Vårenzia Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Jeg klarer ikke å slutte å irritere meg over at jeg skulle ha gått opp i anisiennitet og dermed mye i lønn bare noen uker etter at jeg skal ut i fødselspermisjon... Jeg synes det er så dårlig gjort at man må vente til man er tilbake fra jobb for å få dette - og gå glipp av mange tusen i løpet av 10 måneder. None som vet om det finnes noen mulighet? Hva om jeg begynner på jobb igjen et par uker imens far tar permisjon ganske tidlig i permisjonstiden - blir da lønnen for resten av permisjonstiden vurdert på nytt?
Vårenzia Skrevet 21. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 21. august 2007 På grunn av tariffavtale er det forresten arbeidsgiver som utbetaler lønn hos oss og han får refundert fra NAV.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Ansenitete din skal gå selv om du er i permisjon! Det er ikke meningen at vi skal tape penger på permisjon!
Vårenzia Skrevet 22. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2007 Jeg får jo opprykk når jeg kommer tilbake på jobb - men jeg tenker på den tida jeg er i permisjon. Det er jo snakk om 10 måneder og en hel del tusen kroner.
Bavarian Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 hvis det er arbeidsgiver som utbetaler lønn i permisjonstiden, så tror jeg dette skal gå som normalt.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Men dette gjelder jo alle. Jeg går jo glipp av alle bonusene jeg er vant med å få hver måned pga. bra arb.innsats. Jeg skal også gå opp i lønn mot jul ,men nå tar de jo utgangspunkt i de siste 3 månedene eller de første 6 mnd,... eller hva det nå er......så vi får bare være fornøyde. De kan jo nesten ikke gå bare ut fra den siste mnd, om du hadde økt....
Lykkelig med 2 barn Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Hei! Det stod faktisk en artikkel om dette i VG i går. Dersom vi får utbetalingen fra NAV hadde vi ikke krav på lønnsjusteringer!! Mange av oss mister 10-15.000,-kr på toppen av det hele. Duste-byråkrati!
Lykkelig med 2 barn Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Nei, selvfølgelig ikke... Interne bonuser og justeringer, måtte i såfall dokumenteres fra arbeidsgiver ovenfor NAV slik at utbetaling ble justert deretter. Men nå regnes jo fødselspenger regnes ut fra hva man har tjent og ikke hva man kommer til å tjene. Jeg går også "glipp av" betaling for min faste overtid som kan dokumenteres 14 år tilbake, men siden dette ikke utgjør mer en 25% av samlet inntenkt så tas det ikke med i beregneingen. Får heller ikke utbetalt for mer enn 6G rett under 400.000,- det jeg tjener over dette teller ikke med. Da må jeg ha egen avtale med arbeidsgiver som utbetaler. For min del "koster" fødselspermisjonen 160.000,- brutto, minus litt skattelette. Men for all del, det er verdt det.... ett år hjemme med det lille nurket:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå