Gå til innhold

Om amming som prevensjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer fremdeles lillegutt på 18mnd, 2 ganger om dagen. Nå har jeg nettopp sluttet på p-pillen fordi jeg vil ha et lite søsken til lillegutt

Så fikk jeg beskjed av en venninne om at jeg kom til å få problemer med å bli gravid siden jeg fremdeles ammer, og at jeg må slutte med det for å kunne bli gravid.

Jeg mener å ha hørt at amming som prevensjon kun er de første mnd der babyen ammer mange ganger hele døgnet, og når man ikke ammer om natten lenger så er det mulig å bli gravid igjen....

Hva er rett? Jeg vil ha en baby til, men siden lillegutt nettopp har begynt i barnehage er jeg ikke helt klar for å gi slipp på ammingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man ikke fullammer så er det ikke god nok prevensjon...

Lykke til =)

Skrevet

er ikke god nok prevensjon når man fullammer heller........

Det er jeg iallefall et godt bevis på!

Skrevet

Flere blir nå gravid når dem fullammer også. Så det er jo umulig å si noe absolutt! Men dersom du har problemer med å bli gravid, så ville jeg gitt opp ammmingen. Men jeg tror ikke at det er noe problem når du ammer så lite:-)

Skrevet

Har du fått mensen igjen så har du eggløsning. Svært sjeldent må mor slutte helt med ammingen for å få mensen tilbake. Men det er ikke vanlig, det er fullamming, med ingen mens, og med barnet er under 6 mnd som gjelder som ammeprevensjon.

Skrevet

Hva kaller man en mamma som satser på at amming funker som prevansjen? Flerbarnsmor :oD

Skrevet

Tusen takk for svar!! =)

Skrevet

Hvis renselsen ikke varte lenger enn 6 uker, OG man fullammer uten pauser lenger enn 3-4 timer, OG ungen er under 6mnd, så er det like sikkert som kobberspiral. Men med det blir jo 3 av 100 gravvis også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...