Saftsuse 84 Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Av og til føler jeg meg bare dum som er lei meg for at jeg ikke blir gravid, for jeg har allerede 2 barn. Saken er det at jeg hadde det absolutt ikke bra i forholdet til deres fedre. De var ikke planlakte, og det var en tøff tid å måtte gå gravid alene og være alenemor. Vi greide oss jo fint, og jeg angrer selfølgelig ikke på at jeg valgt dem, men, jeg drømmer om å få et barn som er planlakt og at pappaen faktisk bryr seg og er med på ultralyd og fødsel... Jeg har funnet mannen i mitt liv, han har tatt til seg mine barn som sine egne, vi gifter oss til neste år, alt ligger til rett for et barn nå og vi ønsker dette veldig begge to. Men vi har prøvd gang på gang, brukt eggløsningstester, men nei... Det er ikke det at han ikke er bruktbar heller for han har selv barn fra før og det var ikke akkurat det at han hadde hatt vanskeligheter med å lage dem, det ble på første forsøk hver gang... Så vi er jo beriket med barn, men vi ønsker et sammen.... Jeg føler meg så dum av og til som er lei meg for at vi ikke får det til når det finnes de som aldri får barn... Men alikevell så vil jeg spørre om råd. Hvor lenge er det normalt å prøve? Hva kan hjelpe på? Har hørt noen får hormoner, hvordan går dette til? Når bør man gå tiø lege? Hva med akupunktur? Hvor ofte bør vi ha sex, eller ikke ha sex for å bli gravide? Har nemlig hørt at det ikke er lurt å gjøre det hele tiden, da blir det mest "saus" og ikke celler...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Det er helt notmalt å prøve opp til ett år for et frisk par, før det trenger man ikke stresse. dersom du har funnet eggløsning så er nok ikke det et problem heller.Så akkurat med den biten kan dere slappe av med så sant dere ikke har prøvd mer enn ett år. Når det er sakt kan de over 35 år oppsøke lege etter et halv år. Hormoner ikke noe du skal prøve før du skal sjekkes av lege(dersom du har prøvd lenge). legen sender degsom oftest til gynekolog, hvor gynekolog vurderer om du trenger disse. Akupunktur er kjempe bra. Jeg prøvde 2 år med første, å det var ikke før jeg gikk til en akupunktur at jeg ble gravid. Det er absolutt å anbefale. ha sex regelmessig er vel det de sier. annen hver dag holder. Men jeg vil anbefale deg å gjøre det når dere har lyst(hvis det går an). Vi klarer ikke det, tenker litt for mye på at ikke eggløsningen går forbi:D Uansett, lykke til
Saftsuse 84 Skrevet 4. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2007 men det er noe annet jeg lurer på også... Jeg hadde klamydia da jeg ble sammen med min kjære, hadde ikke anelse om dette selv og hadde gått med dette lenge. Jeg har hørt at egglederne kan bli fulle av slim og tette av klamydia. Jeg er plaget med mye utflod, har fått sjekket det opp men de kunne ikke finne noe galt. Burde jeg be om å få sjekket om dette kan være tilfelle, og stemmer det??
Bomsedeisi Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Hei. Ja Klamydia kan gjøre at man blir steril dersom man går med det lenge, hadde jeg vært deg ville jeg gått til legen å få dette sjekket. Lykke til
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Må bare få oppklart noe her jeg., OM du har hatt klamydia lenge eller ikke har man ikke funnet noe vitenskapelig bevis på at skal ha noe å si i forhold til å bli steril. Det er faktisk en del som skal til før man blir steril av klamydia. Har man hatt en eggleder bettenelse i forbindelse med klamydiaen KAN man bli steril, det er ikke sikkert. En eggleder bettenelse kjenner du, det gjør sinnsykt vondt, så har du ikke hatt det tror jeg du kan slappe helt av jeg.. Men er du usikker, så ta en tur til en flink gynekolog, så ser du at alt er sikkert helt i skjønneste orden )
Saftsuse 84 Skrevet 5. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2007 Jeg spurte legen om dette, men hun sa at hadde jeg hatt en slik betennelse hadde jeg definitivt merket det og at det hadde vært så vondt at det hadde blitt sykehus innleggelse. Så jeg hvet jeg ikke har hatt d.... MEN, jeg har hørt at egglederene kan bli fulle av slim av klamydia og derfor tette igjen for egget..... Noen som har hørt dette før??
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Jeg har IKKE hørt om det. Selv om du har mye utflod så tror jeg ikke det kan si noe om egglederen. Jeg har mye utflod selv, har alltid hatt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå