Gå til innhold

FAU

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er visst med i FAU. Ble innkalla på møte i neste uke. Er det noen som vet hva vi gjør i FAU? Jeg har ikke peil, sa bare ja til å være med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere tar opp saker som angår barna deres, på skolen. Viktig arbeid. :)

Skrevet

Foreldrearbeidsutvalget. Møter inntil en gang per måned, vanligvis atskillig mindre.

Da jeg var i fau hadde vi en kommité for grunnskolens uke (arrangement med loddsalg, kakesalg, utstillinger av elevarbeider osv.), en for 17. mai arrangement, en for traffikksikkerhet, dugnader og et par til. I tillegg hadde vi en økonomiansvarlig som sørget for at de tingene styret ville bruke penger (tjent på ulike arrangementer) til, for eksempel labbedanser, støtte til skitur, innkjøp av leker til plana, til alternativt undervisningsmateriell, donasjoner til skolebibliotek, innkjøp av baller, m.m. Jeg satt i styret og møtte hver måned, de som satt i kommitéene møtte ikke like ofte, men mer intensivt omkring f.eks. 17. mai for den gjengen, eller grunnskoleuka for dem.

Jeg opplevde det som en fin anledning til å få et ord med i laget om hvordan min sønns skole skulle være.

Skrevet

-Sorry skriveleifer, jeg har ei hjelpsom lita snuppe på fanget...

Skrevet

Ha ha ha meldt deg inn frivillig eller er du en av de som aldri er på foreldremøte og som blir plukket ut................. Vi på foreldremøte hos oss kan faktisk plukke ut både klassekontakter og fau medlemmer av de foreldrene som ikke møter,.........

På fau går man sammen om div plikter, kommer ann på skolen hva de har på planen. Her i fjor tok jeg meg av andsvaret for loppemarked på skolen, og kan med hånden på hjertet si at ordet !loppemarked" høres enklere ut enn det det er..................???!!!!

Det er sinnsykt mye jobb og forarbeid, etterarbeid og få ting til å klaffe..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...