Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å slutte å irritere meg over at jeg skulle ha gått opp i anisiennitet og dermed mye i lønn bare noen uker etter at jeg skal ut i fødselspermisjon...

Jeg synes det er så dårlig gjort at man må vente til man er tilbake fra jobb for å få dette - og gå glipp av mange tusen i løpet av 10 måneder.

None som vet om det finnes noen mulighet?

Hva om jeg begynner på jobb igjen et par uker imens far tar permisjon ganske tidlig i permisjonstiden - blir da lønnen for resten av permisjonstiden vurdert på nytt?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På grunn av tariffavtale er det forresten arbeidsgiver som utbetaler lønn hos oss og han får refundert fra NAV.

Skrevet

Ansenitete din skal gå selv om du er i permisjon! Det er ikke meningen at vi skal tape penger på permisjon!

 

Skrevet

Jeg får jo opprykk når jeg kommer tilbake på jobb - men jeg tenker på den tida jeg er i permisjon. Det er jo snakk om 10 måneder og en hel del tusen kroner.

Skrevet

hvis det er arbeidsgiver som utbetaler lønn i permisjonstiden, så tror jeg dette skal gå som normalt.

Skrevet

Men dette gjelder jo alle. Jeg går jo glipp av alle bonusene jeg er vant med å få hver måned pga. bra arb.innsats. Jeg skal også gå opp i lønn mot jul ,men nå tar de jo utgangspunkt i de siste 3 månedene eller de første 6 mnd,... eller hva det nå er......så vi får bare være fornøyde. De kan jo nesten ikke gå bare ut fra den siste mnd, om du hadde økt....

Skrevet

Hei!

Det stod faktisk en artikkel om dette i VG i går. Dersom vi får utbetalingen fra NAV hadde vi ikke krav på lønnsjusteringer!! Mange av oss mister 10-15.000,-kr på toppen av det hele.

Duste-byråkrati!

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke... Interne bonuser og justeringer, måtte i såfall dokumenteres fra arbeidsgiver ovenfor NAV slik at utbetaling ble justert deretter.

Men nå regnes jo fødselspenger regnes ut fra hva man har tjent og ikke hva man kommer til å tjene. Jeg går også "glipp av" betaling for min faste overtid som kan dokumenteres 14 år tilbake, men siden dette ikke utgjør mer en 25% av samlet inntenkt så tas det ikke med i beregneingen. Får heller ikke utbetalt for mer enn 6G rett under 400.000,- det jeg tjener over dette teller ikke med. Da må jeg ha egen avtale med arbeidsgiver som utbetaler.

For min del "koster" fødselspermisjonen 160.000,- brutto, minus litt skattelette. Men for all del, det er verdt det.... ett år hjemme med det lille nurket:-)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...