Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Hvor ofte bader dere barna? Jeg føler jeg må bade toåringen hver dag. Han er jo oppi sand og maling hele dagen. Han lukter svette også. Eller..... Er det bare jeg som er fin på det? Skal barn kunne lukte "lek" uten at vi hele tiden må bade dem? Må barn hele tiden lukte nydusjet? Jeg lar han uansett ikke gå skitten, men er usikker på om en kattevask holder.
Minnie Mom Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Gutten vår på 2 år har badet hver kveld siden han var liten. Ikke nødvendigvis fordi han alltid er så møkkete, men fordi han elsker å bade og fordi det er en del av kveldsritualet. Nå er han også møkkete etter bhg (sand i bleia igår, he he..).. Men det holder sikkert å vaske med klut også, hvis du vil. Må jo ikke bade hver kveld hvis du ikke vil det..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Bader tulla ca. hver 2. til 3. dag. Ellers er det kattevask. Men blir så skitten under negla hver dag...må til med grundig neglebørste...:-)
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 lillegutt bade/dusjer ca.annenhver dag,enten er det en rask dusj før leggetid,eller en langt bad før leggetid,kommer helt ann på om vi har vært borte eller hva,og selvfølgelig hvordan han ser ut etter bhg dagen,er han full av sand så er det gjerne en rask dusj,har vi god tid så bader han uansett om han er skitten eller ikke,men går som regel 2 dager mellom,så fremst han ikke er veldig skitten da=) Men vasker han bestandig fra topp til tå når vi har kveldstellet. Lillegutt har også atopisk eksem,så kan ikke bade han for ofte heller,da er det greit med en rask dusj.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Hos oss bade vi gutten 3 ganger i uken. Han elsker å bade, men syns ikke det er nødvendig å bade han så mye. Han er mye skitten og slik etter en dag i bhg, men da tar vi en kattevask vi og. Men nå som det er sommer og varmt og klamt ute, så bade vi han hver 2.dag.
Blomst75- 24.07.05 + Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Lille snupp har badet så og si hver kveld siden hun var født.. Det er endel av kvelds"ritualet" vårt, og hun elsker å bade.. Hender vi dropper det , og av og til dusjer hun.. Jeg synes det er veldig greit at hun bader jeg da, så får man liksom skyllt vekk "dagens strabase" ) (sand osv..)
Pampers123 Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Han bader hver 2-3 dag.Oftere om han vil. Kommer jo også litt ant på hvordan han ser ut da.. Nå på sommern har jeg jo ofte kommet i barnehagen og henta en brun unge, så da er det rett i badekaret ja
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Vi har ikke noe faste badedager, ofte er det daglig, eller annenhver dag. Tror ikke det har så mye å si om man er fornuftig med såpebruk. Vi bruker kun parfymefri såpe og shampo.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Mine blir ikke badet mer enn 2 ganger i uken, men vi har et lite og upraktisk badrom for barn. Eldstemann dusjer oftere, men mest for gøy. Vasker dem heller godt og føler det holder.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Her får gutten hos oss et bad i badekar 2 ganger i uken, og de andre dagene når han kommer hjem fra bhg med sandkasse i håret, blir det en rask dusj. Han får som oftes bade lenge i karet i helgene, for da kan han få kost seg skikkelig.
..idyll Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 I sommerhalvåret dusjes/bades han hver dag. Hår og hud er full av støv og sand etter mange timer i bhg. Bruker ikke nødvendigvis shampo og såpe hver dag, men i alle fall annenhver dag.
*Rutletutt* Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 Bader annehver dag - syns ikke han lukter "skittent" jeg... Vasker han godt hver dag selvsagt.
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 25. august 2007 #13 Skrevet 25. august 2007 Her bader guttungen hver kveld før barnetv. Og så dusjer han kjapt om morgenen etter frokost før barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå