Gjest Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Jeg blir gal. Föler meg som på NANNY programmene. Dattern har siste 3 ukene värt helt rabiat - hopper , hyler og löper (av glede ikke sinne så det er jo bra) men treffer jeg noen voksne å prater m i butikken eller noe "mamma mamma" klatrer på meg "mamma" hopper opp og ned (söker oppmerksomhet) Har prövd snakke til henne om det men hjelper ikke hva enn jeg sier Visst vi ber henne ta det med ro så "hvorfor det??" hun virker apatisk ved henting i barnehage... Stressa når hun kommer hjem . Hva kan dette väre ?Hva kan det väre ?
Learning to fly Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Hun vil vel ha mer oppmerksomhet da..Går dere i butikken f.eks rett etter barnehagen? Da har hun jo ikke fått oppmerksomhet fra deg hele dagen, og vil nok ikke dele deg med noen enda. Høres rimelig normalt ut:)
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Min gutt på 3,5år kan gire seg opp når vi har besøk, tror vi bare må sette de på plass og fortelle at slik oppfører man seg ikke når voksne f.eks prater med andre mennesker. Så må vi fortelle de at ute og når det passer seg kan de få lov til å hoppe og hyle. Er ikke noe ekspert på dette, håper andre har noen gode råd.
Gjest Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Vi går av og til i butikken efter bhg - men det er for hun vil (närbutikk) jeg har da allerede gjort dagens handling så det er for å kjöpe noe frukt å knaske på på veien hjem (jeg er foröverig hjemmevärende og hun hentes mlm 15.30 - 16 hverdag) Jeg pröver å snakke til henne om oppförsel men når IKKE frem (
Learning to fly Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Det er ikke annet enn å gjenta de du sier i en rolig tone, gjenta og gjenta. Du kan også lage avtale m ed hun utenfor butikken, om hva du forventer av henne der inne. Rose mye viss det går fint. Viss ikke det går fint, så tar du det opp med henne på veien hjem. Men det er ofte effektivt med avtaler, men de må avtales rett før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå