Gå til innhold

Gravid og aromamassasje/terapi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at gravide skal holde seg unna dette og lurer på om det er pga selve massasjen eller oljene som blir brukt...? Jeg bruker nemlig en olje selv (fra Clarins) på mage - rumpe - lår etter skrubbing i dusjen ca annenhver dag. Slo meg plutselig at dette er jo ikke så ulikt aromamassasje. Og nå syns jeg at jeg merker at knerten er mer aktiv i magen etter disse "egenbehandlingene"... Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg aner ikke om det er pga oljene eller massasjen, men jeg har oxo hørt at man skal holde seg unna.. ring til en spa å hør med de! det kan visst sette igang fødsel tror jeg...

Skrevet

Jeg har en svigerinne som er hudpleierstudent. Hun ville ikke massere meg fordi jeg var gravid. Man må ha en spesiell utdanning for det vistnok. For trykker du på feil plass kan du sett igang fødtselen. Så jeg vil tro at det er massasjen. Men kan jo være enkelte urter i oljeform som har samme påvirkning også.

Skrevet

jeg er hudpleier. vi masserer ikke gravide eller ammede, for det er noe i den oljen som ikke babyen tåler, og som kan gå over i melken når man ammer. så når jeg som gravid skulle massere kunder på jobb måtte jeg massere med hansker...

Skrevet

Jeg har vært til massasje, men hun sa jeg måtte være over 12 uker på veg, og kunneikke ta så hardt som vanlig. Tror hun også brukte en annen olje eller svakere variant enn vanlig.

Skrevet

Man kan bli massert selv om man er gravid, det er bare enkelte oljer som man må holde seg unna..

Går man til en utdannet aromaterapaut så blander de oljer etter dine behov,altså er du gravid så er d enkelte oljer de ikke blander i.

Har brukt oljer til massasje av mage under hele svangerskapet..

Skrevet

Ok, takk for svar jenter. Da skjønner jeg det sånn at jeg bør få sjekket om oljen jeg bruker er grei å bruke for gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...