Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Heisann. Så du er avhengig av kaffe du også altså? Det er jo så godt jo.. Men har hørt at det bllir mindre skummelt til lenger man kommer ut i svangerskapet.. Så skal spørre jordmor neste gang om det er sant. Hvordan går det med deg og magen da?
Athina' Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Jeg skal til JM i morgen, og jeg håper hun gir meg litt mer tilgang til kaffe for er jo helt forferdelig å sitte på jobben og ha 2 kopper kaffe i løpet av en dag, og den koffeinfrie gir ikke mye til schwung gitt blæh! Magen vokser og den får mer og mer guttefasong. Rart dette at det er sånn forskjell på jente å guttemage. Husker så godt fra sist for den var så rund at man så ikke at jeg var gravid før jeg var 6 mnd på vei. Sånn som den vokser nå så blir jeg stor gitt og da blir det vanskelig å sitte med datan vaffal hehe. Spørs om trygdekontor hadde godkjent den sykemeldingen ja hehe. Ellers sliter jeg med magen(de finner ikke ut hva det er) ellers så l den siste mnd har jeg 'født' 3-4 gager, og det er AKKURAT som rier og like forbanna vondt :-(( Det er når de kommer at jeg ombestemmer meg at dette vil jeg ikke! Tror kanskje det må finnes en slags returrett eller angrefrist på graviditeter eller noe når det gjelder dette altså! Vel de har jo epidural og lystgass så det skal jeg ha i allfall :-)) Hvordan går det med deg da? Utenom savn og sug etter koffeinkick? :-))
Athina' Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Det jeg skulle skrive men totalt glemte er at jeg har ikke kjøpt mandeloljen enda, men jeg skal ta meg en tur å se om jeg finner den så jeg kan begynne å smøre her :-) Enn du har du fått tak i?
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2007 Var å bestillte mandelolje hos helsekost i dag. Så den kommer på torsdag.. Har en sånn stift fra body shop som jeg smører med nå da.. Men den er litt klissete.. Så jeg håper oljen er bedre. Hørtes ikke spesiellt behagelig ut med rier da.. Men hvordan blir det senere i svangerskapet om du alt har noe som ligner rier? Her er alt bare supert. Skal til UL på fredag. Det blir spennende. Har jo hørt hjertelyden to ganger, men blir første gang vi ser nurket. Og etter det begynner vel handlingen så smått tenker jeg. Satt å laget liste i helgen, over alt jeg trenger når babyen kommer.. Sånn som jeg skal kjøpe på Ikea... Og puh.. Det blir masse penger.. Og glad jeg har fått lånt meg stor varebil.. sånn vw transporter.. Med to etasjer bak i lasterommet. Nå sitter jeg på kjøkkenet, driver å lager pannekaker.. hater det egentlig, men sambo liker det så godt at jeg får bare lide meg gjennom stekingen.. er jo nok så godt å spise da så.. Hatt en fin dag i dag da?
Athina' Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Vel, får jeg ikke epidural og leke mr. lystgass så skyter jeg sikkert noen, for jeg har født nok i denne graviditeten *uggh!* Oi, skal du på ul fredag? Hvilken uke er du i da? Spennende å se knerten for første gang, ligger sikkert der allerede der med prinsesse- prinsekrona og venter på salutt tenker jeg hehe Herregud når det gjelder shopping er jeg allerede godt i gang. Så godt i gang at det ryker av kortet mitt *blåse på* Satt og regnet forrige dagen og kom frem til at jeg hadde allerede har brukt kr 9000, og har MYE igjen. Så jeg sendte sporensreks en mail til barnefar at bare så du er klar over det så skal du kjøpe vogn og babymonitor og jeg skal ha og det koster kr 9000, før over på kto min! jeg kan virkelig være sjarmerende noen ganger må jeg si :-)) Har oxo en liste på IKEA men er nesten redd for å dra dit for jeg kommer til å tilte med shopping der. Tror jeg må dra med bitteliten bil som en morris mini så jeg ikke kan ta med meg mye hjem! Verre med deg da, som reiser dit med varebil! DET hadde ikke jeg turt altså, fadern du er tøff. Og huskelister er no pøkk for det er jo sååååå myyyye fiiint der som _babyen_ trenger, oioioi du kommer til å bli blakk queenie *ler* Mmmm hater å steke pannekaker jeg også, det tar jo så lang tid, og hvis man skal steke til å spise flere stykker så er jo hærligheten kald og seig jo. Vaffler derimot YUM! De kan man steke, ha på smør og kaldt jordbærsyltetøy og hive innpå mens man steker og selvsagt ikke dele med noen! 'Ja men kjære det ble bare 2 vaffler og de spiste hunden når jeg snudde meg, seriøst asså!' hehe Jada, dagen min har vært fin den. Er litt slitsomt på jobb for det er mye å gjøre, men tar meg en middagslur når jeg kommer hjem så går det bra. Blir faktisk latere og latere jo lengre på vei jeg blir. Tror jeg skal spille scrabble med hybelkaninene i dag, usikkert om jeg vinner men..... :-) Har nettopp kommet inn fra en plenklippingseanse, faen det hater jeg å gjøre altså, fysj! Men kantklippinga får vente til i morgen for nå skal jeg se 'so you think you can dance' og det er jo viktig! :-)) Ble litt langt dette, men det er jo veldig mye viktig informasjon her *ler* Hatt en fin dag du da? Og ble snartblakksamboer fornøyd med pannekakene?
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 22. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2007 Hei igjen du. Ble spist middag, også tatt en tur ut til mamma og pappa, også rett i seng på oss i går. En ting jeg ikke skjønner... Folk sier "pannekaker i dag, så lett og enkelt.."... Lett og enkelt for pokker???!!!!! Hva lager de til vanlig da?? Stek og baktepoteter til hverdags?? Hehe... Pannekaker er ikke rast, enkelt og lett.... Grrrr... hehe... I dag har jeg planer om å bake LITT... Hehe.. Har vel 20 liter melk i kjøleskapet så.. Ja, blir nok en kostbar affære på Ikea.. Men men.. Får vogn med svigermor, og seng med mamma, så slipper unna noen 1000-lapper der da heldigvis. Men må nok fint begynne å spare til jeg skal av sted ja.. Skal jo pusse opp barne rommet også jo... hehe... Så du er ikke sammen med barnefaren? Er jo bare rett og rimelig at han tar sin del av utgiftene også da. Jeg har nå begynt på uke 20, så da er jeg vel 19+1 i dag da. Skal ha 11 dager etter deg. Men blir vel flyttet på fredag tenker jeg.. Skal bli morsomt å se den lille.. Lurer litt på om det er en eller to der inne da... hehe...
Athina' Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Hvorfor i all verden har du så mye melk jente?? Vi tro at det er nok en litt unormal mengde altså jente! Eller har du ku i hagen? *ler* Blir fyllt opp fryseren din i allefall skal du holde på sånn å bake :-) Enig med den pannekakesaken!!! Er faen ikke raskt, enkelt og lett og lage dævelskapen! Stek å bakte poteter til hverdags.... nå lo jeg godt her :-)) Det må være sånne Ingrid espelid husmødre det altså *grøss* hos meg er det det lettvint mat, tror jaggu det blir pølse og brød i dag! :-) Må si det er mye du skal ta fatt i før babyen kommer, får det travelt du altså! Jeg skal flytte en databenk fra det som skal bli barnerom jeg og henge opp gardiner der men det får jaggu være nok før jeg føder. Han skal ligge sammen med meg allikevel lenge så jeg har mer enn nok tid *lenge leve latskapen* :-) Barnefar slo jeg opp med i juli, og det er den beste avgjørelsen jeg noen gang har gjort. Han er vel den mest barnslige, uansvarlige og single(i hodet) personen jeg vet. Når folk ikke har respekt for andre folks ønsker og tid så får det være. Orker ikke å være sammen med han pga han er barnefar blæh! Er mamma fra før så det blir ikke noe problem :-) Synes synd på dem som ikke er sterk nok til å dra fra kjæreste bare pga av barnet?! Man klarer ting hvis man vil og man vil få ett bedre liv :-) Tvillinger? Men atte tror du at det kan være det?? Er du så stor og kjenner spark over alt, eller er det bare en tanke? Oi det hadde vært morsomt da :-)) Jeg ønsker meg det jeg også, men er egentlig glad det er bare 1 der for det er da dette med energi da hehe Gleder meg til å høre oppdateringen fra den ul sjekken :-) Jeg har nettopp kommet tilbake på jobb etter jm besøk og alt var tipp topp. Men hun lo litt når hun hørte hjertelyd for hun syntes det var litt kjappt til å være gutt, hoppet fra 150-170. vi fant ut at det måtte være jentegutt da :-) Oi tenkte jeg når hun målte symfysemålet. Er 20+5 i dag og det er på 23 cm, dvs 2 ruter OVER det grønne feltet. Men vi fant ut at som unnskylding for det sier vi at 'du bærer høyt!' vel heller det enn diger unge som vil ut. Da blir det stoppskilt i skjeden gitt! hehe Her er det pent vær nå, og jeg titter ut vinduet og smiler litt...... er faktisk en bra dag jevnt over, nesten så jeg er lykkelig selv om jeg er på jobb :-)) Håper du har en fin dag også Queenie :-)
Løveinne70 Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Athina er det navnet pa babyen? Hvordan kom du på det??
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 22. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. august 2007 Hehe.. Svarer deg litt senere i dag jeg. =)
Athina' Skrevet 22. august 2007 #12 Skrevet 22. august 2007 Jeg elsker hellas og Gresk mythologi, og hvis jeg hadde fått jente så hadde navnet hennes blitt Athina Serena - meeeen det blir det jo ikke hehe. Ville også at gutten skulle hete Keiron, som er ett fornorsket utgave at Chairon som også er ett gresk navn, men det får jeg ikke lov til av Amanda, datteren min, for hun vil ikke skjemmes av han! usj hehe. Så jeg måtte gi meg så da blir det vel Lucas Aiden(Aidan) i stedet :-) (for nå i allefall)
Athina' Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 Afffff kom på nå at jeg skulle spørre jm om kaffe! Og hun som spurte om det var noe jeg lurte på rett før jeg gikk :-( Er teflonhjerne på gang ja usj! Vel da får du spørre på fredag :-)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 22. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 22. august 2007 Hei igjen. Da har jeg endelig litt tid til å sette meg ned.. Har stått på kjøkkenet siden jeg kom hjem i dag.. Har satt 4!!!!!! deiger!! hehe.. En bollekake er ferdig, et brett horn er ferdig om noen minutter, et brett tilmed horn står å venter på tur, sammen med et brett boller, og to deiger står å venter på å bli bakt ut.. En som skal bli appelsinboller, og en skal bli feststang, med marsipanfyll.. nam nam!! Har brukt 3 poser med 1,5 kg mel, 4 pakker gjær, masse sukker, og et par liter melk. Sambo kjører melkebil, og hadde fått så masse melk med meieriet.. var noe med limingen i toppen tror jeg, så kartongene leker litt.. Og da kan de ikke selge de.. Så da får jeg bake masse istede. Teflonhjerne ja.. ikke bare du det.. Jeg også... fikk litt for kraftig teflonbehandling som liten jeg... Grunnen til at jeg kan tenke meg at det kansje kan være to inni "hula" mi, er at det er så forferdelig mange tvillinger i slekten.. Mamma har født tvillinger, (dessverre så døde de helt på slutten av svangerskapet), sambo er tvilling, søstrene til bestemor er tvillinger, en av de har fått tvillinger, søskenbarnet til sambo fikk nylig tvillinger... Og enda er det flere lengre ut i slekten.. Så da skjønner du nok hvorfor jeg forbereder meg på at det kan være to der inne.. Slik at jeg ikke får sjokk om jeg får den beskjeden når jeg kommer på UL.. Men jeg håper så klart det er bare en da... hehe... I allefall den første gangen.. Har jo aldri vært borti dette før jeg jo. Ja, om du ikke trivdes sammen med barnefaren, så skjønner jeg godt at du velger å være alenemor. Det går da så fint så. Og om han var så barnslig som det hørtes ut som, så hadde du kansje vært mer som en alenemor.. men til tre, istede for to.. =) Man må tenke på seg selv også. Og det er mye bedre for barnet å ha mor en plass, og far en annen plass, og at det fungerer, enn å ha mor og far sammen, som ikke fungerer. Men nå må jeg fortsette litt her igjen jeg.. Må henge noen klær til tørk her.. før jeg ordner klart nye brett til ovnen..
Athina' Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Herremin som du baker da! Først jobber du åsså baker du SÅ mye jærbakst på en dag? Døgnet har ikke nok timer til at jeg skal bare så masse på en gang. Oi du er effektiv, men jeg kjenner samvittigheten tar meg litt her nå altså, så det spørs om jeg må begynne i det små jeg også........ blir vaffesteking i morgen *ler* Men det er morsomt å bake, elsker duften i huset og småspisingen når jeg holder på mmmmnam! Har tenkt å ta en tørn her lenge siden jeg har kjøpt med ny varmluftsovn som må prøves. Nå vil jeg ha varme boller med jordbærsyltetøy! Er jo supert å få melk sånn, for da blir det at man bruker opp det. Tror lissom ikke jeg hadde gått på prix å kjøpt 20 liter melk for å bake altså hehe. Måtte gått innom ideel å kjøpt meg kjøleskap å jeg da :-)) OI den der tvillingsaken er heftig da! Sjansen må da være enorm for at du kan ha det i magen vel? Men som deg, er jeg glad det bare var ei inni der første gangen. Tror det er bedre når man har gjort det før og 2 der inne så stillner vel sjokket etter ett par dager og noen bolledeiger senere, og alt er bare kjempe flott :-) Har alltid ønsket meg tvillinger, x-mannen min(han jeg en gang var gift med) var det, men jeg har det jo ikke i slekten så ble ikke noe på meg nei. Får satse på at Amanda popper ut ett par sett så jeg kan kose meg som mormor til dem om eeehhh... tar det tilbake! Amanda skal ikke ha sex eller kjæreste ... ever! Hun skal være lillejenta mi hun og bo sammen med meg til vi blir gamle å grå, og ikke bli besudlet av gærne dustete guttevotter! *gror horn og hale* . Hun er virkelig hjertet mitt hun :-) I kveld har jeg egentlig ikke gjort så mye. Bretta klær, skifta sengeklær og satt på oppvaskmaskin. hmmmm jeg må da ha gjort mer vel? Herregud nå kommer jeg ikke på hva jeg har gjort hehe. Vel kvelden har nå i allefall gått. Skal ta meg en kopp te nå å se litt på tv før jeg natter. Må da opp så tidlig, kl 06.30 for å jobbe jo æsj! Er da alt arbeidsgiver krever også altså! Tror jeg må bytte jobb til Hydro så jeg også kan få lønnet permisjon på kr 150.000 pr mnd! :-) Vel du får fortsette med bakinga så skal jeg slenge meg ned litt foran tv'n og fortsette med latskapen :-)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 23. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 23. august 2007 Nei, jeg hadde nok ikke gått på butikken å handlet inn 20 liter melk jeg heller.. Hehe.. Er egentlig ikke noe husmoremne, men syns det er gøy å lage mat da. Og nei, jeg er ikke så flittig til vanlig. Hehe.. Men må si det er bra jeg driver med tupperware, hvis ikke hadde jeg ikke hatt nok bakeboller i går. hehe.. Og jeg skal vel begynne på igjen å bake i dag tenker jeg.. For ble ikke ferdig med de deigene jeg lagde i går, og kjøleskapet er fortsatt fullt av melk, og oppskriftsbunken høy. =) Hehe... Nei, bana må nok pent være inne til de er minst 40 år ja. =) hehe... Og for all del.. IKKE noe sex før fylte 60. hihi.. Syns du gjorde mye i går jeg da. Brette sammen klær er noe av det kjipeste jeg gjør.. fysjom... Men ja... 150.000,- i måneden hadde vært en grei sum det. Jeg må opp 05.45 for å rekke å komme meg på jobb jeg.. er jo alt for tidlig jo. Hva jobber du med? Jeg jobber som teknisk tegner på arkitektkontor. Sambo står opp 04.30... da er det NATT. =) han kjører melk og kjøtt ut til butikkene, men det sa jeg vel kansje i går ja.. =) men nå må jeg se å komme i gang her. snakkes. klem.
Athina' Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Skal svare litt senere - jeg venter en av mine trailersjåfører og vi skal ta fatt på forsikringsselskapet og etterbetaling fra dem etter en arbeidsulykke i fjor. Forbanna fjompenisser hele forsikringsbønsjen, vanskelig folk gitt, selv om det står klart hva men har krav på og skal ha UGGH!! Ha en fin dag på jobben så lenge :-) *klem* PS! Heldige vi som jobber på kontor, for da kan vi bare late som vi faktisk gjør noe og være veeeeldig travelt opptatt hvis det blir spørsmål - selv om vi bare netter hehe *setter opp ett bekymret annsikt, lene meg inntil skjermen og sier hmmmm når sjefen går forbi* :-))
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 23. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 23. august 2007 Hehe... Har dessverre en sånn kontorjobb hvor det vises hva jeg har gjort gjennom en dag jeg da.. må liksom produsere noen tegninger..
Athina' Skrevet 23. august 2007 #19 Skrevet 23. august 2007 Nå fikk jeg endelig dataen her hjemme så jeg kan nette litt :-) Har vært i fin form på jobb men i 15 tida var det som jeg ble kjørt over av en bil og formen deretter. Det var helt snålt, ble fiullstendig kroppklein. Så før jeg i det hele tatt ordnet middag, som til slutt ble pizza, måtte jeg legge meg å sove i 1,5 t. Sitter her fortsatt uggen og gleder meg til å legge meg igjen. Er litt stressende jobb jeg har som sikkert gjør at kroppen sier i fra på sin måte :-( Jeg jobber som befrakter i ett transportbyrå. Nå går det mest på at jeg priser transporter, ordner anbud, fullt personalansvar, og ellers gjør det sjefen ber meg om. I dag har jeg hentet info fra tyske leverandører på trailerhengere, noe som faen ikke er lett for de er jo ikke noe flink i engelsk, og jeg har enda ikke etter 4 mailer fått jeg det jeg har bedd om hehe. Tror vi skulle ha satt opp en arbeidsbeskrivelse når jeg startet for jobben min har sklidd ut totalt! Tror jeg hadde fortjent de kr 150.000 i permisjon jeg istedet for det jeg får fra nav hehe. Men jeg liker jobben min, og tror jeg må sette en vigge innpå kontoret så jeg kan jobbe i permisjonen :-) Gleder meg til å høre hvordan ul'n går i morgen og hvilket party du har i magen :-) Håper du ikke har blitt for bekymret over hva du har lest på 2.tri i dag for det er triste greier når sånne ting skjer. Krysser fingrene og satset litt penger på at det er 2 turboprinser der inne hehe. Regner med at du holder på å bake igjen, lurer på hva det ble i dag! AAaaffff skulle jo lega vaffler i dag jeg kom jeg på nå hadde jo helt glemt det jeg jo for søttan!! Det får bli i morgen for nå gidder jeg ikke! Herregud for ett morsemne jeg er *ler* Skal smyge meg inn på kjøkkenet nå og se om det er noe snop å finne der. Regner ikke med det altså, siden datteren har sukkerradar grrrr. Kos deg med bakingen *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå