Gå til innhold

hvor mye kaffi drikker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har egentlig holdt meg unna kaffi i ett par mnd nå. har ikke hatt lyst på det.

men nå har jeg så lyst på kaffi som jeg aldri har hatt før.

drikker bare ett par kopper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ler, sambo kaller meg kaffe latte dama.. drikker nesten en hver dag, har gått ned til enkel de fleste gangene.men jeg er kaffe latte holiker, tar det ikke så tungt.

aner ikke hvor mye en espresso mengde er, men det er i gjennomsnittet det jeg drikker hver dag +/-.

Skrevet

hehe :)

hvis jeg ikke får kaffi så blir jeg lettere irritert og får skikkelig vondt i hodet.

har fått skikkelig smaken på friele kaffi. hehe bare må ha det. :)

Skrevet

Tror ikke en kopp om dagen er så farlig, men jeg holder meg til en i uka jeg da...magen vil ikke ha det heller, så det går fint ;)

Skrevet

Jeg holder meg til 2 kopper pr dag MED koffein og ubegrenset uten :-) Står at det er det som er grensa på mengde koffein man skal ha i seg pr dag, men sent i svangerskap har det visst ikke mye å si.

Skrevet

Jeg drikker opptil 2 kopper pr. dag. (med koffein så klart), evnt. 2-3 kopper te, eller cola.. :)

Men noen dager drikker jeg ikke koffein i det hele tatt. Syns jeg er flink jeg. For jeg er skikkelig kaffekjærring. ;)

Skrevet

Queenie:

Samme her!! Synes det er det største offeret jeg for jeg trenger kaffen min med Koffein! Ikke rart man er konstant trett *Denger hodet i pulten så penner og tastatur svetter rundt meg* :-(

Kaaffffe! hehehe

Skrevet

Jeg har satt grensen på tre kopper jeg. Blir som regel to eller tre......

Skrevet

Hei:)

Jeg var veldig glad i kaffe før jeg ble gravid, men nå har jeg mistet helt lysten på det. Det samme skjedde ved forrige svangerskap.

Så drikker nesten ikke noe. Kun en halv kopp enkelte ganger hvis jeg får det servert.

Men det er helt sikkert ok å drikke et par kopper daglig, bare en ikke overdriver:)

Skrevet

Jeg hadde et daglig kaffeforbruk som umulig kan være sunt for noen før jeg ble gravid, men den første tiden etter jeg ble smelt på tjukka, holdt jeg nesten på å spy bare av lukten... Nå derimot, er kaffelysten tilbake, men jeg prøver å holde meg innenfor 3 kopper daglig, med melk (50/50 med melk og kaffe). Jeg er 16+2, og merker ikke at babyen blir hverken mer eller mindre aktiv av den koffeindosen! :)

Skrevet

har det /hadde det på akkurat samme måte som deg. :)

Skrevet

drikker stort sett 1 kopp om dagen, noen ganger 2, og noen ganger ingen. det er ikke farlig å drikke en enhet eller to, men bør jo egentlig helst la det være... men kaffe er jo så godt!!!

Skrevet

Som regel en kopp om dagen. I helgene unner jeg meg to (en på mårran og en på ettermiddagen). Er egentlig ei skikkelig kaffekjerring, men "avvenninga" gikk greit, fordi jeg de første månedene ikke hadde lyst på kaffe i det hele tatt. Har ikke hatt lyst på brus heller, så når går det i vann eller farris. Flaks der, at lyster kan slå ut den veien også ;-)

Skrevet

hei alle kaffe drankere hehe.

Jeg er skikkelig hekta på cappucino og tar en om dagen i uke dagene som regel+ 1 kopp vanlig kaffe på jobb. Ellers drikker jeg koffein fri kaffe hjemme. Kunne bare kose meg med dette sa jordmor. Litt måtte man unne seg:o)

Skrevet

To-tre kopper om dagen. Noen ganger mindre. Jeg liker ikke vanlig traktekaffe - bare sånn "borte-kaffe", cappuchino el.l. Er det ikke god-kaffe å få, drikker jeg te.

Skrevet

Hei.

Jeg har faktisk blitt anbefalt å drikke kaffe av legen min for å få fart på magen. 2 kopper hver dag, men ikke mer....

Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe til vanlig, men er blitt helt avhengig nå. Ble det i sjette mnd (ja, jeg vet at jeg ikke hører til her egentlig,men det driter jeg i).

Drikker Friele sin grønne koffeinfrie (nam nam), men noen ganger tar jeg meg en spansk kaffe med koffein. Svigermor er rå happy for at jeg nå drikker kaffe for da får hun litt selskap når hun er her. Skjønner ikke hvorfor mange eldre jubler når vi litt yngre vender oss til kaffe jeg ... er det et tegn for dem på at vi er blitt voksen ?

Uansett. Nå må jeg ha kaffe !!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

I løpet av dette året har jeg også begynt å smake på kaffe, men det må være med sukker og mye melk. Drikker 0-2 kopper kaffe pr dag

Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe .

Men gjorde det ikke før jeg ble gravid heller .

Så savner liksom ikke noe :P

Skrevet

Drikk ikkje kaffi, men litt te innimellom. Laurdag drakk eg eit par store glas med cola og fekk ikkje sove før 4-5 på natta, så eg tolka det dit hen at eg kansje ikkje toler koffein rett og slett. Får prøve å halde meg til vanleg brus i staden;)

Skrevet

Er det bare jeg som får intens halsbrann av kaffe? Er egentlig veldig glad i kaffe, men mått bare kutte det ut etter jeg ble gravid, for halsbrannen kom sporenstreks...:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...