Gjest Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Da dere gikk gravid, løftet og bar dere på førstemann da? Forrige gang jeg var gravid fikk jeg beskjed om å ikke løfte mer en 10 kilo. Gullet mitt er 2 år og veier snart 13 kilo. Kan jeg ikke løfte han når jeg blir gravid da?
tre små... Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 det har jeg ikke hørt noe om.... jeg løfta iallefall mye på størstejenta mi for ho var ganske liten..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Hihi...snulla er under 10 kg, så har ikke måttet tenke på det! Men det er forskjell å bære på f.eks. 4-pack med brus og en baby, så det er ikke farlig å bære et barn på 13 kg hvis du ikke kjenner det i kroppen. Altså kjenner du at du f.eks. får vondt i bekkenet eller får en kynner av å bære gullet så må du selvsagt prøve å ikke bære så ofte. Kjenner du ingenting spesielt er det bare å bære.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Man skal helst ikke løfte tungt nei.. Jeg har fått streng beskjed om at jeg ikke skal løfte tungt og heller ikke anstrenge meg pga blødninger tidligere i svangerskapet), jauda! Det er lettere sagt enn gjort, med en på 2 år og 8 måneder som har høyt og lavt HELE tiden :-S
Meg + 2 prinsesser Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Og forresten, jeg prøver å belaste "bare" armene så mye som mulig, armene og ryggen. Ikke bære med hele kroppen liksom. Bra forklaring:P
Gjest Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Ble ikke mye bæring her - den eldste pentaen var 8 år da jeg gikk gravid med den minste hihi...
Gjest Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Jeg sa i uke 7 en gang. Men det er vel ganske normalt, så det burde vel ikke ha noe å si eller?
2 herlige gutter og 1 mann=) Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 jo, da.. men du trenger ikke løpe maraton med han på armen hehe var selv i sammesituasjon... jeg løftet og herjet med nr 1 det gikk fint.. np rjeg gikk med nr 1 sa legen min, er du vant til å løfte å bære osv før graviditeten så tåler du det under graviditeten å...
Meg + 2 prinsesser Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Jeg tviler sterkt på at bæring er årsaken. Mest sannsynlig var det en kromosonfeil hos fosteret.
Katja Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Min var 2 år, og jeg både løftet og bar på ham jeg. Jordmor sa at jeg kunne leve som normalt i svangerskapet og at det er ingen sykdom å være gravid. Men det kan jo godt hende at det for noen ikke er bra å løfte, det vet jeg ikke.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 eldste jenta var ca 2 år og 10mnd da jeg ble gravid. uheldigvis fikk jeg bl tidlig i svangerskapet, men fant gode løsninger etterhvert. foreksempel oppmuntret jeg henne til å klatre opp i bilsetet selv, i stedet for at jeg løftet. var ikke særlig god på å bøye meg heller, så påkledning var strevsomt. fikk henne til å legge foten sin over lårene mine (jeg satt på en stol, og hun da sto og balanserte på den ene foten) mens jeg tok på sokker eller sko, om hun gren tok jeg henne i hånden og fant første og beste sittested og tok henne på fanget og trøstet...
grå :) Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 bar på moa, men minst mulig. hadde bekkenløsning så var litt aua
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå