Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Hvorfor kan de BARE prate om og med babyen sin???? Hvorfor er de overhodet ikke interessert i verden rundt seg?? Hører de ikke selv hvor gudsjammerlig kjedelige og uintressante de er??? Har et par 1.gangs som venninner, og det er UMULIG å føre en normal samtale med de! Og her snakker vi om babyer i alderen 4 mndr-1 år... ALT dreier som om hva babyen har tenkt,sagt,gjort og bæsjet , og hvilket mønster det var på ALLE de forbanna bodyene de kjøpte på Cubus i går til 10 kr stykket! Og hvilket bleiemerke som koster hva, og våtservietter som er LITTEGRANNE bedre enn de andre! Hva de veier til enhver tid, hilken sang de nynnet for de i går, hvor mange ganger de gulpet, kort sagt HVER MINSTE LILLE TING ungen gjør HVER JÆVLA DAG!!!!! Og ikke hører de hva man sier til de heller, for de er så opptatte med å pludre med ungen, og med å sammenligne med andre sine unger hver en minste lille ting.... Og selvsagt er det uintressant hva andre sine unger kan og gjør, deres er best og flinkest osvosvsv... GET A LIFE!!!! Jeg har to unger, masse hobbyer og annser meg som oppegående og informert om hverden rundt meg. JA, det var godt å få det ut!!!!
Gjest Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Synes ikke at du virker så oppegående. Mødre eller lettere sagt gode mødre er opptatt av ungens ve og vel. Hadde du også tatt deg tid til å være en god mor så ville nok ungene dine også blitt lykkelige og trygge.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Mine baren er veldig lykkelige og trygge. Nettopp fordi jeg ikke kveler dem med dulling og dalling, og ikke prater FOR de, men lar de prate og tenke selv. Når vi i tillegg har et sosialt liv som faktisk inneholder mer enn bare gulpeprat, får de med seg mange gode verdier videre i livet.
Gjest Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Jeg forstår at "mini baren" din er lykkelig. Hadde du ofret mer kjærlig omgang med ungene dine så hadde de sikkert blitt fine og veloppdragne barn. Når du er mer opptatt av å forklare hvordan din Mini bar har det, så forteller det litt mer om deg.
Gjest Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Oi, så sint? Spiller vel ingen rolle for deg om andre mammaer duller og daller med sine barn, høres jo ut som om du selv er mer enn fornøyd med din egen innsats?
Diva Muffin Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Hvis du ikke er interessert i gulp og bæsj, så tror jeg du har kommet til feil forum, gitt.. hvis du har mange hobbyer, så foreslår jeg at du setter deg ned og hekler (eller hva det enn er slags hobbyer du har) istedet for å skrive innlegg på dette gulp og bæsj-forumet... ville ikke det vært det beste for alle parter?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Mange 1.gangs som følte seg truffet her ) Mange ganger gulpet babyene deres i går da? regner med dere kan svare på rappen...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Sjekk dine egne skrivefeiler først,tåpa ;o)
Gjest Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Hvorfor er du så uhøflig mot meg? Jeg har ikke nevnt noe om dine skrivefeil.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Nei,jeg er ikke så veldig interessert i gulp&bæsj,nei. Mer i ungene mine generelt. Og ikke minst verden rundt meg. Du skjønner, jeg mistet ikke interessen verken for mennesker rundt meg,eller verden generelt da jeg ble mamma. Ikke mistet jeg evnen til å kunne prate med og om andre heller. Tvert imot ble ungene en berikelse i livet mitt. Det virker som veldig mange luller seg inn i sin egen babyboble og kobler ut alt annet, Sånn ca til ungene går av med pensjon. Og det er poenget mitt, at man kan da virkelig gjøre både og? Ikke bare gå helt i babyboblen sin og bli helt ,unnskyld dersom noen føler seg truffet, hjernedød?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 Hei Hi igjen her. Egentlig så er jeg drittlei av unger. Alltid så er det mas og jag.Mamma kkan jeg få mamma kan jeg få mamma kan jeg få???? ARGGGGGGGGGHHHHHH TROR JEG KLIKKER SNART. Også forstyrrer de alltid mine hellige mellommåltider som jeg har flere ganger daglig slik at jeg kan opprettholde vekta på et maximum. Det som er mest frustrerende er at jeg har fått stygge unger og alle de andre har egentlig søte unge. Det handler vel mer om at jeg er sjalu. Sånn er det alltid med oss som har family defect. Hi.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 ååååååå er det bodyer til 10 på cubus???? hmm må dit å kjøpe. lille gutt harbegynt å bæsje skikkelig stinkere, de er så jævlige du aner ikke hvor ille de er. her om dagen da han reiste seg til en stol klartehan ogvelte den over seg og fikk den donaldkuleni hode og sprekt veranda leppe det var blodover alt men tror du gutten har lært å nei da han er pån igjen hann vettu. foreste hvordan gjør dere det er deres 9 mnd knall umulig å skifte bleie på uten å få bæsj over alt , min har bmark i rævva. helt klinumulig. men så er han søt å da. vi harbegynt å lese pekebøker, må jo lære gutten å følge med til han skal begynne på skolen. når begynner de å gå tror du gutten min er klar snart? hilsen en oppegående/ undergående 2 barns mor. som forøvrigikke forstår hvadu snakker om, ikke er jeg enig heller. desuten er jo barna våre spennende er de ikke?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #13 Skrevet 21. august 2007 Jo, det spiller en rolle for meg. Det er jo hele poenget mitt. Det går jo ikke an å prate med disse i det hele tatt. Det er jo ingen som gidder ha kontakt med de lenger, for de bare lever i sin egen babyboble. Alt annet er uinteressant. Og de er ikke de eneste som har blitt sånn, treffer på slike innimellom.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #14 Skrevet 21. august 2007 Omrent sånn ja ;o) Bare enda verre...
Diva Muffin Skrevet 21. august 2007 #15 Skrevet 21. august 2007 Jeg er ikke imponert over evnene dine til å "prate" her.. Men jeg skjønner hva du mener. Jeg har venner med barn, og uten. Samtalene med de som ikke har barn pleier å være av en annen karakter enn det som diskuteres med de som har barn. For mange er det nok befriende å finne en felles interesse med mennesker de kanskje ikke har hatt så mye til felles med fra før, og da kan prat om barn være befriende.. Vi har vært veldig obs på at hun ikke skal være altoppslukende for noen av oss. Vi har våre hobbyer og våre venner, begge deler skal og kan pleies selv om dagene ser litt annerledes ut enn før. For de aller fleste er det skikkelig stort å få barn, det er spennende og nytt, og i den anledning er det nok mye folk lurer på, som de ikke finner svar på i bøker eller via "sunn fornuft"
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #16 Skrevet 21. august 2007 Jeg er bare happy for at min sønn på 16 år endelig kan tørke seg i rævva sjøl!! Ellers så er det ganske så slitsomt for en alenefar med 4 drittunger å samle alle bøllene for å lese i pekebøker før sengetid som her i huset er rundt 2330 for alle sammen.. utenom meg da:-)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #18 Skrevet 21. august 2007 Jeg har ikke prøvd å imponere noen heller ;o) Men skjønner jo at de som føler seg truffet, er på hogget. Det er helt i orden. Jeg forholder meg til det som er meningen med dette forumet, les øverst på siden.. .o)
Mage Mi Sa Jo Skrevet 21. august 2007 #19 Skrevet 21. august 2007 de pekebøkene du har dr. er det mange bilder av glamormodeller? du peker guttene sier pen dame pen dame, pupp pupp, oi?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #20 Skrevet 21. august 2007 Interessant at man kan slenge regelrett dritt og usakeligheter om alt og alle uten at noen reagerer, men med en gang noen føler seg kritisert som forelder, DA bryter helvete løs,hehe...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #21 Skrevet 21. august 2007 Åhhhh.. sorry Yppert. Det skjedde igjen. Mine medfødte skavanker i nervesystemet og de menatle forstyrreelsene jeg har, får meg til å skrive styggt hver gang nicket ditt dukker opp. Har mest sannsynliog med min fedmeproblematikk og sopp i underlivet og baken å gjøre. Greit at jeg forguder deg, menn du treffer slike såre punkt hos meg når du alltid skal rakke ned på oss som er over overvektig og stygge. Hi igjen.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #22 Skrevet 21. august 2007 Tror jaggu dysleksien din blusset opp også,jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #23 Skrevet 21. august 2007 Så klart... Mitt viktigste bidrag til at guttene skal få en trygg og lærerik oppvekst er selvfølgelig å lære om den kvinnelige kroppen. Min 6 åring kjenner alle de latinske inndelingene på de kvinnelige kjønnsorganer allerede, Han er også utrolig flink til å skille mellom gresk inndeling i patologi og norske uttalelser som omhandler samme sak.. Alt dette gjør meg veldig stolt som far:-)
prekæs Skrevet 21. august 2007 #24 Skrevet 21. august 2007 Tror vel muligens det er sunt å være opptatt av slike ting som førstegangsmor. For muligens senere spise kameler og møte seg sjøl i døra noen ganger. Langt bedre enn å hele tiden hevde, jeg røyket i svangerskapet, rundt unga mine, jeg drakk, jeg driter i hvordan de går kledd, jeg dasker, vi krangler og sloss så unga ser det, kjører bil uten sikrede barn, de får alkohol hjemme, de får leke på motorveien osv. For deretter å si: DET BLE FOLK AV UNGA MINE, OGSÅ.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #25 Skrevet 21. august 2007 Men du har jo misforstått hele poenget.... poenget er at man kan vel interessere seg for verden rundt seg,selv om man har fått barn? ikke bare dikke med ungene sine og prate om og med de hele tiden? Det går an å gjøre begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå