Gå til innhold

Holdninger fra Middelalderen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært inne på noen debatter her, hovedsakelig omkring utroskap m/ gift mann ol. At disse innleggene er tull, er forsåvidt greit nok. Det som gjør meg både sjokkert og forbanna er de reaksjonene som kommer. Ganske mange variasjoner av "Du er en heks, du burde visst bedre, jeg synes ikke synd på deg, tenk på åssen kona hans har det" osv. Jeg trodde virkelig dette var holdninger som var mest vanlig i middelalderen her til lands. Men tydeligvis, en kan ta feil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er kranglete altså cecilie....

At du gidder!

Skrevet

Nå må du ikke glemme at sidene her etter sigende er fulle av gamle (ja, sikkert middelalderske), sure og bitre kjerringer, så du må regne med slike holdninger.

Skrevet

he he

Skrevet

Så du mener at utroskap er greit og at noe annet er steinalderholding???

Da er jeg en huleboer!!!

Skrevet

Hehe.. Det har jeg ikke sagt. Men jeg mener det må gå an å i det minste prøve å forstå andre mennesker. Det er så utrolig enkelt å bare si "din heks" også slippe å prøve å finne ut hvordan den personen har det inni seg. Jeg vet at de fleste har gjort dumme ting når man er ung og naiv, uten at man trenger slike "utsjellinger". Eller er dere helt perfekte alle sammen?

Den som er rein, kast den første stein;)

Skrevet

Jeg mener at det er den personen som allerede ER i et forhold som er ansvarlig dersom han er utro. Det går ikke an å forføre en mann som ikke vil forføres! Damer/menn som er single har ansvar kun for seg selv og sin samvittighet mener jeg.

Skrevet

Endelig en som har forstått det! 1394% enig:)

Skrevet

Vel, jeg er iallefall tøff nok til å signere med mitt eget navn, istedet for "anonym".

Skrevet

Forstår du ikke at reaksjonene er som de er fordi vi vet at det bare er tull?

Man henter ikke fram empatien i seg når innlegget er lagt ut bare for å provosere.

HI legger ut svada, og får svada tilbake. Så enkelt er det.

Skrevet

Men er det så innmari skummelt å si det du har sagt over her da? Kan ikke forstå at det skulle være nødvendig å være anonym jeg, syns det blir litt vanskelig å forstå hvem som er hvem når flere er anonyme. :)

Skrevet

Jeg er av prinsipp alltid anonym på denne siden. Sånn er det bare.

Man trenger ikke å lete lenger enn til linken fra Dagbladet i dag, for å skjønne at det ikke spiller noen rolle om man heter anonym eller elefant:)

PS. Anonym-diskusjonen har versert her flere ganger, synes ikke det er nødvendig med en til.... i alle fall ikke i en tråd som omhandler noe helt annet :-))

Hilsen forrige anonyme

Skrevet

Neida.. Ikke tøffere enn toget. Men, jeg synes det er ganske feigt å signere med Anonym. For det første er det ikke så veldig farlig å signere med nicket sitt her. Det er full ytringsfrihet og ingen blir sendt til Gulag i Sibir selv om man har friske meninger;) For det andre så blir det så innmari vanskelig å finne ut om det er forskjellige mennesker som skriver på en tråd eller om det er de samme om og om igjen..

Skrevet

Har det noe å si om det er den samme, eller om det er forskjellige anonyme?

Det er vel MENINGER man skal forholde seg til på et diskusjonsforum?

Det er vel ikke nødvendig å "sile" innleggene etter hvem som har skrevet dem, om man i utgangspunktet liker vedkommende eller ikke?

Veldig greit å ha et rent diskusjonsforum som ikke tar hensyn til "tryne-faktor"- så kan alle si hva de egentlig mener, og ikke ta slike hensyn som at "jeg må jo være enig med venninna mi".

Alle som ikke har skrevet fullt navn og adresse, er jo i utgangspunktet anonyme likevel.

Skrevet

Jeg forstår det, på en måte.. Problemet er bare at den historien om gravid med en som har familie, GODT kunne vært sann. Om den er det eller ikke skal ikke jeg vurdere. Og det var spesielt et innlegg som gjorde meg faktisk ganske sint og såret, med holdningen hennes over unge jenter i en vanskelig situasjon. Det virker som om enkelte her inne ikke klarer å skrive meningene sine uten 100 utropstegn og caps locken på og som må kalle andre heks og hore og det som værre er. Jeg trodde alle på dette forumet var ferdige med barnehagen for lengst..

Og sist jeg skjekka kalenderen min var vi i 2007, ikke 1507. De som lengter tilbake til inkvisisjonens tid, der hekser og annerledes mennesker ble brent på bålet, må gjerne finne sitt paradis i f.eks. Iran eller Afghanistan. Der møter de sikkert mer forståelse for sine holdninger til unge jenter som har forhold til gifte menn..

Unnskyld at jeg sier det såpass tydelig, men jeg har selv vært i en forferdelig situasjon selv, og vet at ting aldri er svart kvitt, selv om mine inlegg tydeligvis blir sett på som beksvarte.. Jeg skrev det om middelalderholdninger fordi jeg ble sint, provusert av drittslenging. Det hører ingen steds hjemme!

Skrevet

Når man legger ut om sine problemer på en side som dette, må man regne med å få høre litt av hvert. Ellers kan man jo la være. Disse sidene kommer ikke med sympati-garanti.

At noen til tider tar litt av når de svarer, ja jøss, men det må du nok bare akseptere, og heller ignorere.

Hilsen en som signerer med nick og er like anonym for det, men er dritt lei av at alle diskusjoner ender i den evinnelige nick vs. anonym-smørja.

Skrevet

Holdninger fra middelalderen? Hva er det for slags påstand? De kan jo skylde seg selv, når de involverer seg med en gift mann. Kan de ikke få egne menn eller? Syns det er patetisk å søke medlidenhet, når det hele er selvforskyldt. De kan bare takke seg selv.

Skrevet

Har man et forhold med en gift mann må man nok tåle og bli kalt for hore og litt av hvert !!

Sånn er det bare. Ingen har rett til og ødelegge et ekteskap ..

Går det ikke an å finne seg en single mann da??

Ja mannen må holdes mest ansvarlig , selvfølgelig.

'Men denne kvinnen som tror hun har rett til og drive med en annens mann

er da faen ikke uskyldig !!

Skrevet

Så du har aldri gjort noe galt du da? Aldri gjort noe du har angret på og som du ikke har visst din arme råd? Det er lov og søke hjelp selv om man har _delvis_ skyld. Skyldføelse er faktisk noe av det værste å gå rundt med.. Jeg har lyst til å presisere at jeg er mot utroskap, men jeg prøver i det minste å forstå mennesker i forskjellige situsjoner, ikke skjelle dem loddrett ut. Slike utskjellinger får meg til å lure på om den personen aldri i sitt liv har gjort noe galt, og derfor bare kan hakke på andre..

Jeg skjønner veldig godt at det er vondt å bli utsatt for utroskap, men man trenger ikke la hatet ta overhånd. Mange av de som blir sveket lurer seg selv til å tro at kvinne nr. 2 "lurte" mannen deres og at mannen selvsagt er helt uskyldig. Jeg tror det samme som ei anna ei skrev over her. Det er den parten som er i et forhold, som har det største ansvaret.. Det er min mening iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...