Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Etter å ha hatt uregelmessige, men konstant med rier i ett døgn, så ringte jeg føden i går kveld. Slimproppen gikk for ei uke sia og siste døgnet så var det littegrann blod i slimet, pluss tak/maserier siden slimproppen gikk. Følte meg usikker med enda ei ny natt og 4 mil til sykehuset. Jordmora ville ha oss inn for en sjekk, siden det hørtes ut som ting var på gang. Ble satt på CTG-registering ei stund. Etter det så sjekket hun åpning. Livmorhalsen var helt flatet ut, men åpning var det bare såvidt så hun kunne lirke inn en finger. Ettersom vi hadde litt reiseveg og undersøkelsen kunne sette i gang mer effektive rier så fikk jeg/vi tilbud om en "sovedose" og familierom for natta. Vi la oss inn på rommet og jeg hadde vel 3-4 verre rier før enn tablettene satte inn. Etter det så sov jeg til klokka 8. Deilig å få sovet ut!!!! Men riene har roet seg, så vi ble sendt hjem igjen. Har utnyttet siste rest av sovedosen til nå, ble ganske groggy gitt. Bare å vente på at riene drar seg til igjen, var uansett greit å vite litt i forhold til åpning å sånn. Ikke lenge igjen nå, skal bli godt å treffe knøttet!
conney skal ha nr 2:) Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Vi er i akkurat samme katagori..jeg kom hjem i går etter en natt på føden, med svake rier.. jeg er også flatet ut:)men ingen åpning.. For en time siden dabbet sammentrekningene litt av og godt er det.. Vi har oxo lang vei til føden, 2 timer, så det blir spennende å se når de" skikkelig åpningsriene" starter....) Det går nok bare bra.. Masse lykke til ps:jeg har ikke termin før 1 sept..
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 21. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2007 Hei! Høres likt ut ja! Vi har ikke så lang veg til føden som dere, men en halvtime i bil kan fort bli litt stress for både mor og far, he he! Måtte si ifra til gubben noen ganger i natt at det ikke akkurat hasta å komme seg på sykehuset. Jeg har ikke noen rytme i sammentrekningene nå, kommer sjelden, men noen av dem er veldig vonde. Har nok ikke så høy smerteterskel gitt. Fikk beskjed om å ta det med ro og hvile meg mest mulig. Håper bare at det ikke stopper helt opp, har liksom lyst til å få det overstått. Er jo ikke så lang tid til 1.september da, også har du vel slitt noen uker med kynnere+++. Lykke til til deg også!
Væren*78 Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Jeg var også "innom" føden i natt. Med regelmsessige rier hver 5 min. Og utrolig vondt i korsryggen. Vi var sikker på at NÅ skjer det! Men neida, hadde ikke sterke nok rier og hadde en åpning på 1 cm bare. Så jeg fikk en sovedose og ble sent hjem! Det tar 1 time og 20 min å kjøre til sykehuset. Og det er ikke første gang jeg har vært innom føden akkurat...... Uff, begynner å bli så lei av dette. Tror jeg satser på å føde hjemme jeg det gjorde naboen min....... Tror jeg er forsatt litt groggy etter sovedosen jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå