Gå til innhold

Fra anonym på krangle.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne rett rundt hjørnnet på å fylle 30.

Er gift, har barn, og livet er kjempefint. Bortsett fra en ting! Jeg hater å jobbe... Jeg er ikke lat, men trives bedre med å stelle hjemme, ordne det fint rundt oss, stable ved osv...

Jeg jobber fast i 80% stilling, men drømmer om å ha økonomi til at det ikke lenger skulle være nødvendig. Her jeg bor er det vanskelig med arbeidsytte, og jeg er rett og slett drittlei jobben min.

Nå er jeg sykemeldt pga mye sykehusbesøk, (skal fjerne noen cyster) og jeg virkelig kjenner hvor deilig livet er.

Er det bare jeg som har det slik? Ingen andre so vil være hjemme med barn, og ha det som "i gamle dager" da mannen tjente pengene, og kona stelte hjemme?

Er det noen her som har det sånn? Isåfall, hvordan klarer dere det økonomisk?

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker å være hjemme, har ei datter på 20mnd, og vi koser oss hver dag. Hun skal begynne i bhg neste år, og da skal vi prøve å bli gravide igjen, så da blir det nok noen år til å være hjemme.

Hvordan vi klarer det økonomisk?

Nå bor vi et sted hvor vi er så heldige å bare betaler strøm, men skal flytte om en måned, leie ett større sted. Vil nok merke det på økonomien da, men nå studerer jeg også hjemme, så jeg får jo stipend, lån og forsørger stipend, så vi klarer oss alltid.

Skulle vært slik det var før, at "kjerringene" kunne stelle med hjemmet og mannen kunne jobbet, og at man hadde klart seg på det.

Skrevet

..det hadde jo fungert fint i de familiene hvor kona ikke har NOE ønske om egen utdanning eller yrke. Ikke for oss andre.

Skrevet

Av og til føler jeg livet ville vært herlig uten jobb..

Men det er deilig å ikke bare være husmor også. Men når jeg bare er hjemme føler jeg at jeg må gjøre alt husarbeid siden mannen jobber, og husarbeid, spes.støvsuging og gulvvask er pyton..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...