Gå til innhold

Mennesker som gjort ord om til tall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute med en gutt, som jeg har kjent noen år... men nå nylig fortalte han meg at han gjør ord om til tall i tankene når han kjeder seg..Han blir veldig fort rastløs..

Jeg har aldri i mitt liv hørt om noe lignende, og jeg spurte han forsiktig om hvordan han gjorde det..den forklaringen jeg fikk, skjønte jeg ingenting av, selv om han forklarte som at det skulle være den enkleste ting i verden..

Har ikke blitt nevnt noe etter det, men jeg ser at han er helt "fjern" av og til, og da lurer jeg p om det er det han holder på med..!Synes det begynner å bli litt ekkelt, siden jeg ikke vet noe om dette, og er redd for at det er noe alvorlig gærent med han..

Noen her som vet noe om dette, eller har hørt om lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

eksen min stokka ord når han kjeda seg. afrika og så stokket han alle bkostavene, talte de og laget nye ord. det var viktig ofr ham

Skrevet

vet du hva dette kommer av? Er det tvangstanker?

Trenger han på noen måte hjelp, eller er dette "en del av han"?

Skrevet

Høres ut som en slags tvangstanker, men jeg har ikke peiling på sånne ting =)

Tror jeg hadde syns det var litt ubehagelig hvis han blir helt "fjern"...

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

tja min eks hadde i alle fall endel tvangstanker, vold, misbruke andre mennesker osv. så aj jeg vil tro det er tvangstanker. men det er min erfaring med en real sosiopat også da.

Skrevet

Dette er en voksen? Ikke noe galt i litt tankegymnastikk... Du skal høre hvordan jeg husker telefonnummer du, det er kjempekomplisert ordmatematikk... Noen har bare sånne "logiske" tanker som virker helt sprø for andre. Uten viderverdigheter?

Skrevet

Det er da mange som har tvangstanker uten at de er voldelige eller det som verre er. Tenk om han hadde måttet ta opp og ned do lokket hundre ganger etter han var på do? Eller vasket hendene tjue ganger? Jeg tror ikke det er noe galt med han i den forstand at han må bli lagt inn, hvis det er det du tenker på. Men hvis det plager deg, kan du ikke spørre han forsiktig hva han mener selv? Er det noen som plager han selv?

Skrevet

Jeg synes det høres ut som helt vanlig sanseblanding. Leste en artikkel om det en gang og det er visst ca 1 av 10 som driver og gjør om ting oppi hodet. Som f.eks at ukedagene har hver sin farge, lukten av kylling minner om en trekant og sikkert også ord som blir til tall...

Jeg driver ihvertfall og ser ord i farger, hehe=)

Skrevet

hihi, jeg har alltid en sang i hodet, akkurat nå er det venke knudsson (sånn det skrives?) i hodet :) og så synger jeg på "ordentlig" bare med munnen lukket og tungen i ro, noen som skjønte den?

og så må jeg alltid telle trappetrinnene når jeg går i en trapp...

ikke noe galt med meg, bare noe jeg gjør..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...