Gå til innhold

Nå trenger jeg virkelig hjelp her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle vaska filteret til kjøkkenvifta, er slik metallgreie... Putta den og undersiden (der filteret ligger bak) i sterkt kokvarmt salmiakvann. Nå er alt fullt av "guffe". Hvordan skal jeg få vekk det? Har prøvd å spyle alt med kokvarmt vann, men "guffa" sitter fast (hvitt.. fett?)

Bare å kjøpe nytt filter?

Har prøvd å legge det i klorin nå da, men.

Hjelp! ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) om du ikke har skylt den greia veldig godt i rent vann allerede, før klorinen, så gå med en gang og åpne alle vinduer der det er og hell ut klorvannet, skyll ut. Klor på salmiakk danner giftig gass.

Skrevet

Sånn er mitt filter også. Tror det bare er fett. Har ikke metall da, er noe "stoff"-greier. Har bare latt det være der, sånn til jeg får somlet meg til å kjøpe nytt (noe som kan ta litt tid siden jeg har gullfisk-hukommelse de-luxe)

Skrevet

Når du har gjort det, prøv med vanish eller andre "oxi" produkter.

Skrevet

Har skylt alt sammen. Vet at det danner giftig gass ;o)

Har blanda de to en gang før ser du *he he* Ellers så står det gjenomtrekk fra før, og Pilten sover ute. Bare for sikkerhetsskyld. Læret den harde måten da vaskemaskinreparatøren ba meg blande en kopp klorin og en kopp salmiak for noen år siden!

Skrevet

Oh-sjitt... Vanish er fantastisk på sånt der, da!

Skrevet

Zalo gjør underverker for fett altså ;o)

Skrevet

Jeg vasker mitt filter i oppvaskmaskina.

Fikk beskjed om det på Byggmakker da vi kjøpte kjøkkenet.

Funker som f....

Skrevet

Da var zalo prøvd, og det ble faktisk mye bedre. Ta tar jeg det i oppvaskemaskina etterpå (når jeg får kasta ut det som er der nå;o)

Takk for råd.

Hadde lagt alt sammen i dusjkabinettet, så fikk i allefall vaska det ganske grundig ;o)

Slik er det når en ikke vasker filteret ofte, men skal ta skippertak... Phu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...