Gå til innhold

Svangerskaps kurs..alene?


el destino

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som går på svangerskaps kurs allerede?

Vet ikke helt om jeg skal gå.

Er i utlandet nå men vender hjem til norge om 5 uker. Skal til time til jordmor da så går jeg utifra hun kommer og anbefale det.

 

Eneste jeg ikke helt vet om jeg er komfortabel med er at jeg skal gå alene.

Min samboer kommer ikke være i Norge sammen med meg i den tiden, har heller ikke noen spesielt nære venninner etter 10 år i utlandet.

 

Noen som har vært til svangerskaps kurs alene eller med partner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok jeg hadde gaatt hvis jeg var deg, selv om jeg skjonner at det kan foles litt ubehagelig a gaa alene. Det blir sikkert en presentasjonsrunde hvor du kan opplyse om at samboer dessverre ikke hadde anledning til a vaere med da han har jobb i utlandet. Det kan jo godt tenkes at det vil vaere andre som kommer alene ogsaa, det er jo tross alt en del alenemodre som trenger disse kursene ogsaa, eller andre med samboer/ektefelle som ikke kan vaere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere med partner på sjøen/plattform osv som har gått alene på slike kurs. Du kunne jo prøvd en gang og sett hvordan det gikk, du blir sikkert ikke den eneste som går alene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på kurs (på det sykehuset jeg skulle føde) alene i forrige svangerskap. Da var jeg den eneste der som gikk alene, og den eneste som ikke var førstegangsfødende. Jeg ville gå p.g.a. negative erfaringer fra første fødsel, jeg trengte å nullstille meg før fødselen. Jeg var glad jeg gikk, jeg fikk også en ekstra samtale med jordmor hvor jeg fikk snakket meg gjennom forrige fødsel og det jeg var redd for slik at jeg sluttet å grue meg til fødselen.

 

Hvis du har et avslappet forhold til det selv, er det ikke noe problem å gå alene. Men det kan være ventetid på kursene, så det er sikkert lurt å ta en telefon til jordmor/helsestasjon allerede nå og forhøre deg. Kanskje de kan melde deg på et kurs som passer når du kommer tilbake til Norge.

 

Jeg har også flere venner som har gått på yoga for gravide som alternativ til svangerskapskurs, og vært veldig fornøyde med det. Sikkert lurt å sjekke det også i god tid hvis det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også gå alene! Mannen min er pendler, og er bare hjemme i helgene. Jeg tror vi klarer det bra! Som en annen her sa, så kan vi jo si at vi har mann som er borte pga jobb, og vi skulle kjenne for det!

Vi får tenke på alle alenemødrene der ute. Klarer de det, så klarer vi det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...