Gjest Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Hei ! Dattern min beg på ny avd nå i höst, bhg består av 1 småbarn og 2 store barn avd tot : 55 barn. Så de fleste "kjenner" hverandre fra utetid sammen. Dattern min gråter noen ganger nå når jeg drar, hun ber meg hente henne tidelig, når jeg henter så sitter hun som oftest ute med småbarna eller med assistenter eller ped leder fra avd hun gikk på (småbarn) Hun virker stresset når vi kommer hjemm. Ped leder sier at hun virker å ha tilpasset seg godt , men de lurer på om hun höre dårlig (selektiv hörsel tror nok jeg !) hun tar lite imot beskjeder de voksne gir henne og hun spörr mye hvorfor er bhg sin tilbakemld. Så idag ... - hun bäsjet i bleien - det har hun ikke gjort på 10 mndr ........ (hun bruker bleie for hun ikke har kontroll over lukkemuskler til urin enda) Misstrives hun ? Hva tror dere som kanskje har erfaring fra bhg eller egene barn ? Mvh
Libido- Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Huff det hørtes leit ut. Har ingen erfaring selv, men ut fra det du skriver, virker det på meg som hun ikke trives. Jeg ville ha bedt om ekstra oppfølging fra barnehage (forklar dem dine bekymringer) for å se om hun kan bli plaget av andre. Har du prøvd å snakke med henne om det? prøv å spørr henne ut. Vet ikke om barnehagene praktiserer slikt, men du kan jo spørre om hun kan få gå på den andre avdelinga et halvår til. Kanskje det er det hun trenger, og at det er best for henne. Ellers ville jeg også ha sjekket hørselen. Dårlig hørsel kan hemme, og bli et stort problem. Håper det ordner seg for jenta di!
krabbetrollet Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Det er et stort skritt for en 3-åring å begynne på stor avdeling. Fra å være størst på småbarnsavdeling blir man minst på storbarnavdeling. Fra å være flinkest til alt blir man (kanskje) dårligst til alt, den "de store" må vente på, og den alle omtaler som liten. Det blir nok rett og slett litt overveldende for henne, mange nye rutiner å komme inn i og tempoet er mye større enn på en småbarnsavdeling. Det trygge for henne blir dermed å søke mot det trygge og kjente, småbarna og personalet hun kjenner så godt. Vær gjerne obs på om hun hører dårlig, men det å spørre "hvorfor" o.l., samt å dårlig følge beskjeder, er veldig vanlig i den alderen så det ville jeg ikke tillagt særlig vekt ennå. Snakk gjerne litt mer med ped.leder om overgangen til stor avdeling, si at datteren din trenger noen "puff" til å komme ordentlig inn i gruppen. Lykke til
Gjest Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Takk for gode tips Inkonsekvent ! Skal sjekke hörselen uansett imorgen - dvs skal til fastlegen - men jeg vet innerst inne at dattern min lider litt av "selektiv hörsel" )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå