Julie- Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Hvordan går det med dere? Er selv -2 dager i dag, og kjenner at det begynner å bli nok.. Vil så gjerne ha henne ut! Hva gjør dere om dagene da? Noen som gjør et eller annet for å sette fødselen litt i gang ? Tenker da på kjerringråd og slikt.. *Sender masse fødestøv til alle på overtid*
2søtesmåh Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Er -3 idag. Har de siste tre dagene gått to fjell/skog turer, trent på ergometersykkel 40 min hver dag, støvsud, vasket vindu, vasket gulv, ryddet i store deler av huset, men ikke så mye som en liten ekstra murring å kjenne...grrrrrrrrrrrrrrrrr. Hadde i uke 38 og 39 masse harde kynnere og flere våkennetter pga mensmurringr, men nå,.... hadde det ikke vært for halsbran og magen så hadde jeg gått med på at jeg ikke er gravid... Hadde bestilt fødsel mellom 16. og 19.august, men bestillingen er visst kommet bort.........Forrige gang fikk jeg åtte dager før termin, så ikke bare jeg som er overrasket over å måtte gå over tiden denne gang (selv om jeg ikke er overtidig før 1.september!!!!!! så synes jeg at jeg fortjener bli kalt overtidig nå..) Vi må vel bare smøre oss med tålmodighet. Synes det virker som om at vi her på BIM enten føder en god stund FØR termin, eller vi må gå så lenge at vi blir satt igang.......Nå tilhører jeg nok sistnevnte kategori og om jeg blir igangsatt og ting tar FRYKTELIG lang tid så er det ikke sikkert at ungen er ute før 7.september!!!!!!!!! Vi får bare håpe at ingen av oss trenger å vente så lenge da. Lykke til, og måtte riene komme til deg snart )
Julie- Skrevet 21. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2007 AKKURAT sånn hos meg også.. Masse harde kynnere og mensmurringer og alskens, våkna om natta av vondt og var sikker på at noe skulle skje, men siste par dagene har jeg vært omtrent symptomfri- kun noen kynnere her og der.. Frustrerende. Som om kroppen har slutta å være gravid, men glemt at ungen skal ut først;P Håper virkelig noe skjer snart nå.. Skal vi satse på fødsel innen et par dager? Hehe, jeg vil IKKE gå to uker til og styre med igangsetting og hele den pakka der.. Lykke til til deg også, håper vi får vondt snart begge to;)
kisso Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Henger meg på den.... Jeg er kun en dag på overtid men det føles som en evighet. Ingen symptomer på at noe skal skje:( gikk elleve dager over termin sist og synes virkelig jeg hadde fortjent fødsel snart nå. Blir vel 5kg den babyen her før hu kommer;( Ihvertfall sa de hu var nærmere 4500 før helga når jeg var på ultralyd, grrr altså. Hadde jeg nå bare hatt litt energi til å gjøre noe så dagene hadde gått litt fortere, men jeg har så vondt i bekkenet og er så tung og sliten om dagen at nå venter og venter jeg bare på å få noe å fylle barnevogna med så jeg endelig kan få gått tur. Begynner bli litt lei av sofaen og ene parkbenken jeg sitter på å mater ender....fødsel nå...buhu:(
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Jeg har termin i dag så melder meg vel sikkert inn i overtidklubben jeg også med mindre denne ungen plutselig kommer veldig fort.. Noe jeg tviler STERKT på!! Til deg over: Ungen legger sjelden på seg mer etter termin, den kan faktisk gå litt ned. Morkaken begynner jo å "svikte" ved termin så..
moklatt_har født 31.08 Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Melder meg inn i klubben her ja.Er ikke mer enn 1 dag på overtid.Men det er såååå nedtur.Ingen av de tre andre ungene mine har jeg gått over tiden med.Førstemann kom tilogmed 2 uker før.Så jeg har allerede gått og ventet i 2 uker,og det ser ikke ut til at det skjer noe her.Har vondt i huden på magen.Tror nok ungen vokser...Det strekker sånn i magen.Har født forholdsvis store barn.Så jeg tør nesten ikke tenke på hvor stor denne er hvis jeg nå går enda lenger....Legen har sagt at den er stor og.Skrekk og gru.Det er faktisk litt synd på oss nå jenter.Synes dette er litt pining.Det er litt nervepirrende.
Julie- Skrevet 21. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2007 Får håpe vi alle våkner med vondt i natt;P Lykke til jenter!
2søtesmåh Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Har så vidt duppet av litt siden jeg la meg i ellevetiden. Har hatt en del murringer og er nå oppe å går og tramper. Ikke nevneverdig mer enn hva jeg følte nettene for 1-3 uker siden så jeg tror ikke noe skjer før det blir vondere OG at det er noe som føles som opphold og start/slutt på disse greiene. Akkurat nå er det litt ubehagelige murringer nesten hele tiden, ikke noe "vondter" som kommer og går.......Kanskje litt mindre murringer allerede, så det er nok bare kynnere som er blåst bort til morgenen kommer... Nesten ikke spennende en gang. Blir vl med og fortsetter denne tråden i morgen regner jeg med (
Nemijenta Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 - 5 dager. Skal til sykehuset i dag fordi vi ønsker å bli vurdert for planlagt KS. Vet det er sent, men nå har ryggsmertene blitt uutholdelige, og en låsning gjør at jeg knapt kan gå. Har fått angst for at jeg da ikke klarer en normal fødsel. Så får vi se hva legene sier... Håper de tar hensyn til psyken også, tror jeg er på kanten av en depresjon. Vil bli mamma mens jeg fortsatt har ørlite energi igjen. Kryss fingre for meg
2søtesmåh Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Og like før fire så kunne jeg legge meg igjen...Ingen symptom på at noe var på gang.... F..N Lei nå ja. Bedre lykke neste gang
Væren*78 Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Er det ingen av overtidsjentene som er plaget med vondt i korsryggen? Er det virkelig bare meg?
trinegj Skrevet 22. august 2007 #12 Skrevet 22. august 2007 jeg har vondt i korsryggen, ikke uutholdelig, men nok til å irritere meg over det..
Julie- Skrevet 22. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. august 2007 Jeg går enda.. Hva med dere andre? Skal prøve og komme opp av sofaen nå, kanskje tyngdekrafta hjelper på om jeg begynner å rydde og dusje og alt som gjør at man må stå oppreist:) Hehe.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 jeg er 10 dager over.. om en times tid er det 11 dager.... grusomt. Har time på sykehuset til overtidskontroll først på mandag. men vurderer om jeg skal ringe og be om en sjekk imorgen, liker ikke å gå så langt over termin jeg, hører jo så mye om lite fostervann, morkakesvikt osv... ekkelt...
Norwegian by injection Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 2 dager over nå, har masse 'vondt' fra kl.18 utover kvelden hver kveld siden søndag og så forsvinner det....merkelig grier! Har født 2 ganger før, før terminen og aldri opplevd dette. Uff, dette er kjedelig, men det er vel min tur til å gå over denne gangen! Lykke til alle sammen :-)
mamma bing Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 termin i går, så jeg henger meg på denne tråden her... gått med åpning i over tre uker, og førstemann kom før termin, så jeg var ikke forberedt på overtid... masse vondt i bekkenet, og en del murringer og kynnere. i tillegg går jeg hele tida rundt og er bekymra pga lite liv... hun rører nesten ikke på seg i det hele tatt lengre... skal på kontroll i mårra hos lege, men har lyst på ultralyd... har liksom ikke lyst å være hysterisk heller... nettopp spist kanel, selv om jeg hadde lovet meg selv å ikke begynne med alle disse kjerringrådene denne gangen... så utrolig lei!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Hadde termin i går........Merker at jeg er litt lei, men også veldig spent! Gikk bare 2 dager over med førstemann. Har bare litt murringer, men ikke mye. Vondt i korsryggen og har veldig ømt skambein............., men ellers ikke noe tegn på at frøkna vil melde sin ankomst:-( Får nå bare vente.................... Lykke til alle sammen!
♥Rime♥ Skrevet 26. august 2007 #19 Skrevet 26. august 2007 Heisann, jeg er 9 dager over nå.. og drita lei!! Føler alle føder rundt meg, tilogmed de som har termin lenge etter meg. Hehe.. Er 3.gangs og har gått 10 og 14 dager over med de to andre. Så folk rundt meg ikludert legen sier, "jaja du er jo vandt med det du" HALLO..tror virkelig folk at vi blir vandt med det..håper jo like mye som andre at noe skal skje helst litt før termin. Og ikke liker jeg å være gravid heller..hehe..uff dette ble mye syt. Vet ihvertfall at om ca en uke har jeg ihvertfall fått babyen min Får prøve å tenke positivt og håpe at det starter av seg selv. Har ikke lyst å bli satt gang. Men men, vi får se hva som skjer.. Lykke til alle.. Nå må det snart være vår tur!!
Norwegian by injection Skrevet 26. august 2007 #20 Skrevet 26. august 2007 5 dager over nå og ingen tegn til at fødselen nærmerer seg, venter forsatt, dette er ikke gøy!
silkeføre Skrevet 26. august 2007 #21 Skrevet 26. august 2007 7 dager over i dag, ingen antydning til at noe skal skje. Har jordmortime i morgen, og håper å få en henvisning til sykehuset fort. Ble sjekket på tirsdag, helt umoden. Slimproppen gikk fredag, jeg ble kjempeglad, det var i hvert fall noe!! Hvordan går det med kjerrigrådene da? Laget en kopp kakao med MASSE kanel i går, smakte py men fikk det da ned. Så er det sex, det er heldigvis koseligere:) Ellers er det ikke mye jeg gidder å prøve, er litt redd for å sette i gang timer med maserier som bare sliter meg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå