ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 ......vi kan starte tilvenningen til lettmelk!!!!! Ikke bare i maten, men istedet for mme å drikke til lunsj. Nå skal hun få grøt og 100ml vann/juice kl 07, 1 skive brød med pålegg og 100ml lettmelk kl 11.30, middagsglass, frukt og 100ml vann/juice kl 16.30 og velling istedet for grøt og mme kl 19.00. Barn på 9 mnd skal tilbys 4 måltider med fast føde pr dag, men snuppa orket ikke både melk og grøt kl 19 siden det bare var 2 1/2 time siden hun spiste middag. Hun ville helst ha melken, men fra nå skal vi prøve velling. Jeg stoler på vår helsesøster og som hun sa så har Sanne fått mme med kumelkepulver siden hun var 2 mnd så det bør gå greit med tanke på melkeallergi å gi lettmelk ved 9-10mnd alder.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Begynte med lettmelk ved 10mnd vi også. Gikk helt problemfritt.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 21. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2007 Kjempe fint! Vi starter nok med lettmelk fra 10 mnd når vi har brukt opp all Hippèn vi har kjøpt
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 21. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2007 Tror ikke at det har noe å si om om hun blir tilvendt til 100ml melk bare i en alder av 10-10.5 mnd så lenge man kan bruke det i mat. Jeg velger å høre på henne jeg i hvertfall. Starter med 20-30 ml bare i første omgang. De andre på barselgruppen hadde startet med melk i maten for en god stund siden alt.....
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Jeg stoler også på helsesøster. De kan babyer for å si det slik...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Enig MEN gud så mye forskjellig de sier. Min hs sier at hun helt klart mener vi skal vente til han er iallefall bortimot 1 år. Ser av tråder her inne, og har selv erfaring med at de sier mye ulikt disse damene som vi stoler så mye på. Bare et hjertesukk
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 21. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. august 2007 ....jeg sukker med deg:-) Er ikke lett å vite hva man skal gjøre når alle sier forskjellig. Men de aller fleste sier at melk kan brukes i mat fra 10 mnd i hvertfall. Selvom de sier forskjellig så stoler jeg i allefall på at rådene de gir ikke er uforsvarlige og farlige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå