere som var opptatt av fotografering og oppløsning….*smiler* Da alle gjestene hadde funnet sine plasser ble døren lukket. Etter en kort stund ble den åpnet igjen og inn kom det en prosesjon med felespillere først, deretter flere nydelige unger med bunader, brudens mor geleidet dem alle trygt inn, mens brudgommen kom med verdens vakreste lille Dritgreitulle på armen. Også hun i nydelig bunad. Forlovere kom også inn og fant sine plasser, før døren igjen ble lukket. Selv lommetørkle til å tørke bort tårene var med i programmet som alle fikk utdelt… Spenningen steg. Døren opp på ny, og der så vi henne. Den nydelige, vakre, rørte, glade og lykkelige Dritgreibruden. Hun var som en drøm, i blekrosa kjole med delikat slør. Kjolen var verdig en prinsesse, om med tanke på at hun hadde designet den helt selv, og den var helt henne, var samtlige tydelig målløse. Dritgreibruden kom sakte inn med et godt tak i faren sin som gikk støtt ved siden av henne. Han så ut som om oppgaven var av slaget man tar alvorlig, og det var med dyp konsentrasjon han førte datteren sin opp kirkegulvet til musikk fra felene. Bruden var tydelig rørt, og hele forsamlingen likeså… Personlig kjente jeg tårene trille, men gjorde ingen forsøk på å fjerne dem eller skjule dem. Et blikk på resten av de fremmøtte viste at også de opplevde dette svært sterkt. Ansiktet til brudgommen var ubetalelig. Aldri har noen sett mer forelsket eller lykkelig ut enn nettopp ham. Han slukte sin kommende kone med blikket og smilte verdens varmeste og tryggeste smil. Og bruden hadde tårer nedover kinnet mens hun gikk mot sin tilkommende. Vielsen ble en opplevelse utenom det vanlige. Dritgrei hadde fått en av sine nære fortrolige venner til å utføre selve vielsen, og talen til brudeparet viste tydelig hvor godt han kjente dem. Presten var av det lune, hjertevarme slaget, som smilte med hele seg og som oste varme og omsorg. Det ble sunget flere ganger under seremonien. Først var det ”planleggeren” som sang en flott sang. Så var det kvartetten til Dritgrei, som for anledningen hadde stand-in for bruden. Og da disse sang løftet formelig taket seg i kirken… Etter vielsen ble det sunget en ven og vakker svensk sang av enda en av de musikalske vennene til Dritgrei…og vi gråt…igjen…. Da disse vakre gode menneskene endelig var blitt erklært som ektefolk sitret det i hele forsamlingen. Og da de nygifte etter å ha blitt velsignet reiste seg opp og vendte seg mot forsamlingen var ikke et øye tørt. De strålte om kapp med solen som skinte inn gjennom vinduene bak alteret. Så var det sakte gang ut av kirken, med en gråtende lykkelig brud og en stolt brudgom som gikk ned kirkegulvet. Gratulantene stod i kø på kirketrappen. Alle hadde go-ord å si til brudeparet. Og da de endelig kunne vinke farvel og gå inn i den ventende limousinen, ble de ”druknet” i ris og applausen ville ingen ende ta. Tilbake på hotellet var allerede brudeparet ankommet. Jeg undrer fremdeles hvordan de rakk å være der før oss, men det klarte de altså… *smiler* Dritgrei strålte, og jeg tok på meg å fjerne litt av all risen fra det nydelig oppsatte håret hennes, klar for fotografering. Nå var det tid for Champagne og litt enkel mat. Før bruden tok ordet i mikrofonen. Hun takket alle for at de ville komme, og erklærte at hun ville synge en sang for kjæresten sin, nå sin ektemann. Vi samlet oss rundt henne og da hun sang, var det bare å begynne å tørke tårene igjen. Hårene på armene reiste seg og samtlige i lokalet ble svært beveget…tom tilfeldige gjester ved hotellet stod i bakgrunnen og sippet…. Så var det tid for ”bli-kjent-med” oppgaver mens med brudeparet dro til fotografering. Det var en artig variant for å bli bedre kjent med dem man skulle dele bord med senere på kvelden. Etterpå trakk phantom-mannen og jeg oss unna for å pakke opp de gavene, som Dritgrei på forhånd ikke trodde ville komme*smiler*…..Og det var ikke få flotte gaver som var skjenket de nygifte… Så var det tid for fest! Ordentlig fest! Utrolig deilig mat, som alle nøt maksimalt, og forsynte seg av gjentatte ganger. Innimellom introduserte toastmaster talene. Han var en artig, voksen mann som ledet selskapet trygt gjennom kvelden med humor og latter. Og gjett om det ble mange anledninger til å gråte??? Jeg har aldri vært i nærheten av så rørt og beveget så lenge og mange ganger på andres vegne. En utrolig sterk og spesiell opplevelse var det. Og tror dere ikke at Dritgrei delte sin stemmeprakt med oss igjen. Hun hadde skrevet den utrolig flotte sangen til kjæresten sin, og jeg gjentar…VI gråt! *ler* Hele arrangementet hadde Dritgreis kjennemerke…alt fra kirkeprogrammet, pyntingen i kirken, pyntingen av festlokalet, bordene var et vakkert skue, pyntet med de snodigste ting, som sammen bare skapte den perfekte helhet. (Eller som mammaen til Dritgrei sa så fint…som skapte et ekte kunstverk!) Det var ingen tilfeldighet der i gården nei. Det var gamle håndheklede duker på hvite stivede damaskduker på bordene, pyntet med twist, orkideer, hjerter, sløyfer, kjærlighet på pinne og strå…overalt kunne man finne små tegn på at her har Dritgrei vært…ungene fant deilige twist og kjærlighet på pinne i trappen… og vi voksne forsynte oss nok noen ganger der vi også på vei til og fra lokalet. Tilslutt må jeg vel nevne kakene…for maken til kakebord skal man lete lenge etter. Kaken til Dailis var et artig innslag, i typisk Dritgrei ånd. Og den smakte fortreffelig!! Alt i alt var det en perfekt feiring av et nydelig kjærlig par. Phantom-mannen gjentok flere ganger at han var takknemlig for at vi allerede er gift. For han hadde da kjent på prestasjonsangsten etter noe så vakkert… Tusen tusen takk kjære Dritgrei og Dritgreimannen for at dere ville dele dette vakre eventyret med oss. Vi bærer det for alltid med oss i hjertene våre. Klem Klem fra Phantom-mannen og phantomet
Karomamma Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Å, det hørtes ut som et ordentlig eventyr!!! Skulle gjerne vært der og sett den nydelige bruden, lagt merke til de morsomme, dritgreie innslagene, hørt den vakre musikken, følt den god stemningen og felt noen tårer!!! Tusen takk for det varme referatet, phantomet og gratulerer igjen, FRU dritgrei (he he). Tenk at det går godt
Gjest Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 For et fantastisk referat. Jeg griner her jeg sitter. Ser det helt for meg.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Takk for referat:-) Det er så herlig at det ble akkurat den drømmedagen vår alles dritgrei drømte om:-)) Kan tenke meg hun er "litt" utladet disse dager;-))
Tiggywinkle Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Så flott og rørende å lese om Dritgrei's store dag. Ble helt revet med, Phantomet. Gratulerer som nygift, Dritgrei:-)
Dailis Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Åååå, så nydelig=D Takk for referatet... Litt lyst til å se bilder jeg, se den vakre bruden=D
♥Snulder Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Ingen tvil om at dette har vært en velykket og nydelig dag!!!! Føler stemningen bare ved å lese!!
Trollmora Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Tusen takk phantomet - jeg fikk gåsehud og klump i halsen av å lese din opplevelse av bryluppet til dritgrei! Det hadde nok vært fint å være en flue på veggen der ja! Hvordan er det med bilder da? Kan vi få se den strålende bruden? Pynten på bordene? Kaken til Dailis? Vær så snill?
Reveenka Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Takk for flott referat, phantomet - det er så jeg nesten føler at jeg var tilstede! Det høres ut som et utrolig vakkert, flott og morsomt bryllup - og det er vel ingen tvil om at dette har vært nøye planlagt hele veien, og ikke overlatt til tilfeldighetene Og for en gangs skyld ble ikke sippeguri(meg) sippete, men tvertimot sånn glad inni meg av å lese om dritgreis vakre bryllup! c",) De beste ønsker til brudeparet! ps. Hvilken sang sang du, dritgrei?
Urtete Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Sukk........ Tusen takk for flott referat - nå har vi NESTEN vært i bryllup alle mann! Høres ut som en fantastisk fin fest for både brudepar og gjester! *tørke tåre* )
dritgrei hei hei! Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Tenk at du har skrevet dette vakre her om bryllupet vårt.... jeg gråter nå også jeg, som om jeg ikke gråt nok på lørdag ;-) sippesara.... Jeg er utrolig takknemlig for dette referatet jeg phantomet, for hvis dette var hva gjestene fikk oppleve, så har vår bryllupsfestival blitt som har ønsket det - for oss og for festivalens deltagere. tusen takk igjen!
Northernlights Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Oi, nå føler jeg faktisk at jeg også var i det bryllupet! =o) Kjempefint beskrevet!
Maud Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 For en vakker og levende beskrivelse! Nesten som om jeg var der selv. Lurer på hva det er meg meg og bryllup, jeg blir sååå rørt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå