nr 6 på vei Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Ser litt lengre ned eller kanskje opp, alt etter hva som er "in" av tema, he he, at det diskuteres om man har lov til å bli skuffet over det barnet man får med tanke på kjønn.... Jeg har fått 4 barn til nå og venter nr. 5 i mars. Alle mine barn er jenter. Har ønsket meg gutt fra nr 3, men det har blitt jenter de 2 siste også. Det er forskjell på at man synes "det er synd" at man f.eks bare får jenter eller bare gutter, og til det at man blir skuffet av at det enten bliur bare gutter/jenter. Min mening er at det handler om måten man ordlegger seg på når man skal sette ord på sine følelser, mer enn uttrykket. Selv ville jeg gjerne at neste skal bli en gutt, vil jo synes det var litt dumt om det kom enda en jente, men jeg hadde ikke blitt skuffet. Tror egentlig ikke det er kommet til uttrykk fra så mange her inne at de blir skuffet, selv om mange kanskje synes det er litt dumt osv..... Tror egentlig vi alle er glade og lykkelige over at vi er i en situasjon som gjør at vi kan bli gravide og bære frem barn vi ønsker oss, uavhengig av kjønn....... Dette er min mening iallefall............
Fabelaktiv Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Og jeg er ENIG.. jeg får nå jente nr. 2 og er strålende fornøyd.. trur at om det blir en til så vil jeg, om jeg kan velge "bære frem en gutt". Vet jo at ikke det er mitt valg såjeg blir jo ikke skuffet - men jeg har jo en preferanse..
mine små alver... Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Synes ikke folk skal bli skuffet nei. De må jo bare innse at "gode elskere får jenter" hehe..neida.!..seriøst ment så må folk være glad for det de får og at barnet er frisk. Tenk på aller slitere som ikke kan få barn!! Vær fornøyd jenter:)
minnimommo Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 vi har gutt fra før, og har fått beskjed om at det høyst sannsynlig kommer en jente denne gangen, men UL- legen ville ikke garantere det 100% Greit nok det, vi "tar" det som kommer. Tror nok at jeg kanskje kan bli skuffa viss det kommer en gutt, men tror også at det vil gå veeldig fort over. Tror det har med at jeg ubevisst(prøver å la være) går å forventer jente! uansett, så om folk er skuffa fordi de venter det motsatte av hva de ønsker så tror jeg det går fort over når babyen kommer ut!
twoboys & a girl Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Brukte 4 år på å lage første gutt, så vet hva det vil si å ikke bli gravid. Bare glad jeg klarte det på tre mnd nå)
prematura har tre små Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Helt enig med deg. Venter nr tre, og dette er garantert mitt siste barn, pga komplikasjoner og svært risikofylte svangerskap. Har to gutter fra før,så jeg legger ikke skjul på at jeg denne gangen ønsker meg en jente. Men jeg blir selvfølgelig ikke skuffa om det viser seg at det er en gutt denne gangen også. Det viktigste er jo at barnet er friskt og at det hele går bra.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 jeg skjønner poenget med de som feks har fått 4 jenter og ønsker seg gutt. Er vel kanskje det at det hadde vært morsomt med et annet kjønn sammen med jentene... Jenter er jo jenter og gutter er jo gutter om dere skjønner. jenter kan man dulle opp me skjørt osv, emns gutter er som regel litt mer tøffe av seg. Men syns ikke man skal fokusere for mye på det, jeg kommer iallefall aldri til å gjøre det (bank i bordet). Har hatt 4 sa og vet hvor følt det er å miste, så kjønn er det minste jeg bryr meg om. Tenk på de som ikke kan få barn! Husker inne på BIM når jeg slet med gjentatte graviditeteter så ble det diskutert hvilket kjønn man ønsket seg/håpet at de ble... Jeg opplvede dette som trist at det var så mange som helst ikke ville ha gutt eller helst ikke ville ha jente fordi den ene og den andre grunnen... Så jeg er bare super glad for at jeg får en baby, og om de neste blir gutter som er jeg glad for det:)))) har ingenting å si hva det blir...
Mazza** Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Her er vi bare glad for at det blir en baby Men skjønner godt at det er morsomt å få begge kjønn da.... vi får en gutt nå snart , og neste barn ( hvis det blir noe) spiller det heller ingen rolle hva blir...
Gjest Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Jeg har inntrykk av at det er ganske mange unge som ønsker seg jenter de kan dolle opp ) har en venninne som ble rasende for at hun fikk gutt :-S det har selvsagt gått over nå, men jeg synes likevel det var trist. Jeg kan jo si at jeg har alltid ønsket meg en liten gutt :-) det får jeg sannsynligvis også, men om det skulle vise seg å være jente så tror jeg ikke at jeg blir skuffet...kommer bare til å se på situasjonen litt annerledes. Er veldig takknemmelig for at jeg i det hele tatt kan få barn
Bea har snart 4 barn? Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Enig! Og eg venter jente nr 4 3dje har en liten sjult funksjonshemming som og har gjort noe med meningene våre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå