Gå til innhold

Bilstol VS Pute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener der? Tenker da på min sønn på 7,5 år. Bilstolen hans er ødelagt, bør jeg da kjøpe ny stol eller holder det med pute?

Er det i det hele tatt forsatt lovlig med pute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ikke opp noe når jeg går inn her. Mulig det er jeg som er litt blond og da, men jeg klarer ikke å finne noe på Trygg Trafikk sine sider :)

Skrevet

Takk for svar :) De anbefaler vertfall stoler helt opp til 11 år. Kanskje best å kjøpe ny stol da, selv om puten er billigere. Det viktigste er jo at sønnen min sitter trygt :)

Tusen takk for tiden din :)

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Hæ.. satt ikke i stol da jeg var 7 jeg ass.. ikke pute engang..

Skrevet

Det er pålagt ved lov nå at en må sitte forsvarlig sikret, i stol eller pute, til en er 135 cm.

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Jaja nå er det 14 år siden jeg var 7 og da...

Skrevet

Jeg har selv nettopp vært i samme situasjon med mi jente på 7 år. Vi kjøpte pute med rygg, den er helt super:)

Skrevet

Trodde de kunne sitte på "bare" pute fra de er 15 kg jeg. Stemmer ikke det?

Skrevet

Ser på sidene til Trygg Trafikk at de sterkt anbefaler setet med rygg og nakkestøtter og alt det der, så jeg tror nok at jeg kommer til å kjøpe et nytt sete til ham. Det gamle er ødelagt, derfor jeg må ha noe nytt til ham :)

Skrevet

hehe..da jeg var 7 var det ikke en gang påbudt med sikkerhetsseler i bilen. Vi satt 4 søsken løse i baksetet..gikk jo heldigvis bra da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...