Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Noe jeg har lurt på mange ganger er hvorfor så mange mennesker er opptatt av egen frelse. Hvem kan være fullkomment lykkelige i himmelen om ikke ens kjære ikke-troende får komme inn? Dette er et stort paradoks, for himmelen er jo stedet for fullkommen lykke?
Gjest Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Hallo Nettopp derfor er det at mange prøver å formidle dette budskapet om frelse til andre, kjære deg=) Derfor gav Jesus oss befaling om å fortelle det videre!(Misjonsbefalingen) Det er pur egoisme å holde kjeft om evangeliet, mange av oss som tror og vet at himmelen finnes har et stort ansvar .Men så er det heller ikke så lett å fortelle det fordi mange blir sur når man snakker om disse tingene. MEN Jesus har gitt oss kraft igjennom Den Hellige Ånd som ble utøst etter at Han dro legemlig opp til Himmelen,denne kraften står det om i apostl.gjerninger kap.2.Den ble gitt som en hjelp til å fortelle andre om Himmelen og veien dit.Igjennom denne KRAFTEN kan vi også legge hendene på syke i tro og de skal bli friske og folk kan bli satt fri fra allslags plageånder igjennom Den Hellige Ånds kraft. Denne kraften gir oss den frimodigheten og iveren som behøves for å orke å fortelle de gode nyhetene, i oss selv er vi svak men ikledd kraften fra Himmelen er vi sterk=D)))
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Men så mange som prøver å omvende andre gjør dette for å legge inn aksjer hos Gud- og da er det ikke nestekjærlighet. Og kan en person være lykkelig i Himmelen om ikke en har ens kjære der? Det hadde ikke jeg kunnet.
Gjest Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Som sagt , mnsk er svakt i seg selv men i Guds KRAFT blir det ekte nestekjærlighet .Vi trenger Hjelperen , Den Hellige Ånd for å vinne mennesker for Jesus. Jeg vet ikke , men vi kan be for våre kjære og Tro at de blir med til Himmelen, vi kan gjøre alt vi kan så får Gud orne med resten når vi er fremme, tror all sorg og smerte er borte i Himmelriket.
Clipse Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Ta det helt med ro. Det finnes hverken himmel eller helvete. Alt er eventyr. De som sier er uintelligente og hjernevasket.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Synes ikke den tanken gir grunn til å ta det med ro, heller! At det begynner og slutter med dette livet tror jeg rett og slett ikke. Men ikke finner jeg en religion som jeg føler har hele sannheten.Og ikke treffer jeg noen som tror på samme måte som meg, heller. Hadde vært ok å kunne diskutere livssynsspørsmål på en saklig måte, uten at man skal hamre hverandre i hodet med sin egen overbevisning og stemple hverandre som imbesiller. Men dette er et stort tabu i Norge (- vi som tror vi er så frigjorte).
Lumsk Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Ikke mere uintelligente og hjernevaskede enn de som bastant beneker det. Ingen av partene kan føre bevis.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Nei, man kan ikke bevisa at julenissen ikke finnes heller!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 Alle vet at julenissen finnes!Tror du ikke på ufoer heller,du da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå