Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er innleid i en bedrift i seks mnd, avtalen går ut en mnd og en uke før jeg må ut i permisjon, så har jo jobbet (hatt inntekt) i mer enn 6 av de ti siste mnd, men har jo ikke kontrakt helt ut til jeg må i permisjon. Intensjonen med kontrakten er fast annsettelse etter innleie perioden, men det kan jo fort endres. Når jeg må offentliggjøre at jeg er gravid. Vet de ikke har lov, men teori og praksis går ikke alltid hånd i hånd.

Har jeg da krav på permisjonspenger, eller får jeg engangsstønad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får permisjonspenger. Sjølv om du står utan jobb, får du permisjonspengar om du har hatt pensjonsgjevande inntekt i 6 av siste 10 mnd. Ver merksam på at det ikkje er snakk om å få lønning i 6 mnd, men frå dato til dato i 6 mnd hatt lønnsinntekt.

Skrevet

Takk....

Er oppmerksom på det med inntekt i seks mnd av de ti siste, den kommer jeg godt over, men det jeg er bekymret for er jo at jeg ikke har ansettelse/kontrakt når jeg går ut i permisjon, er jo uten videre engasjement 5 uker før termin.

Skrevet

du trenger ikke å¨være fast ansatt for å få permisjonspenger, det eneste det betyr for deg er at du ikke har jobb å komme tilbake til. Når det er sagt kan du da også gå ut i permisjon inntill 12 uker før termin, hvis du ikke vil ha noen uker uten lønn. Dvs at du går ut i permisjon når ansettelsestiden din er over. NAV trygd betaler permisjonspengene dine, så ikke bekymre deg over utbetalinger osv...

Skrevet

Tusen takk, mye og sette seg inn i, selv om jeg har vært gjennom dette før, mange nye regler og lenge siden sist:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...