bække Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Noen som har noen gode råd...erfaring? Min sønn er 11 måneder, og uansett hvilken bleie jeg bruker så lekker den i løpet av natten. Bleien er som regel aldri full når den begynner å lekke, det kan gå knappe to timer, så er han våt oppetter ene siden. Det er selvfølgelig slitsomt både for oss og for han. Vi må jo ta han opp og skifte både klær og sengetøy ett par ganger for natten. Vanligvis er han så trøtt at han sover seg gjennom skiftingen,men likevel. Det går utover nattesøvnen til oss alle. Jeg har prøvd de fleste bleier og gått opp størrelser etc. Prøver å legge "pipen" så den peker nedover. Men, han lekker uansett. Noen som har noen gode råd?
Lumsk Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Har du tenkt på å prøve tøybleier om natten? Vi bruker slike: http://www.nappiesbyminki.co.uk/index.php?cPath=35_24 med ullbukse (av og til pul-trekk) utenpå og det holder tett. Det er en veldig tykk bleie og selv om vi har en stortisser så lekker det ikke. Det gjorde papirbleiene når vi brukte de om natten tidligere.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg har erfart at med jenta vår, når vi har brukt tøybleier om natta har det ikke vært ett eneste tilfelle hvor hun har lekket og blitt våt/kald. Viss du ikke vil bruke tøybleie så kan du heller bruke ullbody? Da slipper du hvertfall å stå opp å skifte fordi ull tørker veldig raskt og reguleres selv slik at han evt ikke våkner av at han er våt og kald ;-) Håper du finner ut av det! Skjønner at dette kan være slitsomt :-/ Forresten, min anbefaling er formsydd tøybleie (f.eks Propolini fra Nøstebarn med ullbukse- enten formsydd eller strikket) Ta gjerne også et ekstra innlegg så holder det lenger ;-)
bække Skrevet 22. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2007 Tusen takk til dere begge to som svarte. Jeg skal bestille tøybleier med èn gang! Jeg trodde faktisk ikke at tøybleier var så "avansert" som det dere beskriver. Trodde det var noe enkle tøy "greier". Så mye for min uvitenhet :-) Men, vi lærer nå på veien. Tusen takk i hvertfall, så satser vi på at det blir bedre heretter :-) Ha en strålende dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå