Gå til innhold

KJÆRE MOR OG FAR


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant denne i bhg boken vi fikk,synes den var fin,så ville dele den med dere =)

 

Kjære Mor og Far

 

Ikke skjem meg bort

Jeg vet godt at jeg ikke skal ha alt jeg ber om,

jeg bare tester dere.

 

Ikke vær redde for å være bestemt med meg.

Jeg foretrekker det.

Det får meg til å føle meg trygg.

 

Ikke la meg utvikle dårlige vaner.

Jeg har bare dere å stole på for å stoppe meg.

 

Ikke få meg til å føle meg mindre enn jeg er.

Det bare får meg til å ville gjøre meg

større enn jeg er.

 

Ikke heng meg ut foran andre

Jeg tenker mye mer over hva dere sier

hvis dere snakker rolig til meg.

 

Ikke få meg til å føle at feilene jeg gjør,er store synder.

Det forvirrer det verdibildet jeg skal

bygge opp inni meg..

 

Ikke beskytt meg fra konsekvenser

Jeg trenger av og til å lære gjennom smertefulle erfaringer

 

Ikke vær inkonsekvent

Det forvirrer meg veldig

 

Ikke tenkt at det er under din verdighet

å si unnskyld til meg

En ærlig unnskylding gjør at jeg

føler varme og hengivenget for deg.

 

Ikke skjenn og mas hele tiden.

Hvis du gjør det, må jeg beskytte meg,

ved å late som jeg ikke hører

 

Ikke prøv å late som du selv aldri gjør feil

Det gir meg et altfor stort sjokk

når jeg oppdager at det ikke stemmer.

 

Ikke si at det bare er tull når jeg er redd.

Det jeg er redd for,er virkelig for meg.

Du hjelper meg mye bedre ved å forstå.

 

Ikke vær rask med fagre løfter.

Jeg blir veldig skuffet når du ikke klarer

å holde dem.

 

Ikke sett altfor store krav til min ærlighet

Det er lett å skremme meg til løgner

 

Aldri si at du ikke er glad i meg.

Selv om jeg av og til kan gjøre stygge ting.

 

 

Synes denne er fin jeg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefin og så sann

Skrevet

*dytt* =)

Skrevet

Den var veldig bra, jeg lånte den til min samling;-)

Skrevet

Jeg liker den ikke. Jeg må bare si det - har aldri innrømmet det offentlig før, hehehe. Jeg liker den ikke fordi den er preget av negativitet. Ikke si, ikke gjør, ikke prøv etc.

Skrevet

Ja, jeg er helt enig med Darth Vader, syns ikke noe om orden IKKE. Blir for negativt fokus. MEN når det er sagt, så syns jeg budskapet er veldig bra og helt riktig!

Skrevet

Ja, den er kjempe fin :) Pappa har hatt den på veggen i mange, mange år..

Skrevet

er jo helt ærlig svar det =)

Noen liker,andre ikke =)

Jeg kan være enig med at det er mye negativt,men jeg liker budskapet i den =) er det jeg synes er fint,leser mellom linjene,hehe =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...