lullen snart 4trollunger :) Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 har en nydelig gutt på 4 år som er veldig utadvent og sosial av seg. han er veldig glad i andre mennesker og langt i fra sjenert. hvordan kan jeg forklare ham at ikke alle voksene mennesker er snille og at det å prate med fremmede og bli med de er fy fy osv. han er veldig godtroende og naiv av seg. har prøvd å forklare dette på flere måter, men får til stadighet til svar at hvis noen er slemme osv er han bare slem igjen osv. prøver også å lære ham man ikke har lov til å være slem. håper på svar. trenger litt råd her.
Eva Britt Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Er han noe særlig ute på egenhånd, eller har han stort sett noen som ser til seg? Hvis han er under oppsikt hele tiden, er han vel trygg likevel....?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 En 4 åring skjønner vel ikke så mye av sånt, og dessuten er han vel ikke ute alene enda. Har en gutt på 9, som er veldig tillitsfull. Begynte å forklare fra 6 års alder at ikke alle er like snille, og at det ikke er lov til å prate med fremmede. Tror han skjønte det da etterhvert. Samtidig så fortalte jeg at hvis han mister mamma når han vi er ute, så må han si fra til noen voksne. Ikke lett å være barn stakkars. I det ene øyeblikket skal man ikke snakke med fremmende, men s i neste så skal man:)
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 21. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2007 han er aldri ute alene. det får han ikke lov til. kansje jeg er litt hysterisk... men jeg syns rett og slett ikke at 4-5 åringer er store nok til å være ute helt alene. "problemet" er at han prater med alle (f.eks i butikken) og tror at alle bare er snille. noe man igjen ikke har garanti for. man vet aldri hva folk kan finne på....og hvordan forklare dette til en 4 åring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå