Gå til innhold

Dotter i ørene 2 dager etter flytur! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er skikkelig vondt!

Vi har vært i Hellas i en uke, og jeg klarte selvfølgelig å bli sausa forkjøla der nede. Da vi skulle lande på Gardermoen, fikk jeg gradvis mer og mer vondt i ørene. Gjespet og gapte, men dotten ville ikke ut. Til slutt fikk jeg vondt langt nedover halsen.

Nå, 2 dager etterpå, er det like ille. Jeg hører ingenting på høyre øre og det sprenger og knitrer inni der. Når jeg prater, høres det ut som jeg har hodet inni en lydisolert glassbolle..

Noen tips? Spurte på apoteket, men de bare lo av meg! Ba meg holde for nesen og blåse noen ganger. Akkurat som jeg ikke har prøvd det - og tusen andre ting.

Hvor lenge kan en dott sitte i sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan sitte lenge! Modern hadde det i over en mnd og fikk høreapparat av det! Det som til slutt hjalp hos henne var pseudoefedrin som jeg hadde med fra utlandet. Kraftig avsvellende tabletter. Øretrompeten din er sammenklistra.

Skrevet

Så det er liksom ingen sjanse for at det åpner seg av seg selv da? Bør jeg kontakte legen min? Jeg spurte nemlig etter slimhinneavsvellende på apoteket, men de sa at det bare var nesespray og sånne ting som hjalp. Ikke f... om det hjelper her.

Skrevet

Hei! Jeg har opplevd helt det samme som deg. Bare at det var på begge ørene...fikk helt panikk jeg. Dro på legevakten med en gang og fikk Rhinexin tabletter og antibiotika i tillegg da jeg hadde fått både ørebetennelse og halsbetennelse. Det gikk over etter ca 8-9 dager, men ble merkbart bedre etter Rhinexin-tablettene. Ikke hør på dem på apoteket, vet jo ingenting de;)

Skrevet

Ringte bedriftslegen nå for å få en time på dagen i morgen. De synes absolutt at jeg burde sjekke det og at de sa at det var ting å ta for å gjøre det bedre.

Så jeg håper det går seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...