Gå til innhold

3-årsbursdag - hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden blir 3 år i september. Han har byttet bhg i år og har gått i den nye bhg i 1,5 uke nå. Vi kjenner dårlig alle barna der enda (dvs han blir jo fort kjent da) og lurer på om vi skal vente med å invitere barn derfra til neste år. Da vet vi mer hvem han leker mest/best sammen med, slik at vi ikke trenger å invitere hele haugen. De er 15 på avd., og så mange har vi ikke plass til i tillegg til barn fra gata + barn fra vennepar av oss.

Vi tenkte på å invitere 4 barn i gata som han leker mest med og som er omtrent i samme aldersgruppe + 6 barn fra div. vennepar (forskjellige aldersgrupper). Blir ikke det ok da? Så venter vi med bhg til 4-årsdagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer ikke til å invitere barn (og foreldre) til 3-årsdagen.

Jeg mener at enten må alle fra bhg (samme avdeling) bli invitert, eller ingen. Vi har ikke plass til alle så derfor inviterer vi bare familie.

Venner ellers kommer i 4-årsdagen.

Skrevet

Hei!

Da lillegutt var 3 droppet vi å invitere barnehagekompiser men tok heller andre venner av han + naboer, i år er han 4 år og det begynner å bli vanlig å invitere barnehagen også så det gjør vi nå når han har bursdag, Vi har forresten kun bedt de barna som er født samme år som han -dvs 2003 barna - de er 4 stk som er født da - de andre ba vi ikke. Har hørt at flere gjør det sånn - det blir 16 barn med venners barn, naboer osv så det holder!

Han ville kun ha disse barna også så da var det jo greit. Nå føler ikke noen seg utenfor iallefall - det er viktig!

Så ja - jeg syns det er ok å droppe bhg-kompiser til neste år :)

Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort, ikke vits å lage mer stress enn en må, og jeg forventer i alle fall ikke at guttungen blir invitert til alle på avdelingen, de feirer jo tross alt der på dagen.

Skrevet

Ja ikke sant? Godt at dere er enige med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...