Gjest Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Ei jeg kjenner kom ikke inn på den skolen og den linja hun ønsket. Har nå fått tilbud om å gå en slags 10 om igjen. De får litt jobberfaring og får prøvd seg i litt forskjellige fag, sa hun (mat, omsorg...). Dette er noe for de som ikke vet hva de vil og en mulighet til å forbedre karaktersnittet. Om hun velger dette, har hun likevel krav på skoleplass neste år, eller mister hun denne rettigheten dersom hun velger å gå dette året om igjen? Hun er ikke motivert for å gå den linja hun kom inn på, og jeg tror personlig dette ikke er rett linje for henne heller... Hva er lurest. Å gå den linja hun kom inn på, umotivert og evt søke seg over på andre linja neste år og gå grunnkurs om igjen, eller å gå denne 10. klasse greia...? Takknemlig for kjapt svar, det haster for henne å bestemme seg, jeg vil hjelpe henne, men da må jeg vite hva jeg "hjelper henne til". Vil hennes beste:) Stesøstra mi.
♥binna♥ Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Hun har fortsatt rett til neste år. Tror hun har rett på 4 år innen en viss alder (20 år?). Liten vits å gå på en linje hun ikke er motivert for, la heller noen som ønsker seg plassen få den.
Gjest Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Ja, det er jo sånn jeg tenker. Men samtidig er det jo veldig dumt om hun skulle miste den rettigheten hun har nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå