Gå til innhold

Hjelp! Oppskrit fennikelte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært på apoteket og kjøpt fennikelte, men ser når jeg kommer hjem at det står fennikel, og ikke fennikel TE. Kan jeg likevel trakte dette? Står det kan brukes til : Svin, Lam, Kylling, Fisk, Grønnsaker, supper, sauser, brød og kaker !?!? Er de helt grønn på apoteket? Forklarte tydelig at det var til et spedbarn med luft i magen.

Vel, må vel til helsekost og kjøpe skikkelig saker, eller? Men uansett,jenta er 4 uker, og f¨år mme, noen som kan gi meg oppskrift på hvordan jeg gjør dette? Skal jeg gi litt fra sprøyte før flaska, el putte litt i flaska eller hva? Hvor mye i såfall pr 100ml?

Håper noen kan hjelpe meg! Desperat!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde man fikk kjøpt slike vanlige te-poser og lager en vanlig kopp med te. Gir babyen 1 eller 2 ts før hvert måltid.

Godt mulig det kan lages av det du og har kjøpt, men det kan jeg desverre ikke hjelpe deg med...

Skrevet

Jeg syns helt ærlig dette var merkelige greier selv! fennikeltingen ligger i en slik kryddersak på en måte..slik som grillkrydder for eks! Tror jeg har fått noe merkelige greier..

Får man kjøpt slike vanlige fennikel te poser på matbutikken, el må man på helse kost?

Skrevet

Jeg kjøpte fennikelte på helsekosten, KlosterUrter.

Du kan lage te av fenikkel, bare knus fenikkelfrøene og hell over vann.

1 ts knustfenikkel til 150ml vann, skal trekkes tildekket i 10min.

Skrevet

Takk Gullfiskkammerat og Iselin. Hvor mange ml te skal jeg gi? Med sprøyte før mat, el i mme?

Skrevet

Vi ga bare noen te skjeer et par ganger om dagen. Jeg ammer, så vi hadde ikke i flaska, men ser det er en som har svart i en tråd om miniform at hun hadde i flaska.

Kanskje hun vet..

Skrevet

♥tuskepus&Henrik♥ var det som skrev det..

Spør henne hvor mye hun brukte..

Skrevet

du har ikke kjøpt fenikkel-krydder da? Min fenikkelte ligger i allefall i vanlige te-poser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...