Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Såg på en side her der helsesøster sa til en som stilte et spm at "regner med dere triller en tur daglig" hmm.-.. er det lissom vanlig?? Er ikke hver dag vi triller tur, kanskje 2-3 ganger i uka, varierer veldig..
St.Sunniva Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Pga at vesla ikke vil sove inne i sengen sin på dagtid, så har hun alltid sovet ute. Ikke alltid vi går tur (bare rugger litt på verandaen), men nå som hun er såpass stor, så må jeg gjerne gå tur for at hun skal sovne. Lar seg liksom ikke så lett "lures" til å sove....selv om hun er stuptrøtt. Jeg går iallefall aldri tur i skikkelig regnvær, men ellers er vi ute 1-2 turer daglig.
*smula* Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Jeg har trillet tur hver dag. Men så er jo bare pjokken 17 dager, så foreløpig kan jeg skryte med at han har vært på tur hver dag siden han var en uke gammel.
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Jeg gjør det, gutten er 9 mnd nå. Men for meg er trilletur det samme som trening, dvs. vi triller i rask gange 1-2 timer hver dag. I stedet for å dra fra knøttet for å gå på SATS e.l, så blir det rask gange med vogn og baby hver dag. - har blitt avhengig. Og svangerskapskiloene forsvant på den måten. Men uansett så synes jeg det er viktig, hvertfall for min gutt, at han får rikelig med frisk luft hver dag.
snartmammapåny Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Triller tur nesten hver dag. Hender vi dropper det om det regner noe ekstremt (noe som skjer innimellom her på vestlandet). Er heller ikke så flink å trille tur i helgen, men hverdagene triller vi så godt som hver dag ja.
lenej :o) Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 triller fra trappa, til postkassa og tilbake til trappa 2 ganger daglig, for da sovne mini i vogna. mange ganger eg ikk treng å trille engang.. men han sover ikke noe særlig når han trilles, bare når han ligg iro.. så ikke så mye tur-trilling, emst bare il postkassa å tilbake.
MissAntrop Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Vi er ute hver eneste dag, fra 1-3 timer. Må nesten bare få tiden til å gå. Nå sover lillejenta mindre enn før, og hun blir gjerne litt sutrete og vil underholdes store deler av tiden hun er våken, så da er det greit med en tur ut
flashdancepants Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Kommer en del an på været, men prøver å få til en tur hver dag. Det er min trim -- har ikke kommet igang m/ noe annet enda -- også sovner snuppa lettere av det enn inne i senga. Dessuten er jeg blitt litt sånn tur-dame, synes det er trivelig... det kommer visst m/ åra her, hatet tur som yngre.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Mulig jeg er fæl, men jeg synes det er usannsynlig kjedelig å trille tur, så her settes småtten utenfor huset for å sove i vogna si.
Diva Muffin Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Vi triller hver eneste dag, uansett vær. Mammaen trenger det like mye som babyen.. Aner ikke hva som er vanlig, men for oss passer det å komme seg ut minst en gang om dagen med vogna, og gjerne trille et par timer. Kommer vel an på hva man liker, er vant til og hvor mye ekstra flesk man fikk under graviditeten
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 Vi triller også hver eneste dag, uansett vær. Viktig for gutten på 10 mnd fordi det er kjempe stimulering når han sitter der og kikker og peker å alt som han oppdager på sin vei. viktig for meg også...deilig med den mosjonen, frisk luft og bare det å komme seg ut.
Søtnosmamma Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 Vi er ute minst en gang hver dag - alt fra 30 minutter til 6 timer. Greit så lenge det er varmt og mulig å amme ute.
Mamma til to tette Skrevet 21. august 2007 #13 Skrevet 21. august 2007 Triller hver dag 1-4 timer, uansett vær og ja det tør jeg si i regnbyen. Var t.o.m ute når det høljet så hele byen var oversvømt. Har kjøpt meg nytt og bra regntøy til flerfoldige tusen som faktisk funker. Så ingen unnskyldning er god nok ,-) Uansett så liker jeg å komme meg ut, lillegutt sover godt og jeg får god trim. Må innrømme at det var kjekkere når det var sol og sommer men men.
Learning to fly Skrevet 21. august 2007 #14 Skrevet 21. august 2007 hm, må innrømme att her blir det kankjse 2- 4 trilleturer pr mnd.......Han sover kun i sengen sin, med vinduet på vidt gap. Er mye ute med de store ungene, men ikke alltid praktisk å ha babyen med. Dessuten trenger jeg sovetiden hans til å ordne med klær og mat og diverse i rotehuset mitt. Alle dere som er ute i timesvis hver dag, har dere ett eller flere barn?
Mia_I Skrevet 21. august 2007 #15 Skrevet 21. august 2007 ja, vi triller hver dag, for da sover hun så mye bedre.. kanskje en time innendørs, men alltid et par i vogna. Så det blir en fin mental pause mens jeg får litt trim, fortsatt noen kilo igjen...
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 21. august 2007 #16 Skrevet 21. august 2007 Ut på tur - aldri sur Ja her er vi ute hver dag! Tror jeg hadde blitt smågal av å sitte inne hele dagen. Er jo så deilig å komme seg ut, synes jeg ihvertfall. Og så liker lillegutt det veldig godt, merker det på han de dagene vi ikke er ute så lenge. Men, hadde nok vært annerledes om han var født midt på vinteren, nå kan man jo amme ute uten problem så da er det litt enklere
Canari Skrevet 21. august 2007 #17 Skrevet 21. august 2007 vi triller tur hver dag - 2-3 timer i all slags vær. skjønner det kan være vanskelig dersom man har flere barn hjemme på dagtid. ellers er vel de fleste litt i barnehage. og arbeidet i hjemmet, er vel ikke mer enn det er for de som er i jobb etter at peremisjonen er over. jeg ser iallfall ikke på permisjonstiden som en tid jeg skal være hushjelp.
Mamman til M&E Skrevet 21. august 2007 #18 Skrevet 21. august 2007 Så absolutt - ofte flere enn en tur også
Gjest Renate&nydelige christina06 Skrevet 21. august 2007 #19 Skrevet 21. august 2007 Spørs været og hva jeg gidder...da snuppi var mindre trillet vi nesten vær dag nå (10mnd) triller vi av og til bare.. Heldigvis sover snuppi mye bedre i sengen sin på dagtid enn i vognen! Det var motsatt før..da trillet vi mye mer:-)
Søtnosmamma Skrevet 21. august 2007 #20 Skrevet 21. august 2007 Jeg har bare ett barn. Må innrømme at leiligheten nok hadde sett bedre ut med litt mindre "turing", men det er mer fristende å gå ut enn å rydde...
Rosenrød Skrevet 21. august 2007 #21 Skrevet 21. august 2007 Hehe, her skiller jeg meg litt ut. Kan ikke huske sist jeg trillet tur, hun sovner så godt i senga si, nekter å ligge i vogn. Jeg bærer henne stort sett når jeg er ute (mei tai eller slynge). Da får hun med seg alt som skjer og får frisk luft.
Jeenie Skrevet 21. august 2007 #22 Skrevet 21. august 2007 Her har vi vært litt slapp med trillinga, men nå klarer jeg ikke amme av flere kg så da må vi ut på tur, iallefall på dager som det ikke regner på...
Hannahs-mor06 Skrevet 21. august 2007 #23 Skrevet 21. august 2007 JA;) triller 2-3 turer om dagen. Første morgenturen går vi i to timer, da sover Hannah, mens mor får trent;) formiddagshvilen er også på trilletur. Da triller vi som regel ned til lekeplassen på stranden, så ligger jeg på teppe og leser og slapper av frem til hun våkner..da husker vi litt, så går vi hjemover/ eller vi går en tur til byen.. noen ganger går vi en liten tur på kvelden også..
veronica t Skrevet 21. august 2007 #24 Skrevet 21. august 2007 ja triller 2ggr daglig om viv ikkje fer på ræk da.
Sylteflesk Skrevet 21. august 2007 #25 Skrevet 21. august 2007 Triller en time eller to hver ettermiddag, hvis vi ikke har besøk/er på besøk. Er nødvendig for ettermiddagshvilen hennes, og så får jeg litt trim. Bruker som regel anledningen til å stikke innom butikken og handle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå