Gå til innhold

Vår lille skatt er født :-)))

neutral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var han her endelig - vår lille Ole :-)))

Jeg har nå, og mest for min egen del, skrevet ned det jeg husker om fødselen min. Langt og nok ikke like interessant for de fleste:-) Men jeg vil allikevel dele det med dere og samtidig si at jeg ønsker dere alt godt videre her i livet og lykke til med deres små mirakler :-)))

Hadde termin 15.august, men han kom tirsdag 14. august kl. 16.30. Veide 3330gr og var 50cm lang og det vakreste lille store vidunder en kan tenke seg:-)))

Ting begynte allerde å skje mandag kl.07.00, men det skulle jo vise seg å ta en del lengre tid....

Fødselen var helt grusom og siden jeg allerde hadde hatt rier i 5-6 timer uten effekt og noe åpning, så var jeg helt utslitt da selve fødselsforløpet ble registrert startet og da var det enda 15 timer igjen til lille Ole skulle bli født.

Begynte med badekar og akupunktur med null effekt. Kom bare ri på ri på ri. Kunne ikke gå på do uten at riene strømmet på, satte klyx med null effekt da alt en gjorde fremkallte rier.

6 timer før Ole ble født tok de vannet. Det var sterkt misfarget og jeg ble kjørt ned på overvåkning. Der møtte vi en engel av en jordmor og jeg fikk være i himmelen i 2 timer da de satte epidural på meg med en gang. Hadde de ikke gjort det, så hadde det blitt KS.

Jeg og min nye bestevenn, Mr. Lystgass, koste oss med hverandre og jordmoren:-)

Drypp ble satt samtidig med epidural, så tiden kom da det var på an igjen...

Ble undersøkt ogt vurdert av lege mtp KS da de ikke var fornøyd med åpningen ettersom tiden gikk. Ole var ikke festet i det hele tatt, satt høyt oppe og ville ikke ned i fødselskanalen. Drypp ble kjørt opp og til slutt fikk de den åpningen de ville ha, så da slapp vi unna KS:-) Jeg ville trykke og presse lenge før jeg tiden og det resulterte i at jeg kastet opp og andre ting... Befriende spør du meg. Da skjedde liksom noe...he he he;o))) Satt i knestående hengende over hjertebrette på sengen i 1 time før jeg fikk beskjed om å sette meg halvsittende i sengen. Syns det var utrolig slitsomt å føde i den stillingen, så neste gang vil jeg heller benytte meg ordentlig av tyngdekraften og bare bli hengende over hjertebrettet.

Etter 30min med pressrier fødte jeg verdens vakreste lille Ole. For en følelse.... Å kjenne et lite menneskebarn forlate kropen din for så å bli lagt rett opp til brystet med hele i sin "fødselsdrakt".

Pappa klipte navlestrengen og var så stolt, så stolt. Min mann var helt utrolig under fødselen, helt utrolig! Jeg hadde ikke hatt noen sjanse overhodet til å klare det selv hadde ikke han vært der. Og vi samarbeidet så godt hele tiden. Jeg var jo bare enormt fortvilet under hele fødselen og hang på han som en klegg og tryglet om hjelp.... Tror nok det var ganske så fortvilende for han mange ganger, ja..

Og helt sånn avslutningsvis så måtte jeg fint ligge stille for å bli sydd i 1 1/2 time.... Gjett om jeg var sutrete da....he he;o) Jeg revnet ikke. Ble klipt og det tilsvarte 2 pyntesting og jordmor sa at en kunne ikke se at jeg hadde født. Men siden Ole ikke var helt samarbeidsvilig når det gjaldt å komme seg ned og da det var temmelig trangt for han, så revnet han noen "tråder" oppi-inni-der ved endetarmen bl.a. da han drev og stanget seg nedover som verst, så jeg er godt sydd innvendig for å si det sånn :-/

Men gud om han er verdt det.... Kikker ned i kurven som står på gulvet ved siden av meg her. Der ligger min lille sønn og sover. God og mett og har det varmt og trygt. Og her skal han bli værende, han skal ingen steder for han er bare min. Og han er sååå vakker....

Jeg er så stolt at jeg sprikker og jeg er så takknemlig at jeg vet ikke hvilken fot jeg skal stå på.

Kommer ikke til å klare å la vær, så jeg kommer til å legge inn bilder av han. Jeg vil dele det mest verdifulle livet har gitt meg med dere og det vakreste jeg noen gang kommer til å skape her i livet.

Endelig har livet begynt igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye :)

Jeg gleder til å møte min prins om en måneds tid :)

Skrevet

Endelig kom historien jeg har ventet så lenge på :)

Gratulerer med lille Ole:)

Har sendt deg en PM, men vet ikke om du har fått den?

Kos deg, og nyt livet som mamma:)

Klem fra

Skrevet

grattis sååååå utrolig mye !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kos deg/dere masse framover og nyt livet :):)):)

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille gutten deres:-)

Skrevet

Gratulerer så mye! Fantastisk at dere endelig er foreldre etter så mye slit:-) Masse lykke til med den lille prinsen:-)

Skrevet

Endelig er du mamma:-))

Gratulerer så masse.

Verdens største klem fra meg

Skrevet

Kjære ivf og lille Olevennen :)

Gratulerer så mye og velkommen lille Ole :))

Jeg får helt frysninger og tårer i øynene av det du skriver. Den følelsen av takknemlighet, omsorg og beskyttelse er så sterk, og den blir bare sterkere og sterkere.

For meg er det guds lykke at jeg fikk mine to små prinser, meningen med hele livet.

Gleder meg til å få se flere bilder av han, og å følge dere videre.

Lars og Eskil sender mange gode klemmer.

Stor klem fra

Skrevet

Å så fint å lese om din fødsel!!

Så fint skrevet. Gratulerer så mye.

Nå er det 2 uker til min termin og vi gleder oss velsig til å hilse på vårt etterlengtede lillegull

Skrevet

Flot å lese din historie! Gratulerer kjempe mye med Ole-mann!

Klem

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille prinsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...