Sjokoholikern Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Jeg ammer fremdeles lillegutt på 18mnd, 2 ganger om dagen. Nå har jeg nettopp sluttet på p-pillen fordi jeg vil ha et lite søsken til lillegutt Så fikk jeg beskjed av en venninne om at jeg kom til å få problemer med å bli gravid siden jeg fremdeles ammer, og at jeg må slutte med det for å kunne bli gravid. Jeg mener å ha hørt at amming som prevensjon kun er de første mnd der babyen ammer mange ganger hele døgnet, og når man ikke ammer om natten lenger så er det mulig å bli gravid igjen.... Hva er rett? Jeg vil ha en baby til, men siden lillegutt nettopp har begynt i barnehage er jeg ikke helt klar for å gi slipp på ammingen.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Så lenge man ikke fullammer så er det ikke god nok prevensjon... Lykke til =)
Kamomille Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 er ikke god nok prevensjon når man fullammer heller........ Det er jeg iallefall et godt bevis på!
Nurse80 Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Flere blir nå gravid når dem fullammer også. Så det er jo umulig å si noe absolutt! Men dersom du har problemer med å bli gravid, så ville jeg gitt opp ammmingen. Men jeg tror ikke at det er noe problem når du ammer så lite:-)
Expat Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Har du fått mensen igjen så har du eggløsning. Svært sjeldent må mor slutte helt med ammingen for å få mensen tilbake. Men det er ikke vanlig, det er fullamming, med ingen mens, og med barnet er under 6 mnd som gjelder som ammeprevensjon.
Gjest Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Hva kaller man en mamma som satser på at amming funker som prevansjen? Flerbarnsmor :oD
Expat Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Hvis renselsen ikke varte lenger enn 6 uker, OG man fullammer uten pauser lenger enn 3-4 timer, OG ungen er under 6mnd, så er det like sikkert som kobberspiral. Men med det blir jo 3 av 100 gravvis også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå