LilleMamsen Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Vi har fått beskjed fra både sykehuset og jordmor at vi må ta med drikke og lettfordøyelig og energirik mat når vi kommer inn til fødsel. Skjønner at jeg kan trenge litt energipåfyll, men ser ikke helt for meg noen matpause Noen med erfaringer eller gode tips om hva vi kan ta med?
ano`num *17.03.10* Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Jeg orket ikke tanken på mat underveis. Mannen gjekk turer i kiosken. Kjøpte pølser og brus. Men hva skulle han gjort om den var stengt?! Synest også det er vanskelig å vite. Når en ikke er i form må en jo bare få spise akkurat det en har lyst på der & da. Hva blir vell det? Aner jo ikke hva som blir å friste akkurat da. Kanskje frukt som holder seg godt kan være tingen? Eple,drue, banan feks. Det kan jo være godt å småspise på. Eller kjeks.
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 på Life har vi noen gode energi barer og drikker som jeg tenkte å pakke i sykehusbagen når det nærmer seg. Power pack for eksempel er veldig gode på smak,men det spørs jo om man får i seg noe fast føde da,så AA High Energy, ferdig blandet drikk, har leverandør (Heijden Sport; Multipower) gått god for til f.eks. fødsel:) så tenkte jeg et par bokser cola og et par ruller med druesukkerdrops..vet aldri hva man får lyst på men..det er verdt et forsøk tenker jeg
smy & prompegrisen Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Har kjøpt energidrikkepulver, nøtteblanding og både salte og søte kjeks. Skal putte oppi et par sjokolader også. Er vanligvis veldig glad i søtt når jeg er sliten, men hvis jeg blir veldig kvalm er det best med noe salt, derfor salte kjeks og nøtter. Hvis vi rekker det skal vi smøre matpakke til sambo før vi reiser også. Er førstegangs og har altså ingen erfaring med dette, men sambo og jeg tenkte i samme gate som når vi har vært på tøffe turer på fjellet eller ved hardtrening. Det er jo litt logisk at de "energitypene" som fungerer da kan fungere ved en fødsel også.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Jeg og sambo hadde med masse frukt, litt ulik drikke og velge mellom og en boks med favorittbrødet med sjokade på, nesten alt gikk bort under føsel og rett etter. Angrer virkelig ikke på det! Og dere skulle vært flue på veggen når sambo smurte alle brødskivene, 8 stk, for det var 2 min mellom riene, og jeg sto der og måtte henge på han under hver rie - + at han hadde ringt føden og de ba oss komme nå! Huff, gråt da, men ler nå!!!
Snøfnugg75 Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Du får mat på sjukehuset, du er innlagt pasient (Det fekk også pappaen, då vi fødde på Ullevål for to år sidan). Dersom det er noko du har ekstra lyst på, og som dei ikkje har tilgjengeleg, så kan du ta det med. Mange sjukehus tilbyr sportsdrikk, XL1 o.l til fødande. Eg hadde likevel med sportsdrikk og energibar. Det var pappaen som åt dette... Sjølv om ein ikkje orkar tanken på mat FØR fødsel, kan dette endre seg radikalt i løpet av fødselen. Mange førstegangsfødslar er heller ikkje unnagjort på eit par timar... Eg opplevde iallefall sjukhuset som veldig serviceinnstilt (trass smekkfull avdeling), som ordna med både middag, suppe, brødmat. Eg veit at mange mindre sjukehus har strålande service på dette og særleg fødeavd har mat ståande i eit kjøleskap.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Jeg hadde min første fødsel for snart 2 år siden. Må ærlig innrømme at jeg har glømt\fortrengt mye av fødselen. Og husker ikke hvordan det var med mat under fødselen. Vi dro inn på sykehuset i 3 tiden på natten og han var født kl 9 neste morgen. Men jeg spiste ingenting. Vet ikke om jeg fikk tilbud om det. Men hadde hvertfall ikke lyst på mat. Og etter fødselen fikk jeg ikke lov til å spise noe ettersom jeg måtte opp og sy igjen. Men da var jeg KJEMPE sulten. Denne gangen skal jeg ta med meg kjeks, juce, frukt og lignende. Skal høre på neste jordmor kontroll om man får tilbud om mat på sykehuset. Hvis ikke skal jeg ta med et par brødskiver også Lykke til alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå