Gå til innhold

sure arbeidsgivere fordi jeg ble sykemeldt!!!!!!!!!KJEMPELANGT..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare suttre litt idag.Jeg har gått som tilkallingshjelp i sommer som hjelpepleier,er nyutdannet.Meldte meg tilgjengelig for kommunen og fikk oppdrag med en gang.I midten av juli ble jeg oppringt av en ny plass som lurte påom jeg kunne komme på opplæring og så ta noen vakter,jeg fortalte at jeg var gravid med termin 30.september men at jeg ikke var syk fordi på noen måte,det var greit.Vi avtalte opplæringsvakt og fikk tilbudt 6 vakter til med det samme med beskjed om at det kunne bli mere,jeg takket ja til 5 av de.

Fredag i uken før jeg skulle på opplæring var jeg på kveldsvakt et annet sted,hadde da jobbet 6 dager vi strekk og de siste 2 dagene hadde jeg kjent noen rare smerter nederst i magen.Ettersom jeg skulle ha arbeidshelg,jobbe enda 2 dager før jeg hadde 2 dager fri,så ringte jeg føden for å få råd om hva smerten kunne være,de ville undersøke meg,det jeg var redd for var at jeg kanskje begynte å få åpning,var bare i uke 29 og litt engstelig.Så liksom for å være sikker før jeg satte igang å jobbe hele helgen dro jeg til sykehuset.

Mens jeg satt og ventet ble det vondere og da jeg la meg på undersøkelsesbordet fikk jeg rier! 2 stk kjempevonde.Det ble heldigvis bare de 2,legen undersøkte meg og fant ikkenoe galt lang og lukket livmorhals og alt bra med barne.Han kunne ikke si hva smerten kom av men anbefalte sykemelding fordi jeg hadde født så mange barn før!

Tok meg fri den helgen og var til vanlig kontroll hos fastlegen påmandag,fortalte at jeg hadde blitt anbefalt sykemelding men at jeg følte meg bedre nå og ville se det an ut uken,hun skrev ut sykemelding som jeg kunne bruke fra fredag hvis jeg ville!!

Jobbet tirsdag,opplæring ny plassen onsdags formiddag,kveldsvakt på kvelden (4,5 time) på min gamle plass,kveld torsdag på min gamle plass...da var jeg såå sliten og begynte å få litt vondt igjen.Valgte derfor å bruke sykemeldingen jeg hadde fått tildelt på mandag,den jeg kunne bruke ved behov.

Selvfølgelig kjempe dårlig samvittighet for begge arb.plasser for at jeg ikke kunne jobbe mere men fikk klapp på skulderen og lykke til videre.

Problemet oppsto da nyplassen der jeg bare hadde hatt en opplæringsvakt så at sykemeldingen var datert 2 dager før jeg var der på opplæring,selv om den ikke vav gjeldende før på fredagen.

Jeg forklarte at det var en åpen sykemelding som jeg kunne kjenne etter selv om jeg ville bruke.Men de sa de følte seg lurt!!Men hallo,skulle jeg ha sagt det da at i helgen var jeg litt dårlig,føler meg befre nå men vil dere fortsatt ha meg på opplæring nå når jeg kaaanskje ikke er helt i form lenger?? Gi de mulighet til å "sparke" meg fordi jeg kanskje ble dårlig igjen??Har da rettigheter selv om jeg er gravid.Jeg ville prøve å fullføre avtalen jeg hadde med de jeg men kjente etterhvert at det ikke gikk!!

Men ettersom de følte seg lurt vil de altså ikke gi meg betalt for de vaktene jeg var satt opp på,de skulle snakke med trygdekontoret først iallefall.

Jeg syntes det hele var kjempeubehagelig!!Hadde jo ikke gått inn for å lure noen.Hva skulle jeg vinne på det??Tross alt interesert i å ha en jobb å komme tilbake til etter permisjon,det får man jo ikke hvis man ikke er en god arbeidstager!

Så jeg ringte trygdekontoret selv,lurte på om sykemeldingen min var ugyldig når den var skrevet slik,2 forskjellige datoer,jeg ville jo egentlig jobbe og bare bruke den i nødsfall jeg.

De sa det var ingenting som tilsa at det var galt og ettersom de visste jeg var gravid da de "ansatte" meg og jeg ble sykere først etter at avtale om opplæring og vakter ble gjort så kunne de ikke si noe.En hviss økt risiko er det å ansette gravide men vi skal da ikke diskrimineres av den grunn.

Men jeg hvet ikke hvordan det går enda.Utrivelig å vite at de føler jeg narret dem og at de ikke tror meg når jeg forklarer meg.De skulle snakke med trygdekontoret idag sa de så skulle de ringe meg.Nervepirrende.Mister nattesøvn av sånt jeg.

hoff!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da! Ubehagelig opplevelse. Kanskje like greit å vite hvordan de reagerer nå enn senere? Da vil du ikke jobbe der senere heller om det skulle oppstå noe annet. De er ikke mye forståelsesfull...

Lykke til i dag!

Klem fra meg. :)

Skrevet

Dette hørtes ikke ut som en trivelig arbeidsplass! Kanskje like greit å finne ut det nå, og heller søke ny jobb etter permisjonen. Som hjelpepleier er det ihvertfall ikke noe problem å få jobb:)

Men skjønner jo at dette virkelig ikke var noe hyggelig, ikke noe god følelse hvis arb.giver tror du har lurt dem. Men det sier mer om dem enn om deg, syns nå jeg. Ta vare på deg selv og bebisen din, dere er så mye viktigere enn sure arb.givere!! :)

Håper det ordner seg for deg, og at du får en ordentlig unnskyldning etterpå!

Skrevet

Tusen takk for gode ord !! :-) virkelig godt med litt oppmuntring,du har sikkert rett,det sier litt om dem det der,likevel gir de meg dårlig samvittighet,føler at jeg har gjort noe galt.Dårlig feeling.Også bor jeg på en forholdsvis liten plass da,liten sladreplass.. :-) :-(

De har ikke ringt tilbake enda.

Skrevet

Patetisk!

Kjenner fenomenet, når folk med yrkesstolthet kryper til korset blir vi så små.. -Da hogger de til og får oss til å føle oss som løgnere.

Nei, tenk på deg selv og barnet. Disse menneksene må skamme seg.

Husk at det de sier og de som sier det er helt uten betydning for det store som skal skje. Dette er en skam!!

Skrevet

Skjønner godt at du synes det var ubehagelig, men du har ikke rett til sykepenger før du har vært ansatt et sted i 4 uker. Så de er i sin fulle rett når de ikke vil betale deg for de vaktene du ikke kunne ta, desverre.

Skrevet

Jeg har jobbet i kommunen i mer enn 4 uker da blir det etter det jeg er blitt fortalt ett fett hvor mange arbeidsforhold man har og hvor lenge du har vært hver enkelt plass.Komplisert dett her ! Det var jo akkurat det jeg ringte dem for å spørre om,om jeg hadde krav på betalt for de vaktene ettersom jeg knapt hadde rukket og begynt.Jeg fikk ikke svar på det fra dem,de var mere opptatt av og forbanne meg for at jeg etter deres mening burde sakt ifra at jeg hadde en mulig sykmelding,de trodde jeg planla det hele,men hadde jeg tenkt å lurt noen hadde jeg vel ikke gjort det så åpenlyst..hallo.Hadde vært en smal sak og heller tatt en ekstra tur til legen for å få en fersk datert sykemelding akkurat den aktuelle dagen.Angrer på at jeg ikke gjorde det nå ja.

Men både lønningskontoret og lederen ved det andre arb.forholdet mitt har sakt at jeg har krav på betaling for de vaktene ettersom jeg hadde rukket og begynt.

Avtalen om a begynne på opplæring og de tildelte vektene fikk jeg jo lenge før jeg fikk et lite illebefinnende og det ble aktuelt med sykemelding.Blir i overkant spennende å se hva de finner ut.Regner med de har sendt papirene over til trygdekontoret for at de skal avgjøre det ettersom jeg ikke hørte noe fra henne idag....

gruble gruble..

Skrevet

Er foressten ikke pengene jeg er mest bekymret for men at de lager så mye bal utav det.Er bare lei meg.

Men tror ikke jeg har gjort noe galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...