Gå til innhold

Hvorfor i all verden si feks. 20 mnd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor sier ikke folk 1 år og 3 mnd feks. Skjønner ikke vitsen med å holde på denne "babytiden" ved å si mnd. Kan jo være noen gjør det av gammel vane fra den tiden de faktisk bare var noen mnd, og ikke år. Jeg personlig synes det er så unødvendig ! Ikke kan jeg bestemme hva folk skal si altså, ikke har jeg tenkt å prøve å forandre det heller, men jeg synes det er så unødvendig !!!

når snuppa nå fyller ett år sier jeg 1 år og ikke 12 mnd. Og om en mnd sier jeg 1 år og en mnd !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør også det, men de om det som velger den andre måten å si det på:)

Skrevet

Fordi det er enklere å si 20 mnd enn 1 år og 8 mnd

Skrevet

Enig med Tommage, men når de begynner å bli 2-3 år, syns jeg det er på tide å gi seg med "månedtellingen".

- Hvor gammel er datteren din da?

- Jo, hun er 44 mnd....;)

Skrevet

bruker det selv frem til 15 mnd men av sikkert vane.... men så blir det 1 år osv

Skrevet

Ja, om en stund kommer jeg nok til å si "snart 2 år"=) Velger alltid letteste utvei jeg, hehe=)

Skrevet

Er det ikke lettere å si 2 år, enn 24 måneder ? Hmmm !!! Ja alle gjør som de ønsker ! Helt enig io det, men bare lurte på hvorfor folk gjør dette. Har tenkt at det er for å holde på babyene lengre

Skrevet

Eller feks. si, nærmer seg to år, eller feks: bruke 1,5 år, 2 år, 2,5 år osv. Prøver ikke påføre dere dette, men bare snakker om det :)

Skrevet

Jeg "teller" måneder frem til ungene er 1,5 år(18 mnd), etter det er det bare 1,5 år - 2 år - 2,5 osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...