Gå til innhold

Takker for meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til det kan de som er interressert, lese i det siste innlegget mitt, i innlegget : Gifte seg;-når...

Ingen vits for meg å være her inne, når folk bare vil ha positive innlegg, og svar...

...Jeg har vært her inne pga all frustrasjonen jeg som stemor har opplevd. Dessverre har jeg ingenting posititvt å komme med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anonym mente var vel at du trenger ikke komme trekkende med biomoren i et hvert innlegg. Vi er mange som er her mye, og vi trenger alle sider av en sak for at dette skal bli et bra forum. Og jeg har iallefall vært her nok til å kjenne historien din Månestrålen.

Skjønner at Bimor i ditt tillfelle har ødelagt mye og at du er utrolig bitter, men det kan kanskje bli litt mye når du vinkler alt og alles utfordringer til å være biomors skyld

Skrevet

Jeg vil gi deg støtte og si at jeg forstår deg godt! Jeg har overhodet ikke opplevd like mye negativt fra biomor, men mye nok til at jeg forstår deg meget godt! Du har all rett til å være ærlig, og jeg synes det er kjempetøft av deg! De som ikke liker at du prater negativt om biomor, kan umulig ha opplevd så mye negativt og derfor er det umulig for dem å sette seg inn i dine opplevelser. Hvis du ikke kommer hit mer, kommer jeg til å savne deg :)

Skrevet

Kanskje alle vi med problematiske biomødre skulle bare trekke oss ut herfra, så kan de leve her inne som en stor lykkelig familie?

Skrevet

Enig. Folk må jo respektere at man har opplevd forskjellige ting. Jeg oppdaget nylig dette forumet, og synes det var kjempeherlig å endelig få kunne være ærlig uten å bare bli sett på som egoistisk osv osv, for dette er et slags tabu-tema i det virkelige liv føler jeg. Jeg følte meg ikke alene lenger, for jeg kjenner ingen andre stemødre. Jeg har mye positivt å si om biomor også, men jeg har såpass innsikt at jeg forstår at andre kan ha opplevd ting som gjør at det blir umulig å se noe positivt med det hele. Det finnes gode biomødre og dårlige biomødre, og det finnes gode steforeldre og dårlige steforeldre. Alle må da få kunne dele sin opplevelse.

Skrevet

Ja, det var det anonym mente. Det er altfor mye fokus på forferdelige biomødre inne på denne siden. Og man må ikke komme trekkende med sitt hat til biomor i enhver setting. Det får oss som er biomødre til å føle oss passe uønsket.

Det er greit å dele erfaringer, men er møkka lei all hetsingen inne på dette forumet. Det må gå an å diksutere hvor lenge man har vært sammen før man gifter seg uten å dra inn biomor. Biomor har ingeting med saken å gjøre.

Har forøvrig ingen interesse av at Månestrålen skal melde seg ut av forumet. Hun må også tåle at vi biomødre tar til motmæle og at det faktisk er lov å dele gode erfaringer her inne også.

Fortsatt anonym, og jeg står for det jeg skrev.

Skrevet

Men Månestrålen hetser jo ikke alle biomødre. Du som biomor må jo også tåle at noen biomødre er dårlige også. Jeg kan ikke huske å ha sett at hun kritiserer noen andre enn den biomoren hun har erfaring med. Jeg synes også hetsing er idiotisk, men det er nå ofte stemødre som blir hetset også, ikke bare biomødre. Jeg er "bare" stemor annenhver uke, og innrømmer gjerne at jeg gjør feil innimellom og er langt fra den perfekte stemor selv om jeg gjør mitt beste. Jeg synes vi må prøve å respektere at vi har ulike meninger, ellers blir det like dumt å si alt er SÅ fantastisk og man elsker stebarna som det er å si at alt er negativt.

Skrevet

Biomødre kan vel ta opp sine ting på aleneforeldre debatten el vel? Eller få sitt eget forum?

Skrevet

Det var ikke det som var poenget mitt.

Poenget var at debatten handlet om en helt annen ting enn biomødre. Det er ikke nødvendig å ødelegge stemningen i absolutt alle debatter med pjatt om biomødre. Det må da være mulig å holde seg til saken.

Og det er fint og bra og dele erfaringer, men jeg synes ærlig talt det er mye generaliseringer ute og går. Og det gjelder selvsagt begge veier. Er fullstendig klar over at det finnes både gode og onde stemødre/biomødre. Men et stalltips må vel være å bli mer nøktern med ordvalget. Ikke bruk ordet "alle", det høres ikke bra ut og man kan føle seg truffet.

Skrevet

Når ble dette et forum for kun stemødre?

Skrevet

Dette forumet er for Mine dine og våre barn, og i det ligger vel både stemødre og biomødre. Alle er hjertlig velkomne - også du Månestrålen. Er alikevel enig med anonyme over her at det blir litt ensidige råd, når du drar inn biomor i enhver tråd (uten at dette har noe med spørsmålet til HI og gjøre) Tydelig at du er bitter på biomor, og hvis det hjelper deg og kommentere et hvert innlegg med å trekke henne ned, så gjerne for meg.

Jeg er uenig med mange her inne, jeg.. men det kommer ekstra tydlig frem siden du alltid undertegner med nick. Så du får nok mer pepper enn du fortjener for akkurat det. Så jeg sier bare: Hvis du føler deg bedre og får et bedre forholdt til biomor av å bruke denne siden til å trekke henne ned, så er det bedre enn å få ut frustrasjon på henne i det virkelige liv: det gangner som regel ingen.

Lykke til

Lise:)

Skrevet

Legger merke til at de som kun forventer positive innlegg signerer med anonym. De som har et litt mer nyansert syn signerer med nick. Tilfeldig...?

Skrevet

Kanskje på tide å fjerne knappen her inne også, slik som på DIB?

Skrevet

Månestrålen er tøff som tør bruke nicket sitt uansett om hun skriver noe positivt eller noe negativt. Og det støtter jeg helt og fullt ut. Hun tåler at andre er uenige i det hun skriver, uten å rakke ned på de av den grunn. Dersom hun og andre stemødre som sliter med rollen trekker seg her inne, blir det for min del kjedelig. Da blir det jo bare masse dill dall om hvor fantastisk det er å være stemor, hvor greit alt går i den rollen bla bla.(Noe som for meg bare er ren fantasi. Nekter å tro at alt er så enkelt når det gjelder stebarn. De fleste sliter jo med egne barn også innimellom, og da tror jeg virkelig ikke det er lettere når det gjelder stebarn.) I tillegg kommer biomødrenes klager på sine barns stemødre enda mer frem, uten at begge sider av saken blir diskutert.

Dersom dere biomødre bare vil høre det som er positivt, kan dere vel holde dere til alenemordebatten. Der er jo alle enige med dere, uansett

Skrevet

Lise:)

Du skriver at hvis det hjelper henne med å trekke biomoren ned her inne, så bør hun bli. Da må jeg bare si at etter å ha lest Månesrtråles "historie" angående biomoren, så har jammen den biomoren klart å trekke seg selv ned. Uten hjelp fra andre. Har full forståelse for at hun er bitter på henne, og at hun ikke greier å se noe positivt lenger.

Skrevet

Jeg syns det er synd at du gir deg. Syns nesten det er litt spennende å gå inn på Mine, dine, våre barn. Hva skjer i dag? Det har skjedd mye etter at du begynte å skrive innlegg her inne. Jeg har tatt til motmæle mot det de gangene jeg syns du blir for bastant. Samtidig har innleggene dine vært med på å bringe veldig friske diskusjoner frem på sidene her. Tror kanskje at aktiviteten går ned uten deg her inne!

Jeg har lest mye av det både du og andre skriver. Du er da ikke alltid negativ, og du støtter andre som har det vanskelig, når de forteller sin historie.

Selv om jeg stort sett er uenig med deg (Jeg representerer kun mammaen her inne. Mens du representerer stemoren), er jeg tilhenger av friske diskusjoner. Vi trenger alle sider fra den utfordrende virkeligheten rundt nyfamiliene her inne. Vi lærer veldig lite om de nye familiene uten å høre hvordan både steforeldre og foreldre har det.

Du skal også ha honnør for at du alltid står åpent frem med meningene dine, til tross for pepper. Egentlig burde ingen få lov til å kritiserer noen her inne uten at de stod frem under fullt navn.

Stiller meg bak offshore og ønsker at anonymknapper forsvinner her også.

Månestrålen. Dette er virkelig forumet for de frustrerte! Så det er ingen grunn til å gi seg pga "bare" positive innlegg. Men vi som er frustrerte må tåle innlegg fra andre "frustrerte" fra den andre siden. Det er det som er med på "å gjøre" denne siden, rett og slett.

Skrevet

Det var ikke meningen å være anonym her. Litt merkelig når jeg argumenterer for det motsatte:-)

Skrevet

OBS. Jeg skrev innlegget over ikkegravidenda.

Skrevet

Jeg er en biomor som forholder meg til retten til å være anonym, nettopp pga blandt annet Månestråles holdning til ALLE biomødre!

Jeg skjønner godt at Månestråle er bitter, men som jeg har skrevet i flere innlegg her, så er det flere sider av en sak. Og om Månestråles "biomor" hadde lest hennes innlegg og beskrivelse, så er det slettes ikke sikkert at hun ville være enig i Månestråles syn på saken.

Månestråle virker som ei dame med ben i nesen, som skriver det hun mener og mener det hun skriver!Men jeg blir skremt over hvor lite nyansert ting er her inne!

Jeg har følt meg rimelig hetset som Biomor her inne, bare fordi jeg er Biomor!Og jeg tror ALLE parter har godt av forskjellige syn på sakene!I perioder har jeg følt at dette er hatsider for stemor mot biomor.

Det er bra at mennesker føler de har mulighet til å få ut litt frustrasjon her inne, men ikke til de grader at de velter seg i sin egen og andres hat og usikkerhet!Det er det ingen som i lengden er tjent med!

Fortsatt en....

Skrevet

Kan vi ikke slutte å skvise folk ut ved å være guffen og vanskelig, men heller ha så pass tak høyde at det er rom for de fleste her inne, respektere at folk har ulike meninger om ting, både fordi vi er ulike mennesker og fordi vi har gjort oss ulike erfaringer.

Synest det er synd hver gang disse takker for meg meldingene kommer, samme om det er mødre, eller stemødre som kommer med dem.

Skrevet

Vi kan være enig om at det er greit å være uenig, så lenge man argumenterer konstruktivt.

Det finnes gode og dårlige stemødre

Det finnes gode og dårlige mødre

Hver familie er unik og har forskjellige problemstillinger å ta hensyn til.

Hva som utgjør en god og dårlig mor/stemor er vi ikke alltid enige om, men de problemstillingene får vi heller diskutere i trådene vi lager til.

Vi får heller overse de mest bastante innleggene som et par anonyme legger ut innimellom, og får la være å svare på de kranglete innleggene. Så gir de seg når oppmerksomheten uteblir

TROR jeg :)

Skrevet

jeg føler motsatt,- at det er et hetseforum mot stemødre som syns situasjonen er vanskelig.

Man blir høvla ned så fort man kommer med ting som er vanskelig i situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...