kokosyklus Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Jeg er 17+4 i dag. Vekta i uke 16 viste 65 kg. Tror jeg veide ca 62-64 kg da jeg ble gravid. Dette er ikke illle egentlig. Men nå kommer magen, og jeg føler meg bare "feit". Er ikke komfortabel med hva som skjer i det hele tatt. Synes puppene er blitt for store, magen tyter ut og i profil ser jeg "feit" ut i forhold til hva jeg er vant med. I dag viste vekten 65,5 kg og nå friker jeg fordi det går oppover. Allikevel vet jeg at man skal legge på seg, men hvordan vet jeg hva som er hva? Hva er babyen og hva er bare fett på meg? Vet dette er fryktelig barnslig å klage over, men bekymrer meg litt allikevel. Noen som har det slik?
Tirilsinmamma Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Jeg er 17+2, og har gått ned 2 kg siden jeg ble gravid.. Var kvalm og trøtt 1.trim, men kastet ikke opp el. noe.. Etter det har jeg fått masse energi, og trener som jeg gjorde før jeg ble gravid.. Tror det er grunnen til at jeg ikke har gått opp noe, men legen min sier det går helt fint uansett.. Skal til jordmor i neste uke, så jeg får vel se hva hun sier da... Det står jo på "min side" at babyen veier kun ca 100 gram, så så altfor mye skal man vel egentlig ikke ha gått opp uansett...
kokosyklus Skrevet 21. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2007 Så heldig du er som orker å trene!!! Det var planen min også, så fort kvalmen gav seg. desverre gir den seg ikke:) Må bare nøye meg med å gå turer foreløpig:)
*1+1=2 små* Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 ukomfortabel er tror jeg de fleste...jeg er normal slank til vanlig og har nå lagt på meg drøye 10kg (er 27+6) og føler meg jo ikke heeelt vel i kroppen min:P Men nå har jeg jaffal fått gravidmage, så jeg ser ikke bare lubben ut;) Ungen min veier nesten 1 kg nå( i følge sidene her) og jeg fikk beskjed om at jeg har en del fostervann....ellers trodde jeg at jeg hadde lagt på meg 3kg og fikk litt sjokk hos jordmor;)
ohayoo Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Jeg har ikke gått opp så mye i vekt, så det plager meg ikke... det som er ille er de "enorme" brystene - har kjempekomplekser for det :-( Heldigvis begynner magen nå å bli ordentlig "gravidmage" så proporsjonene blir forhåpentligvis snart bedre igjen De kiloene jeg egentlig ikke trengte før jeg ble gravid flyttet seg på en eller annen måte fra lårene og kinnene til magen ganske fort, det var litt frustrerende når buksene mine ikke hadde vært så fine rundt låret på lenge, men fikk ikke kneppet igjen over magen... Nå er den store utfordringen å finne en kjole til jeg skal være forlover i bryllup neste helg. Fant kjolen jeg trodde jeg skulle ha på fredag, da jeg var i butikken igjen i går (mandag) for å legge den opp var den allerede for trang rundt ribbeina - men ellers er alt bare bra Driver å innser at mammakjole må til likevel, selv om jeg har masse sperringer mot å gå inn i mammabutikker... ;-/
brummemamma- Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Det er ikke rart at man bekymrer seg litt for vektøkning, i vår kultur er jo det å være tynn idealet og redselen for å legge på seg ser vi alle steder i fjernsyn og i ukeblader. Vi skal legge på oss, samtidig ikke for mye for da er det ille både for oss og barnet, ikke rart man blir bekymret og litt stresset for dette!! Vanskelig å vite hva som er riktig og vanskelig å bestemme hvordan kiloene skal legge seg Litt fett skal det være på deg og, ellers vil du fort bli veldig slapp og utmattet når du skal amme og stelle babyen. Så langt som du er kommet nå er det helt vanlig å føle seg mer feit enn gravid, når magen kommer tydeligere så hjalp det litt for meg. Men jeg klager samtidig på at magen er for liten og jeg er for fet!! Men er dette vår største bekymring har vi lite å klage over.
kokosyklus Skrevet 21. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2007 Det er sant brummemamma:) Dette er ikke mye å klage over. Det viktigste er at alt går bra med lille babyen. Resten er bagateller og kan alltids fikses opp i! Det føles bare så rart å se kroppen forandre seg så fort!
twoboys & a girl Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Har lagt på meg 8 kg til nå. Tunge kg men det kan være pga bekkenløsningen og skiveutglidningen. Ingen problemer sist gang da jeg gikk opp 20 kg, de forsvant fort etter fødselen. Veide 50 kg før begge graviditetene.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Jeg er utrolig ukomfortabel med de ekstra kiloene!!! Jeg gikk opp ca 20 kg forrige gang, men gikk ned 15 kg i løpet av 2 uker etter fødselen (dvs mye vann). Har ikke klart å gå ned de siste 5 før jeg ble gravid på nytt , og nå i uke 17 hvor jeg i tillegg har lagt på meg enda flere så føles det IKKE bra.. Vet det er naturlig og alt det der, men like pyton å bli feitere og feitere for hver dag man våkner alikevel synes jeg... Har faktisk nå bestemt meg for å ikke veies på svangerskapskontrollene. Blir bare deppa av det... Men dette er mitt siste svangerskap og etter DETTE skal kiloene av, alle som en! :-)
Gjest Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Nuvel... - jeg tror aldri jeg blir "komfortabel" med noen som helst for vektøkning, selv om jeg selvfølgelig skjønner at det må til når man er gravid! Jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til å gå på vekta på svangerskapskontrollene... Jeg synes særlig i begynnelsen, når man jo er gravid, men det synes bare ikke og man bare føler seg småfeit, er den verste tiden, men så kommer jo magen og da er det hele egentlig greit! Som veldig mange andre jenter, så slet jeg med spiseforstyrrelser i tenårene, og selv om jeg har to barn fra før og jeg vet at disse babykiloene ikke har for vane å bli sittende etter at babyene kommer ut, så sliter jeg litt med hver eneste kilo som kommer! Så jeg skjønner deg godt!
kokosyklus Skrevet 21. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. august 2007 Det er nok kanskje lurt ja. Man trenger jo ikke vekta fro å undertreke at alt er bra. Jordmor kjenner jo på magenuansett. jeg var så dum og kjøpte meg vekt, skjønner du. Det var egentlig litt dumt. best å ikke vite:)
Lene*Med*Solstråle*I*Magen Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 Jeg har det i grunn litt motsatt. Er 19+6 i dag, og de 10 siste ukene har jeg gått ned 6 kg, spiser som jeg gjorde før, og har ikke vært plaget av oppkast. Skulle gjerne sett at det var litt annerledes, for nå er jeg sykemeldt fordi legen er bekymret for vektnedgangen.
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 21. august 2007 #13 Skrevet 21. august 2007 ja jeg er komfortabel med vekta. foreløpig har jeg bare lagt på meg 4,3 kg er 16 uker. det er egentlig ikke noe jeg går å tenker på. for å si det sånn så blir jeg "feit" med god samvittighet. hehe for min del så går det til ett godt formål. jeg stor trives med graviditeten og koser meg med kropp, fett, mage og masse goood mat. det overflødige detter av etterhvert.
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 21. august 2007 #14 Skrevet 21. august 2007 Jeg er nå 20 uker på vei og lagt på meg 4 kilo,er bare glad for og legge på meg,er så tynn jeg,men det som er dumt er at kiloene mister jeg jo rett etter jeg har føda...hmm....
kokosyklus Skrevet 21. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. august 2007 Så gost å få mange svar. Skal stjele med meg litt av din tenkemåte lullen m/bøllefrø, og forsøke å se positivt på dette. Blir tullete å gå hele svangerskapet og bekymre meg for noe som kommer uansett:)
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 21. august 2007 #16 Skrevet 21. august 2007 ja alt til sin tid tenker nå jeg. hvis folk har noe imot hvordan jeg ser ut så får de heller snu seg en annen vei. det er så mye annet her i livet å bekymre seg over. så lenge man har det bra og trives så syns jeg ikke at det spiller noen rolle hvor mye man veier.
barnnr.2 Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Det er litt barnslig å klage over dette ja (min mening) vist du ikke vil legge på deg mer en det som er nødvendig må du spise sundt, variert og næringsrikt. Du må ikke spise mer enn hva som er anbefalt, du skalikke spise dobbelt så mye, men dobbelt så sundt. Jeg for min del spiser sundt, men unner meg også litt ekstra kos nå, det er jo bare noen mnd og det skal bort igjen. Syns jo heller ikke det er kjekt at rompe og lår er blitt litt blubne, men,men det er jo litt min feil og da.....og du har faktisk ikke lagt på deg mye på de ukene.
Vero&LilleCelina-16/12:) Skrevet 23. august 2007 #18 Skrevet 23. august 2007 Jeg for min del har lagt på meg 6,5 kg siden jeg vart gravid. Er nesten 24 uker på vei nå. Men har ikke spist så kjempesunnt akkurat, så jeg har vell meg selv å takke sånn sett:p Veide 48 kg første gang jeg var hos legen under svangerskapet. Men er jo normalt å gå opp en del når man er gravid, så får håpe kiloene drar sin vei etter fødselen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå