Gå til innhold

bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med meg begynte det med stikkinger / ilinger nedover i lårene og rumpa. etterhvert ble det vondere og vondere, og nå er det helt jævlig egentlig... Men jeg er ganske hardt rammet da.

smertene mine sitter for det meste fremme rundt skambeinet. Når jeg skal bevege meg om natten, reise meg opp eller sitte meg ned kjennes det ut som om alle beina knekker inni der... har også smerter bak, ved halebeinet og på rumpeballene. Noe som gjør det veldig vanskelig å reise meg opp uten hjelp. har også smerter i lårene som kjennes ut som en blanding mellom å være støl/gangsperr og å ha voksesmerter. har også stikkinger ute i hoftene, og smerter i hoftene når jeg går eller strammer musklene i hoftene.

Skrevet

stakkar=( Åssen overlever du a?

Skrevet

Overlevelsestips:

-Sykemelding

-Snill mann

-Fysiotereapeut

-Sjokolade =)

Ellers har jeg veldig god erfaring med bekkenbelte. uten beltet og fysiotereapeut hadde jeg strøket med tror jeg. Klarer ikke komme meg opp og ned i sofa/seng uten at samboer hjelper meg. klarer ikke å gå i det hele tatt så vi må kjøre bare vi skal på butikken - 100 meter herfra. og da må jeg ha på meg bekkenbelte.

Men nå har jeg genetisk bekkenløsning, hofteleddsdysplasi og er hypermobil så det er ikke så rart jeg har så vondt da... er ikke alle som blir så gale =)

I tillegg hjelper det veldig å dusje på morgenen og få kroppen i gang, strekke litt ut (forsiktig) og varme opp leddene, gjerne liggende i sengen. Bør også ligge på høyre side med tykk pute mellom beina hele natten og gjerne på sofaen når man ser på tv. Ikke sitte med beina i kryss og IKKE vagge!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...