Gå til innhold

trening....fersk i gamet, noen som vil hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 12+5 i dag og jeg har litt smerter i bekkenet hvis jeg sitter mye eller går mye. jeg kan jo ikke holde meg helt i ro heller, og lurer på om det er farlig å gå på treningssentre på aerobic og spinningtimer?Jeg går ikke lenger på de tøffeste timene, og har ikke vondt når jeg holder på, og roer ned dersom jeg blir altfor opphetet. Jeg er påpasselig med å drikke mye under trening. Ei venninne av meg turte ikke trene når hun var gravid fordi hun kjente at det strakk seg litt i magen under trening.. Jeg tenker at det er normalt å kjenne litt strekninger når magen vokser, men så lenge det ikke er smertefullt er det vel ikke til skade for barnet.Siden aerobic`en innebærer varierte øvelser føles det bedre for meg å trene på denne måten enn å f.eks gå turer, selv om det innebærer at jeg har en noe høyrere puls enn hva som er anbefalt for gravide. Hvis en skal forholde seg til alle rådene hva gjelder gravide og trening, kan en jo nesten ikke bevege seg.Så lenge jeg føler meg komfortabel med det er det vel ingen fare, er det vel???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du høres svært fornuftig ut, jeg:-) Jeg er ingen ekspert akkurat - men det er omtrent samme rådene jeg har fått av fysioterapeuten på treningsenteret jeg går på. Man bør ikke presse seg - man kan ligge på rundt 60 - 70 % av makspulsen - og selvfølgelig gi seg når noe gjør vondt. Enkelte bevegelser er ikke tingen i følge de rådene jeg har fått - f.eks altfor mye hopping + sit ups på rett bukmuskel (man kan ta skrå situps) Oppsummert fikk jeg beskjed om å trene i vei så lenge jeg følte meg vel. Antar at kanskje andre råd gjelder dersom man har noen komplikasjoner.

Skrevet

Hei:)

Trening har mange positive effekter for kroppen også når man er gravid. Jeg er ingen ekspert, men har selv trent i mange år. Jeg har gått over til hjemmetrening jeg da..

Lytt til kroppens signaler, og tren moderat, så tror jeg det går veldig bra. Den hardeste treninga er vel kanskje ikke så fristende etterhvert likevel?

God trening:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...