Gå til innhold

Pliiis se her!!!!

2 prinsesser og 1 prins...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her erfaring med p sprøyta?? Jeg tok p sprøyta etter jeg sluttet å amme. Næmlig i januar.. og det ble den første og siste jeg tok.. For har lyst på barn etterhvert og var redd p sprøyta ville utsette dette i lang tid.

Men det jeg synes er så rart er at jeg mistet mensen veldig fort etter jeg tok den og har ikke fått den igjen.. Har vært uten mensen i snart 9 måneder. Er ikke dette unormalt lenge.. Og er ganske så sikker på at jeg ikke er gravid heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

¨Hva skal man si?

Hva er fort? Mistet du mensen i feb/mars/april/mai/juni?

Når du skal spørre andre om ting som du vil at andre skal vurdere må du prøve å komme med en bedre tidsangivelse..........................

Om du mistet mensen etter at du tok p sprøyte i januar, har du IKKE vært uten mens i snart 9 mnd.Kanksje 7 maks.......

Hvis du har mistet mensen i nesten 9 mnd så kan du ikke ha hatt mens siden før nyttår............................

Kanskje du tenker deg litt om og kommer med litt datoer som er litt konkret så går det kanskje å hjelpe deg å svare skikkelig på ditt spørsmål......

Skrevet

Jeg mistet mensen rett etter jeg tok p-sprøyta..gikk 1,5 år før jeg fikk den igjen.

Nå før jeg ble gravid gikk jeg på p-piller,sluttet med de i september å mistet menstrasjon da...ble gravid i januar å hadde da enda ikke fått tilbake menstrasjon.

Alle sa til meg at jeg mest sannsynlig ikke kom til å bli gravid før jeg hadde fått tilbake menstrasjon..men så feil di tok :)

Skrevet

Hvis hun tok p-sprøyten i januar og hadde sin siste mens f.eks i begynnelsen av desember (altså at hun tok p-sprøyten før hun fikk mensen hun skulle ha i januar) så er det straks 9 måneder siden sist hun hadde mensen (begynnelsen av september)

Jeg tok p-sprøyten en gang, endte med blødninger konstant i 3 mnd. gikk da over på p-plaster. dette er en stund siden så vet ikke om det hadde noe innvirkning på om jeg ble fort gravid eller ikke, er vel 18 måneder siden eller noe.

Skrevet

Hvis dere 2 med innlegg over dette ser hva hun skriver, så mistet hun fort etter at hun satte sprøyte i januar....... Det kan vel umulig være 9 mnd?

Eller regner jeg helt feil?

Skrevet

Ok, beklager, leste ikke skikkelig etter der. Men uansett... ja, p-sprøyter kan gjøre det vanskelig å bli gravid igjen... uff, nei nå husker jeg ikke hva som var det opprinnelige spørsmålet engang... hehe men har ihvertfall lest det kan gå opptil 18 mnd før man blir gravid etter å ha sluttet med p-sprøyten. og ofte like lenge før man får mensen igjen

Skrevet

enn å heng sæ så gæli opp i om d er 9 mnd eller ei,poenget er vel at den har uteblitt veldig lenge etter bare å ha brukt den 1 gang, jeg har brukt p-sprøytei flere år tidligere,når man slutter med den varierer d veldig fra person til person på når mensen kommer tilbake.den kan altså utebli veldig lenge, en p-sprøyte skal jo tross alt fungere i 3mnd, så om mensen uteblir lengre enn dette er ikke unormalt, men oppsøk lege helsesøster hvis du bekymrer deg.

Skrevet

jeg gikk på p-sprøyten for ett par år siden.. tok den to eller tre ganger, mistet mensen med engang jeg begynte på den, og fikk den ikke tilbake før hvertfall ett år etter jeg sluttet med den..husker ikke helt nøyaktig hvor lang tid det tok..

Skrevet

Brukte sprøyta i 4 år. Sku egentlig ta ny sprøyte i August i fjor for da var det 3 mnd siden jeg tok forrige, men tok ikke sprøyta da. Hadde heller ikke hatt noen mens på de 4 årene. Husker ikke hvor lenge etter jeg fikk mens igjen, men hadde siste mens 28 des, å har nå termin 6 oktober. Så gikk ikke så lange tida før jeg ble gravid. Å da prøvde vi ikke så hardt heller. Han bodde i sverige å jeg her hjemme i Norge, så vi så hverandre 1 gang i mnd fra August til desember..

Skrevet

jeg gjikk på p-sprøyta for noen år siden... tok den vel i et par år tenker jeg. Hadde ikke mensen så lenge jeg tok den. Da jeg slutta fikk jeg tilbake mensen mnd etter jeg skulle tatt sprøyta...

MEN jeg kan ikke ha hatt eggløsning... for det tok 2 år og 5mnd før jeg ble gravid........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...