Gå til innhold

Trang forhud???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut som min lille gutt har trang forhud.. Han er snart 8 mnd .. Når han tisser så blåser nærmest tissen han seg opp som en ballong, akkurat som det er trangt for han når han skal tisse...? Også har jeg prøvd forsikitg og dra den litt tilbake for å se og det er jo så bittelite åpning/hull der???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal ikke dra i forhuden til guttene,det skal de fikse selv når den tid kommer.

men om du er bekymret,ta og snakk med helsesøster eller legen deres,høres ut som det kanskje kunne være litt trang ja...

men ikke dra i den selv,siden denne er selvrensende skal det helst ikke komme inn skitt og slikt før de selv klarer å dra den tilbake..

Skrevet

Man burde ikke dra forhuden tilbake. Om du er bekymret burde du spørre hs på neste kontroll, men jeg tror det er ganske vanlig når de er så små:)

Skrevet

Vet at jeg ikke skal gjøre det, så det har jeg ikke gjort, men det er umulig uansett. Kan hullet vokse seg større da...? Får høre på helsestasjonen, skal dit på tors..

Skrevet

Det er visstnok ikke så uvanlig at tuppen av penis blåser seg litt opp når han tisser. Leste det på en legeside (lommelegen mon tro?), men er ikke sikker på hvor det var. Spør hs på torsdag, men så lenge han ikke har åpenbart vondt er det visst ikke så farlig.

Skrevet

Hei. Man skal vel ikke dra i den nei, tror jeg ikke. På seksukerskontrollen fant legen at vår lille gutt har det også, men vi skulle vente å se, for om det var ubehagelig ville han selv begynne å "pirke". Det behandles med noe så enkelt som en krem. Før snittet de vel det åpent.

Skrevet

Vi fikk også beskjed om at lillemann hadde trang forhud da vi var på seksukerskontroll. Fikk beskjed om å passe på at det ikke ble betent og å se etter om det dannet seg en slik ballong som du nevner når han tisset. Gjorde det det skulle vi komme tilbake så legen kunne se nærmere på det og evt. få noe for å behandle det.

Synes du skulle snakke med helsesøster/lege, slik at du ivertfall er på den sikre siden :)

Skrevet

Vår gutt har også trang forhud.Tisseluren båser seg opp som en ballong,så tisser han litt så en stråle til.Når han var liten,hadde han også ubehag og gråt og presset litt når han tisset.Nå er han blitt større,og den blåser seg fortsatt opp-men gjør ikke vondt lenger (11 mnd.nå).Vi var til utredning på sykehuset fordi han hadde en infeksjon (mest sannsynlig hadde han ikke d,men d er en annen historie),de satte inn et kateter med kontrastvæske og tok rtg.bilder når han tisset,for å se at det ikke var noe feil innvendig og ultralyd.Alt var heldigvis fint:)

Urologen sa at når han ble så gammel at han "fant" tissen,altså tar og sliter i den osv...ville det bli bedre.Barnelegen sa at ofte vokser de det av seg!

Men uansett vil jeg anbefale deg å ta kontakt med fastlegen deres.Helsestasjonen har ikke noe med "ting ut over det normale" sa de nå til meg da jeg tok det opp der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...