ny_spire_i_magen:)_fødeklar_ Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Er det noe problem tror dere? Har fint BT, ikke noe særlig med vann..
dårligfantasi Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 så lenge alt er bra, er det ikke noe i veien for det .. har lest at noen vil ha dokumentasjon fra lege om at det ikke er noen risiko, men hvor langt på vei du skal være for at de vil ha det, husker jeg dessverre ikke.. spør når du evnt bestiller billetter
Mor til en stor og en liten Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Mener du kan fly opptil 2 uker før termin sålenge du selv føler det er greit og lege/ jordmor ikke sier noe annet.
Leon+Ava Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Du må ringe flyselskapet! Det er nemlig ikke alle flyselskap som vil ta imot gravide etter uke 28.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Det er internasjonale regler på dette: I følge IATA’s retningslinjer kan gravide reise med fly inntil svangerskapsuke 36, og kun fire timers flyreiser uten mellomlanding i uke 36 og 37. Fra og med uke 38 er det ikke lov å fly. Ref: Lommelegen
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Ikke noe problem å fly i uke 33, da er det jo langt igjen til termin. Det viktigste er at du føler deg bra og utfra siste svangerskapskontrollen viser at alt er ok. Det som ofte kan være problem med lange flyreiser i svangerskapet, er at man lett blir hoven i beina og har lettere risiko for blodpropp. Derfor bør man bevege seg ofte og drikke mye vann underveis på flyturen. Jeg fløy selv fra Norge til vest i USA i uke 30 uten noen problemer, og senere en 2 timers flytur her i USA i uke 34. Følte meg i fin form, men passet på å bevege meg og drikke mye vann. Samt at jeg brukte støttestrømper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå