Gå til innhold

huff, må telle til 1000 noen ganger.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jenta på 15 mnd blir trøtt, så blir hun noe vanskelig å ha med å gjøre..., akkurat som mammaen sin,hehe. Idag da vi var i byen og skulle hjem var hun kjempetrett(skulle hjem for å sove da), og idet jeg skal ta henne opp fra vognen og sette henne i bilstolen slår hun seg totalt vrang. Hyler og skriker, hiver seg bakover - såvidt jeg klarer å holde henne når hun begynner slik - huff, ikke noe morsom situasjon. Jeg satt henne i bilstolen(etter å ha prøvd å finne på noe morsomt for å avlede henne en stund), og måtte nok holde henne litt hardt for at hun ikke skulle bykse ut av den. Hun kjempet i mot og hylskrek hele tiden, og jeg brukte sikkert 3 min på å få på henne selene. Da ga hun opp og sovnet nesten med en gang.

Føler jeg slåss mot jenta mi når hun får disse takene...,må ta/holde hardt i henne for at hun ikke skal skade seg med alle byksene sine...og dette må jo gjøre vondt for henne...:-(

Opplever dere slike situasjoner? jeg kjenner også at jeg VIRKELIG må ta meg sammen for ikke å gå ut av mitt gode skinn og eksplodere når hun holder på slik..vi er ganske så temperamentsfulle begge to..

Noen med samme erfaringer og noen tips...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her... 17 mnd og får noen vannvittige raserianfall til tider, kaster seg bakover slår,hyler og vræler.

Kan holde det gående leeeenge =( Jeg må også bare holde henne fast,feks når vi skifter bleie ellerv tøy. Jeg sier bare nå SKAL du skifte bleie og så skifter jeg på henne med makt.Hun får ikke fysisk vondt når jeg gjør dt men blir selvsagt enda mer sint.Jeg må bare være streng og bestemt mot henne men jeg skriker aldri til henne og prøver så godt jeg kan å skjule min frustrasjon.

Håpet er at hun til slutt gir opp anfallene når hu forstår at hun må uansett, vi får se =)

Skrevet

Har det på samme måte som deg,vår gutt blir 15mnd.Alt er en evig kamp,dag ut og dag inn.Ikke vil han han skiftes på,uansett hvor mye vi prøver å avlede han med leker og sang.Ikke vil han pusse tennene,ikke i bilsete,ikke vogn.Alt er ikke like ille hele tia,men stadig et eller anna han slår seg vrang for...å det er så slitsomt!!! Men vi får alt til på et vis,dagene går og jeg regner med at det blir lettere etterhvert.

Skrevet

Det er ihvertfall godt å høre at vi er flere. Må ofte ha med yndlingsretten hennes(eple - heldigvis) for å lure og lokke når hun slår seg vrang. Får håpe det roer seg etterhvert...skal jammen meg ikke være enkelt å være mamma...

HI

Skrevet

må nesten le litt..hihi, ei i mor i (åpen) barnehagen fortalte om samme situasjon.. hun måtte "sloss" for å få gutten sin på plass i setet, plutselig hadde han sparka henne i sida, så hun mista balansen, og smalt ribbeinet i sida på setet!

Hun gikk med smerter ei stund, og følte hen hørte "kneppinger" i ribbeinet.. legen fant ut at hun faktisk hadde brukket ribbeinet i "slagsmålet" !

Så ja..du er ikke alene nei:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...