Gå til innhold

Apropos 80-talls mimringen i går kveld ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

80 - TALLET VS 2006

Husker du det fantastiske tiåret hvor:

* Vi trodde for fullt på at George Michael var hetero

* Vi sto i lange køer utenfor telefonkioskene hver gang vi ville ringe hjem

* Hockeysveisen fantes på enhver moderne manns hode

* Seilerskoen ble betraktet som både klassisk og tidløs

* En krusete permanent ble ansett som en trendy frisyre både på jenter og gutter

* Å ha en Ball-genser var den største lykke på jord

* Dirty Dancing stjernen Patrick Swayze var supersexy

* Ett Lycra-plagg ved navn "Body" hadde en naturlig plass i alle jenters garderober

* Skulderputer, jo større jo bedre, ga oss en naturlig siluett

* Mascaraen skulle ikke være svart, men ha samme farge som øynene

* Alle matretter som inneholdt ananas het noe med Hawaii

* Den heftigste forretten var rekecocktail og den flotteste desserten glace au four

* Vi kunne ikke hoppe på gulvet når vi hørte på musikk,da ble det hakk i platene

* Det fantes et spesielt møbel hvor platespilleren sto, den ble kallt stereobenken

* Vi meldte oss inn i bokklubber, musikklubber og vi samlet på uttallige kort og bilder av popstjerner, idrettshelter og dyr

* Det hvite mirakelet Tippex var den eneste måten å rette opp en skrivefeil på

* Tights og stor t-skjorte var en helt naturlig kombinasjon

* De aller fineste plakatene/bildene vi hadde på veggene var av kyssende par i solnedgang, gråtende klovner og gallopperende enhjørninger

* Vi gikk på aerobic med stringtruse utenpå gymdrakten og syntes det var helt naturlig

* "Jeg skriver ut en sjekk" var en helt vanlig replikk

* Fastfood var det samme som grilllpølse med rekesalat

* Joggedress var ikke joggedress uten amerikasokker rullet ned utenpå, eller buksen brettet opp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva??? Er ikke George Michael hetro??

:)

Jeg har kikket i kleskapet mitt i det siste - og derinni er det ball genser, docsides, et antrekk som hadde passet bra på cindy lauper, et annet et som hadde madonna som forbilde... (noe med et korsett og greier)

Er ikke det at jeg rydder så skjelden i skapet - men 80 tallet er veldig vondt å gi slipp på.

Skrevet

Mimre mimre....

Var på 25 årsjubileum for et år siden. Rødrussetreff. Der fikk vi utdelt russeavisen fra -86 i Narvik. Gjett om vi lo da vi så alle "pudlene"...

Jaja. Jeg var forresten den eneste bestemora på det treffet. Har en datter på 20, sønn på 5 og en datter på 4 uker. Samt et barnebarn som blir 2 i oktober.

80 tallet ER vanskelig å gi slipp på. Har fortsatt et par "bodyer" liggende i skapet, men kan ikke tenke meg at de noensinne blir å passe igjen!

Skrevet

Jeg var på en 80-talls fest for en stund siden. Prøvde å få tak i blå mascara, men ingen solgte det lengere.

Skrevet

Nei...de har vi iiikkkke sett ;)

Og godt er det :)))

Skrevet

Og i regnbyen Bergen gikk vi med gummistøvlene nedbrettet...

Skrevet

Skinnbukser ja:-) Jeg fikk fasongsydd et par i Palma jeg, når jeg var 16 år...........djeeeezez så kule de var:-))

Skrevet

Og syltetøystrikk i Isbastøvlene ;)

Skrevet

Nedbrettede gummipælær og syltetøystrikk i Isbastøvlene ja, kjente saker......:-)

Skrevet

Hallooooooooo! La døde hunder være i fred, eller hva det heter.

*gremmes*

Skrevet

Næmen har du blitt gammel du da?¨

Noen ganger så tenker jeg at jeg lever på den tiden ennå......når man hører musikken og ser en del av moten i butikkene.....det er et spinkelt forsøk på å gjenskape noe som var, men kanskje ikke helt vellykket:-)

Mimre mimre.......mange gode minner.......men også noen man kanskje gremmes litt over;-)

Skrevet

Hehehe....la dårlige moter ligge død...kanskje ;)

Skrevet

Ha ha, SÅ gammal har jeg blitt!!!

Eller kanske jeg tuller....

Vem vet? Inte du, vem vet, inte jag. Tra la la la....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...