Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Blir aldri kvitt den dritten helt, noen som har gode råd? Går jevnlig på canesten kurer og vivag.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Jeg har også dette problemet, men har klart å holde det i sjakk med å vaske meg bare med Aco intimolje! Hver gang jeg prøver å bruke noe annet, blusser det opp igjen. Anbefales!!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Jeg sliter også med det ja, tror det er bare en ting å gjøre!!! Vi kapper av det som er der nede ! Neida, jeg har prøvd å skylle med eddikk vann, ser ut til å hjelpe litt, men vet ikke om jeg må gjenta det ofte eller ikke, samt at jeg smører med prevaryl Det ofte folk gjør feil er at vi smører til vi ikke kjenner noe sympt. men det er viktig å fortsette flere dager etterpå også!
jajoo Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Da må jeg bare komme med et tips som hjalp meg veldig. Jeg har i mange år vært plaget av sopp og prøvd alt mulig av gode råd - som bare har hjulpet på overflaten, den har ikke forsvunnet skikkelig. Før jeg sluttet å drikke melk. Jeg har skrevet dette som svar på et tidligere innlegg her, men jeg kan faktisk ikke få sagt det ofte nok. Vi er mange voksne som ikke tåler melk så godt som vi tror, jeg var tydeligvis en av dem, og jeg skjønte ikke sammenhengen før jeg var blitt 33 år og etter mange år med uttallige soppinfeksjoner. Kanskje du/dere også reagerer på samme måten? Hvis dere drikker melk i dag vil jeg absolutt anbefale å kutte dette helt ut over en periode og se om det virker - det kan vise seg å være en lur beslutning!
Håpefull mamma Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 jeg sliter no fryltelig med dette. har hatt det i over 3 år, og det er først nå de har funnet ut at det er sopp. etter at jeg ble gravid tar det aldri slutt. problemet til meg er at det kun er utvendig og ikke oppover, så de tab. funker ikke. aner ikke hva jeg skal gjøre, ingenting hjelper:(
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Sliter med dette jeg også, 3 gangen den er komt tilbake etter jeg ble gravid for 5 mnd siden
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Ikke bruk olabukser eller andre trange bukser og hold deg unna tangatruser under svangerskapet. Har en mistanke om at jeg fikk soppinfeksjon etter å ha gått med litt trange ola mammabukser. Bruk også truseinnlegg. Det suger opp utflod og fuktighet, noe som kan skape soppinfeksjon.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 har hatt det to ganger jeg og. uke 21 nå. bruk truser og truseinnlegg og bytt di ofte. ikke vask deg for ofte,skal være en flora der nede. har du mye utflod tørk me dopapir. ikke overdriv nedentil vask. kjenner du symptomene,ta en mini tampong med naturell yoghurt på. et tips jeg fikk av jordmora å d har funka.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Jeg har også skrevet en del lange innlegg om dette før.. Jeg var kjempe plaget før. Prøv dette: -Slutt å vask med såpe mens du har sopp, og prøv gjerne å bytt såpetype når soppen er borte. Jeg får sopp av disse intimsåpene, men lano fungerer godt på meg. Men ikke la det være såpe der lenge, ta litt i hånden, vask forsiktig, men bare leppene, også skull straks med masse vann. La også det siste du gjør før du går ut av dusjen være å skylle deg godt nedentil. -Unngå stringtruser mens du har sopp, og bruk bare bomullstruser, og bytt ofte, for sopp liker det varmt og fuktig. -Gå uten truse så mye som du kan når du har sopp, gå f.eks. med et skjørt, eller bare la vær å kle på deg etter at du har dusjet om kvelden, før du legger deg. -Sov uten truse -Ikke bruk bukser som strammer akkurat der -Ikke ha sex mens du har sopp, det gjør bare ting verre, og husk å behandle typen/mannen din også, ellers så smitter det bare tilbake, og se etter røde prikker på penishodet, før dere har sex, når du er kvitt soppen selv, f.eks. start sex med å bruke hånden på han, så slipper du å ødelegge sexlysten hans, med å bevisst studere penishodet, bare gjør det i det skjulte. -bruk såpe istede for barberskum om du barberer deg -bruk både krem og vagiatorer når du behandler deg, og smør noen dager ekstra etter at du er kvitt symptomene. Og når du får igjen mensen etter graviditeten, så bruk bind istede for tamponger.. Jeg hadde ofte sopp av tampongene.. Håper du blir kvitt det snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå